Page 22 of 29

Posted: 05 Aug 2006, 19:46
by peppe
201 meter slir, sprängd kylslang efter 10 eller om det vart 12 repor, kul snyt. Kasst grepp M&H suger räv pung min motor är död.

Posted: 05 Aug 2006, 19:49
by Chrille
:( Lät inget vidare... Så länge den inte gick varm när du sköt slangen borde det väl vara lungt...

Ut i garaget o lyft toppen o kolla varför du får tryck i kylsystemet... Go Peppe 8)

Posted: 05 Aug 2006, 20:15
by peppe
Den går aldrig varm, speciellt inte nu med upp klippt termostat.

Trycket blev väll bara för mycket. Trycket beror ju till 90% av hotspots men vart fan i kedjan har jag gjort fel eftersom att det funkar för andra?

Posted: 05 Aug 2006, 21:59
by Maverick
Hur fort gick det på blackrace då?

Har du provat med att byta vattenpumpen nu?

Posted: 05 Aug 2006, 22:23
by peppe
Det gick så fort det kan göra med 201 meter slir, vatten pump bytt allt är ombyggt.

Posted: 06 Aug 2006, 03:02
by peppe
Image

Image

Image

Posted: 06 Aug 2006, 10:25
by peppe
Fler bilder.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Jag måste fixxa bilen så jag kan köra nästa gång om en månad, samt i Piteå.

10 000 kr till den som helar min motor.

Posted: 06 Aug 2006, 10:30
by _Kalle_
tråkigt med strul men kul att du får köra, även om det inte funkar som det ska..

En film hade inte varit fel? :)

Posted: 06 Aug 2006, 10:34
by peppe
Kommer nog en film då Mats vaknar till liv, knappast något fränt att se smallblocken på 0.9 bar :P

Posted: 06 Aug 2006, 16:30
by peppe
En slir:

Image

Posted: 11 Aug 2006, 08:53
by peppe
Nu ska hyndan slaktas.

Ska spränga mig min väg fram till toppen nu, och byta packning för jag hoppas på att det är den som flugit. OCH INGET ANNAT.

Är det en topp jävel till kommer jag i sinne att beställa en billetfräst M20 topp.

Posted: 11 Aug 2006, 08:58
by Bäckis
Har aldrig sett en M20 som spruckit på annat vis än att den blandar olja och vatten.

Posted: 11 Aug 2006, 09:08
by peppe
Bäckis wrote:Har aldrig sett en M20 som spruckit på annat vis än att den blandar olja och vatten.
Precis, och det gör den inte så jag får hålla tummarna. Men jag ska fruckosta nu sedan slakta lite i garaget, Har ju en packning som ligger lika bra att kika lite.

Hittar jag inget fel och det forstätter får du köpa hon billigt Bäckis.

Posted: 11 Aug 2006, 11:36
by peppe
Nu har vi kastat bort allt skit så vi ska bara lyfta toppen från hyndan. Men nu äre go fika före.

Posted: 11 Aug 2006, 11:50
by peppe
Hittade felet i drivlinan, varför det klonkade och levde rövare dom sista reporna.

Kardanen satt bara med 1 bult bak i diffen, dom andra hade gått av. Mindre fränt.

Posted: 11 Aug 2006, 13:48
by flp
har du hittat felet me trycket? var inge kul att de bultarna gått av. sitter de fast i klumpen eller går det att byta ut dem smidigt?

MVH Micke

Posted: 11 Aug 2006, 16:00
by tobbe tlrecond
hur såg det ut lite nyfiken....