Page 23 of 24
Posted: 09 Mar 2008, 20:28
by Vision79
Hollizini wrote:///Peter wrote:Jahopp! då fastnade han i S38 träsket då!
Skönt igentligen, mindre competition i ballaste M30-ligan
Precis min mening.
Men det blir nog bra med en s38 också.
hehe jag bygger nog klart den oxå...
, ska köpa en ny orginal B35 topp och leka med
Posted: 10 Mar 2008, 16:53
by Vision79
Update:
Tändkablarna till wastespolarna har ramlat in, tänkt till M30 snurran, får ligga kvar eller om någon bjuder bra för dom med spolar så säljer jag dom, då jag troligast behöver kompletera upp med en DIS4.
Även stor oken från 850 V12 som ska nypa bättre än 4-kolvs Brembo från samma era..
En lapp signerad PPF ligger på bordet...måste sticka bort till posten och se vad dom hittat på den här gången
Posted: 10 Mar 2008, 17:58
by Tysken
Det ser inte ut som 4-kolvsoken som sitter på autobahnpaketet, utan 1-kolvs flytande oken som sitter på den simplare tidigare modellen. Alltså lika ok som på 540. Men jag kan ha fel..
Posted: 10 Mar 2008, 18:18
by Vision79
Tysken wrote:Det ser inte ut som 4-kolvsoken som sitter på autobahnpaketet, utan 1-kolvs flytande oken som sitter på den simplare tidigare modellen. Alltså lika ok som på 540. Men jag kan ha fel..
Va?
Dom är från E31 850 V12 , 1 kolvsok!...jag skrev att det är bättre bett än motsvarande brembo i 4kolvsok, typ som som sitter på E32 750.
Posted: 10 Mar 2008, 18:29
by hartge
Vision79 wrote:Tysken wrote:Det ser inte ut som 4-kolvsoken som sitter på autobahnpaketet, utan 1-kolvs flytande oken som sitter på den simplare tidigare modellen. Alltså lika ok som på 540. Men jag kan ha fel..
Va?
Dom är från E31 850 V12 , 1 kolvsok!...jag skrev att det är bättre bett än motsvarande brembo i 4kolvsok, typ som som sitter på E32 750.
lika dana bromsar på en 850 som en 750 men det fanns 4 kolvs ok till samma storlek på skivorna iaf
Posted: 10 Mar 2008, 18:40
by Vision79
hartge wrote:Vision79 wrote:Tysken wrote:Det ser inte ut som 4-kolvsoken som sitter på autobahnpaketet, utan 1-kolvs flytande oken som sitter på den simplare tidigare modellen. Alltså lika ok som på 540. Men jag kan ha fel..
Va?
Dom är från E31 850 V12 , 1 kolvsok!...jag skrev att det är bättre bett än motsvarande brembo i 4kolvsok, typ som som sitter på E32 750.
lika dana bromsar på en 850 som en 750 men det fanns 4 kolvs ok till samma storlek på skivorna iaf
Japp, det stämmer och enl vissa påstående skulle det vara mer "tryck" på 1-kolvsoken iom den stooora diametern på kolven., googlar man på "upgrade brakes e34" finner man en del mat nyttig information.
Posted: 10 Mar 2008, 18:50
by hartge
ända nack delen med o köra med en kolvs oken är att det bryter i gummibussningarna vid hård inbromsning så beläggen blir sned slitna men det e lätt åtgärdat med metallbussningar
Posted: 10 Mar 2008, 19:50
by Tjottirotti
Blir en AS till bil det där! har du skickat ic och det där än?
Posted: 11 Mar 2008, 09:22
by Vision79
Tjotti: nej inte än ragge är på jobb så jag kommer inte åt alla delar/bilen
Nu beställde man just en DIS4 oxå i samma sekund zappar jag igenom säljes o ser PPF säljer en del beggade...jja sh*t same
Nu borde man väll kunna antända spriten effektivt
Imorgon ska vi hämta den här gobiten:
Posted: 11 Mar 2008, 09:56
by Turboá
Posted: 11 Mar 2008, 10:46
by Vision79
haha,thank u
Posted: 11 Mar 2008, 16:04
by Vision79
Ngn som har en "Workshop manual" för S38´n ??
Posted: 11 Mar 2008, 17:17
by Vision79
MathiasH wrote:Tjena,
Ska du andvända dig av b38-blocket med? Eller byter du till b36?
Nä ska köra med B38 blocket
Posted: 11 Mar 2008, 22:18
by Vision79
Turbon till salu!
mobiliserar om lite...uppdatering kommer!
Posted: 12 Mar 2008, 15:44
by moonzhine
blire nå byggt eller?tycker du bara köper och säljer ja