Page 23 of 63
Posted: 17 Jun 2008, 22:01
by Storås
Fränt
Posted: 17 Jun 2008, 22:02
by Nisse Järnet
Haha snart dags för en moppe-forumsdel?
Posted: 17 Jun 2008, 22:08
by pelko
Bjuder du på en åktur på torsdag eller
Mvh Mathias
Posted: 18 Jun 2008, 08:09
by Bäckis
pelko wrote:Bjuder du på en åktur på torsdag eller
Mvh Mathias
Vet om jag vill spöa den innan vi drar till Orsa. Ska tänka på saken
Posted: 18 Jun 2008, 09:44
by pelko
Bäckis wrote:pelko wrote:Bjuder du på en åktur på torsdag eller
Mvh Mathias
Vet om jag vill spöa den innan vi drar till Orsa. Ska tänka på saken
Hehe vore synd att skotta allt igen
Ha den ute iallafall så man kan knäppa av lite bilder
Mvh Mathias
Posted: 18 Jun 2008, 17:30
by Bäckis
Så trött på den här motorn just nu.
Kommer etanolånga ur vevhusventen. Blocket var ju inte 100%, det visste jag. Det ryker inget ur avgasröret, bara vevhuset.
Jaja, det kan inte mer än gå sönder, så det blir Orsa i vilket fall. Kanske skulle dra in slangen tillbaka i tråget så det slipper bolma iaf
Posted: 18 Jun 2008, 21:39
by Nisse Järnet
Äsch, dra in den i coupén ist, lite spritångor är väl kul
Kan det inte bara vara lite inkörning då?
Posted: 18 Jun 2008, 22:20
by peppe
Bäckis, just do it. dra wg slangen och ja, du förstår.
Posted: 19 Jun 2008, 09:05
by Bäckis
Nåt är fel.
Beställde ett nytt block idag
Nu ska Dennis och Jimmys bilar ihop först, sen kan man fundera på vad man ska göra åt den här.
Kommer åka till Orsa ändå. Dennis håller på och monterar en backventil i avgasröret så den kommer suga med ejektorverkan ur vevhusburken, sen får det bära eller brista, men gasa ska jag.
Posted: 19 Jun 2008, 13:32
by vectramicke
Vad använder man för typ av backventil till det? inbillar mig at man kunde få nån form av undertryck i vevhuset och kanske vinna nån hk på det? Men man får leva med lite blårök kanske...
Posted: 19 Jun 2008, 13:41
by Bonje
Surt när det jävlas på de där viset!
Har du beställt dte lite ballare blocket, vad kostade det om man får fråga?
Posted: 19 Jun 2008, 16:14
by Bäckis
Bonje: Kostar ca 15000kr med kolvar, vilka jag hoppas kunna sälja.
Hulta: Kolla alla raggare. De har alltid den här typen av backventil headers för att uppnå undertryck i maskinen.
Posted: 19 Jun 2008, 19:03
by vectramicke
Bäckis wrote:Hulta: Kolla alla raggare. De har alltid den här typen av backventil headers för att uppnå undertryck i maskinen.
Hehe, inte hulta, hans garagegranne, samma team, samma avatar
Osäker på om det sku funka på en volvofemma, men de kan ju int bli värre än att de går åt helvete om man provar.
Dom finns att få tag på lösa i en raggarshop alltså.
Posted: 19 Jun 2008, 19:45
by Grahn
Hansen racing säljer då färdiga kitt.
Dock har jag för mig att de krävde öppna headers. Så hur det funkar på en turbobil återstår väl att se
Posted: 19 Jun 2008, 21:10
by Nicke Blom
raggare kör pulsairventiler från ex vis volvo 240.
jag har testat på gamla asconan och det rykte rätt bra vid målgång på 402meter för mig iaf ,men visst suger det ur vevhuset.
Posted: 19 Jun 2008, 21:48
by pelko
Tog ju lite bilder på en viss E30, ska jag lägga upp dem här i tråden?
Mvh Mathias
Posted: 20 Jun 2008, 07:34
by Bäckis
pelko wrote:Tog ju lite bilder på en viss E30, ska jag lägga upp dem här i tråden?
Mvh Mathias
Feel free
Hoppas de blev bättre än de jag brukar ta