Tändkablarna till wastespolarna har ramlat in, tänkt till M30 snurran, får ligga kvar eller om någon bjuder bra för dom med spolar så säljer jag dom, då jag troligast behöver kompletera upp med en DIS4.
Även stor oken från 850 V12 som ska nypa bättre än 4-kolvs Brembo från samma era..
En lapp signerad PPF ligger på bordet...måste sticka bort till posten och se vad dom hittat på den här gången
Det ser inte ut som 4-kolvsoken som sitter på autobahnpaketet, utan 1-kolvs flytande oken som sitter på den simplare tidigare modellen. Alltså lika ok som på 540. Men jag kan ha fel..
Tysken wrote:Det ser inte ut som 4-kolvsoken som sitter på autobahnpaketet, utan 1-kolvs flytande oken som sitter på den simplare tidigare modellen. Alltså lika ok som på 540. Men jag kan ha fel..
Va?
Dom är från E31 850 V12 , 1 kolvsok!...jag skrev att det är bättre bett än motsvarande brembo i 4kolvsok, typ som som sitter på E32 750.
Tysken wrote:Det ser inte ut som 4-kolvsoken som sitter på autobahnpaketet, utan 1-kolvs flytande oken som sitter på den simplare tidigare modellen. Alltså lika ok som på 540. Men jag kan ha fel..
Va?
Dom är från E31 850 V12 , 1 kolvsok!...jag skrev att det är bättre bett än motsvarande brembo i 4kolvsok, typ som som sitter på E32 750.
lika dana bromsar på en 850 som en 750 men det fanns 4 kolvs ok till samma storlek på skivorna iaf
bmw 530d -10
BMW 320 -89
pierre rosenholtz
Backsippevägen 1
59732 Åtvidaberg
0762949524
Tysken wrote:Det ser inte ut som 4-kolvsoken som sitter på autobahnpaketet, utan 1-kolvs flytande oken som sitter på den simplare tidigare modellen. Alltså lika ok som på 540. Men jag kan ha fel..
Va?
Dom är från E31 850 V12 , 1 kolvsok!...jag skrev att det är bättre bett än motsvarande brembo i 4kolvsok, typ som som sitter på E32 750.
lika dana bromsar på en 850 som en 750 men det fanns 4 kolvs ok till samma storlek på skivorna iaf
Japp, det stämmer och enl vissa påstående skulle det vara mer "tryck" på 1-kolvsoken iom den stooora diametern på kolven., googlar man på "upgrade brakes e34" finner man en del mat nyttig information.
ända nack delen med o köra med en kolvs oken är att det bryter i gummibussningarna vid hård inbromsning så beläggen blir sned slitna men det e lätt åtgärdat med metallbussningar
bmw 530d -10
BMW 320 -89
pierre rosenholtz
Backsippevägen 1
59732 Åtvidaberg
0762949524