Page 22 of 77
Posted: 04 Dec 2010, 11:28
by Dawe_A
fifaaaan.!
min haglöfjacka är spårlöst försvunnen, minnet är knappt och mitt huvud is living in a world of pain.......
Grefven wrote:hur går den där dieten?
Jag känner mig alltid så jävla deffad efter fyllorna ??
Jag återgår till min halvketo diet på måndag =) idag måste jag få svina i mig bakfyllekäk .
håret åkte av på förfesten igen... denna gången helt utan munstycke
Posted: 09 Dec 2010, 21:09
by Dawe_A
Va hos serring precis och vi kom väl fram till att vi skulle slipa ner Axiallagret lite för att få dit det på veven, sagt och gjort.
Spelen mätta! Nu skall han bara balansera vev , remskiva och koppling sen ska jag montera ihop precis hela motorn
Nya kedjor och vevlager beställda.
Lägger en beställning nu innan helgen hos ppf med m3 3.2 kedjesträckare och massvis av soppa artiklar!
Posted: 09 Dec 2010, 21:43
by Dawe_A
AN8 måste väl räcka till soppasystemet både fram och bak? Skall inte behöva uppgradera slangarna om jag vill köra full boost, dvs runt 850-900 hjulisar.
Posted: 09 Dec 2010, 23:24
by ZAK
An8 fram och an6 tillbaka räcker gott och väl sägs det.
Posted: 09 Dec 2010, 23:32
by Dawe_A
ZAK wrote:An8 fram och an6 tillbaka räcker gott och väl sägs det.
Blir an8 genom både bak och fram.
Ang clipsen till railen du skulle låna, om du ringt mig nu ikväll så har jag inte kunnat svara då jag glömt mobilen hemma hos en polare
Posted: 09 Dec 2010, 23:37
by Dawe_A
en beställning lagd på följande, ska bli kul o knåpa ihop lite soppasystem på durkplåten jag köpt..
M3 3.2 kedjesträckare 1,100Kr
Catchtank 2 liter
Nuke Blackline y-kors
Hållare till 2x 044 pumpar
PPF Blackline 75mm
Nuke Blackline filter
Nuke Performance Blackline vacuumstation
(+ så många festo kopplingar det får plats )
2x AN8 banjokoppling fuelrail
AN4 rak slangände svart
AN10 rak slangände svart
AN4 90 graders slangände svart
2st AN10/AN8 skarv svart
1st AN8 45 graders slangände svart
5x AN8 rak slangände svart
2 st AN8 / M12x1.5 adapter svart
2st AN8 / M18x1.5 adapter svart
2st AN10 / 1/2" NPT adapter
2st AN10 90 graders slangände svart
2st AN10 slangände rak
2m AN4 slang
1m AN10 slang
3m AN8 slang
m12x1,5 -> an4 Adapter
Nu bör man bara hitta en bil också
Posted: 10 Dec 2010, 00:01
by Pitbull
KÖP en E34.
Du lär inte bli missnöjd! Synd att du inte åkte min turbo förra året! Helt sjukt vilken stabil kärra!
Posted: 10 Dec 2010, 00:11
by Dawe_A
Pitbull wrote:KÖP en E34.
Du lär inte bli missnöjd! Synd att du inte åkte min turbo förra året! Helt sjukt vilken stabil kärra!
Jo förra året va jag inte ens lite internetbekant med dig så det blev inte av att fråga.. Tror dock du känner en av mina polare rätt bra, jimmie hesselgren?
(vad det nu har med saken att göra)..
Jag va vid ronneby när du var där och busade en kväll när det va träff där..
Vet inte om du hörde hur de fulla raggarna skrek jävla blattebmw/skitbmw volvoo ska det va!!! När du körde förbi ner från ÖB pakeringen, men sen höll de på att tappa ölen när du gasa ur han på rakan upp förbi öb..
Har haft en e34 525 själv ett tag innan jag blev påkörd, rätt sunkig men fan vilka goa bilar det är!
Posted: 10 Dec 2010, 00:20
by R.Larsson
Dawe_A wrote:AN8 måste väl räcka till soppasystemet både fram och bak? Skall inte behöva uppgradera slangarna om jag vill köra full boost, dvs runt 850-900 hjulisar.
Handla på dig yttligare en 044 om du ska köra så mycket pulver..
Två räcker väl max till en 800whp typ??
Posted: 10 Dec 2010, 00:23
by Dawe_A
gatbil_vgd wrote:Dawe_A wrote:AN8 måste väl räcka till soppasystemet både fram och bak? Skall inte behöva uppgradera slangarna om jag vill köra full boost, dvs runt 850-900 hjulisar.
Handla på dig yttligare en 044 om du ska köra så mycket pulver..
Två räcker väl max till en 800whp typ??
jag kör med turbobanditens 044or, dom är bra mycket starkare än orginalen.. Roman bänkade sin merca till 650 whp med en pump och e85 @ 1,5bar , han testade även 2 bar och det funkade det med.
Här kan du läsa om dem:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... sc&start=0
Tror det skall räcka till!
Posted: 10 Dec 2010, 01:57
by CrazyVikingsRacing
Hur går det för dig? Är det dags att muttra ihop bitarna snart eller
Mvh
Posted: 10 Dec 2010, 02:30
by TreLingon
Lägger en beställning nu innan helgen hos ppf med m3 3.2 kedjesträckare och massvis av soppa artiklar´
Du vet att en 3.2 kedjesträckare kostar 504 kr på bmw ?
Posted: 10 Dec 2010, 02:35
by Dawe_A
TreLingon wrote:Lägger en beställning nu innan helgen hos ppf med m3 3.2 kedjesträckare och massvis av soppa artiklar´
Du vet att en 3.2 kedjesträckare kostar 504 kr på bmw ?
helt hundra? På realOEM kostar en nämligen $153.27
Men om det är så så handlar jag ju den där istället..
tack för tipset
Posted: 10 Dec 2010, 02:48
by Casy
TreLingon wrote:Du vet att en 3.2 kedjesträckare kostar 504 kr på bmw ?
Låter för billigt? Min 3.0-spännare var dyrare än så, och om jag minns rätt kostar 3.2an dryga tusenlappen hos min BMW ÅF
Posted: 10 Dec 2010, 07:22
by ZAK
Jo jag ringde dig typ 7 ggr, men får ta det i helgen istället.
Ang. pumparna så kör jag på en speciellsort från biltema som tål både det ena och det andra.
Kostar enbart 500:- finns en tråd på savar om det där.
Posted: 10 Dec 2010, 09:52
by Dawe_A
ZAK wrote:Jo jag ringde dig typ 7 ggr, men får ta det i helgen istället.
Ang. pumparna så kör jag på en speciellsort från biltema som tål både det ena och det andra.
Kostar enbart 500:- finns en tråd på savar om det där.
OJ !
ja testa ring ikväll igen efter 5 någongång
jag har redan en turbobanditen pump, skall ringa roman o beställa en till då deras webbshop inte verkar funka.. Får bra priser utav roman också
Posted: 10 Dec 2010, 12:32
by Dawe_A
CrazyVikingsRacing wrote:Hur går det för dig? Är det dags att muttra ihop bitarna snart eller
Mvh
jadå, såfort jag får hem sakerna från balansering av serring så skall det muttras dag&natt
.