Now look at this next dyno on Reid's car, the 64 out spooled the 67 and made more HP showing that when inits efficiency range it outperforms the 6766, not until we went all in like on Craig's car did the 67 make more HP.
Läste att de skulle uppdatera även dagens turbomodeller med den nya CEA turbinen. Tex SC5862 och SC6262
Competition Engineered Aerodynamics (CEA®): Precision Turbo & Engine’s exclusive line of high-flow turbine wheels which are specifically engineered to produce massive power gains over older turbine wheel designs; usage of Precision’s new CEA® wheels typically results in an average increase of 30-45 horsepower over comparably-sized standard designs. Furthermore, spool-up time is improved when using PTE’s CEA® turbine wheels to further reduce turbo lag.
Precision’s current 62mm turbine wheels will be replaced by the new 62mm CEA® version whereas the current 65mm turbine wheels will be replaced with a newly-developed 66mm CEA® wheel. Utilizing an enhanced design, the new ultra high-flow turbine wheels will come standard on all of Precision’s 62mm and 66mm turbochargers that also feature the exclusive CEA® compressor wheels, both ball-bearing and journal bearing versions, including the 5862, 6262, 6266 and 6766 units.
Additionally, all current turbine housing offerings will be available with the new CEA® turbine wheels.
Vet inte om det gör nån skillnad eller om det mest är försäljningssnack
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Undrar om det blir nån större skillnad på en 6766 vs 6265 på M20 med z45t... Blir intressant att följa bromsningar framöver när dom (66mm) blir lite mer vanliga
Jag undrar hur mycket sämre respons och/eller spool man skulle få med en 6466 T3 0,63 jämfört med den 6162 T3 0,63 man har idag på 2,7l m20? Har alltid tyckt det är lockande med effektiva grejer. Å det verkar 6466an vara enligt de tester som hittills gjorts
Ni har fortfarande inte fått kört nån 6466 turbo i Dynapaken än eller?
Älskar jämförelser, så det vore kul att se dynopapper på en bil där man tex bytt en 6262 mot en 6466 osv!
Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Ikke for å motsi, men i følge http://www.precisionturbo.net" onclick="window.open(this.href);return false; så er 5858 kun levert med cea kompressorhjul.
Ingen som kört 6466 i bänk än? Fan, någon måste ju ha köpt den till alla sina turbo byggen med massa effekt och som vill ha brett register och tidig spool... Kom igen nu, jag ska ha den på min Audi när motorn är klar om ingen bättre turbo kommit. Typ 60mm CEA-2 som klarar 1000hk och spoolar fullt från 3500rpm