Precision SC62
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Precision SC62
Nu är den släppt http://www.precisionturbo.net/products/ ... 66-CEA/494
Erbjuds tydligen bara med S kåpan. Hade gärna sett en med H kåpan och 3" utlopp. Kanske man måste satsa på 67an då.
Andreas har du någon möjlighet att få datablad och kolla skillnaden mellan yttermåtten på 64an och 67an?
Kontaktade Larry Prebis då han hade länkat lite info tidigare om någon prototyp turbo från PTE som han testade. Detta fick jag som svar:
I know more about the 6466 than anyone seeing I did the testing on it! Here is a copy/paste from a post I just did on the supra forums:
"This was on Craig's car and all the turbos were all in!
http://i738.photobucket.com/albums/xx26 ... 64vs67.jpg
Now look at this next dyno on Reid's car, the 64 out spooled the 67 and made more HP showing that when inits efficiency range it outperforms the 6766, not until we went all in like on Craig's car did the 67 make more HP.
http://i738.photobucket.com/albums/xx26 ... idsCar.jpg "
Du kanske redan sett detta Andreas. Men för andra som inte har så kan det vara intressant å se
Erbjuds tydligen bara med S kåpan. Hade gärna sett en med H kåpan och 3" utlopp. Kanske man måste satsa på 67an då.
Andreas har du någon möjlighet att få datablad och kolla skillnaden mellan yttermåtten på 64an och 67an?
Kontaktade Larry Prebis då han hade länkat lite info tidigare om någon prototyp turbo från PTE som han testade. Detta fick jag som svar:
I know more about the 6466 than anyone seeing I did the testing on it! Here is a copy/paste from a post I just did on the supra forums:
"This was on Craig's car and all the turbos were all in!
http://i738.photobucket.com/albums/xx26 ... 64vs67.jpg
Now look at this next dyno on Reid's car, the 64 out spooled the 67 and made more HP showing that when inits efficiency range it outperforms the 6766, not until we went all in like on Craig's car did the 67 make more HP.
http://i738.photobucket.com/albums/xx26 ... idsCar.jpg "
Du kanske redan sett detta Andreas. Men för andra som inte har så kan det vara intressant å se
Re: Precision SC62
Verkar ju var en jävligt go turbo det där
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Re: Precision SC62
faaan vad ball!!
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Precision SC62
Ärtan:
Har ni kört nån bil med den där 6466 snurran än?
Har ni kört nån bil med den där 6466 snurran än?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Precision SC62
Nej tyvärr:(
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Precision SC62
Läste att de skulle uppdatera även dagens turbomodeller med den nya CEA turbinen. Tex SC5862 och SC6262
Vet inte om det gör nån skillnad eller om det mest är försäljningssnack
Competition Engineered Aerodynamics (CEA®): Precision Turbo & Engine’s exclusive line of high-flow turbine wheels which are specifically engineered to produce massive power gains over older turbine wheel designs; usage of Precision’s new CEA® wheels typically results in an average increase of 30-45 horsepower over comparably-sized standard designs. Furthermore, spool-up time is improved when using PTE’s CEA® turbine wheels to further reduce turbo lag.
Precision’s current 62mm turbine wheels will be replaced by the new 62mm CEA® version whereas the current 65mm turbine wheels will be replaced with a newly-developed 66mm CEA® wheel. Utilizing an enhanced design, the new ultra high-flow turbine wheels will come standard on all of Precision’s 62mm and 66mm turbochargers that also feature the exclusive CEA® compressor wheels, both ball-bearing and journal bearing versions, including the 5862, 6262, 6266 and 6766 units.
Additionally, all current turbine housing offerings will be available with the new CEA® turbine wheels.
Vet inte om det gör nån skillnad eller om det mest är försäljningssnack
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
- Kristian H. Foss
- Posts: 326
- Joined: 16 May 2009, 17:13
- Location: Akershus, Norge
Re: Precision SC62
Man kan se lite skillnad på 65 og 66 turbinen iallefall
05`E60 520i M-Tech
90`E30 318is/338i.
84`E28 M50 530t. -- http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=49816" onclick="window.open(this.href);return false;
90`E30 318is/338i.
84`E28 M50 530t. -- http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=49816" onclick="window.open(this.href);return false;
Precision SC62
Undrar om det blir nån större skillnad på en 6766 vs 6265 på M20 med z45t... Blir intressant att följa bromsningar framöver när dom (66mm) blir lite mer vanliga
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Sv: Precision SC62
Jag undrar hur mycket sämre respons och/eller spool man skulle få med en 6466 T3 0,63 jämfört med den 6162 T3 0,63 man har idag på 2,7l m20? Har alltid tyckt det är lockande med effektiva grejer. Å det verkar 6466an vara enligt de tester som hittills gjorts
Ni har fortfarande inte fått kört nån 6466 turbo i Dynapaken än eller?
Älskar jämförelser, så det vore kul att se dynopapper på en bil där man tex bytt en 6262 mot en 6466 osv!
Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
Ni har fortfarande inte fått kört nån 6466 turbo i Dynapaken än eller?
Älskar jämförelser, så det vore kul att se dynopapper på en bil där man tex bytt en 6262 mot en 6466 osv!
Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Re: Precision SC62
hur länge håller era presicion snurror ? Tackar vetja respons men man vill ju att prylarna skall vara hyffsat underhållsfria.
någon som kört 2-3000 hårda mil med en glidlagrad ?
någon som kört 2-3000 hårda mil med en glidlagrad ?
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: Precision SC62
Det finns många som kört flera tusen mil.
MAn ska väl inte räkna med att det håller lika länge med en sån typ av turbo med högt laddtryck som en med jättesmå hjul och lågt laddtryck.
MAn ska väl inte räkna med att det håller lika länge med en sån typ av turbo med högt laddtryck som en med jättesmå hjul och lågt laddtryck.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Re: Precision SC62
Er det cea eksoshjul på 5858, eller er det kun på 5862?
Re: Precision SC62
Även 5858.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Precision SC62
Bäckis wrote:Det finns många som kört flera tusen mil.
MAn ska väl inte räkna med att det håller lika länge med en sån typ av turbo med högt laddtryck som en med jättesmå hjul och lågt laddtryck.
Min är inne på sitt 4e år och säkert 3-4000 mil, funkar kalas!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: Precision SC62
Bäckis wrote:Även 5858.
Ikke for å motsi, men i følge http://www.precisionturbo.net så er 5858 kun levert med cea kompressorhjul.
Re: Precision SC62
Missförstod frågan. Fråga på svenska eller engelska Ser nu vad du undrade.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- helvetesmaskinen
- Posts: 101
- Joined: 29 Nov 2011, 18:50
Re: Precision SC62
Ingen som kört 6466 i bänk än? Fan, någon måste ju ha köpt den till alla sina turbo byggen med massa effekt och som vill ha brett register och tidig spool... Kom igen nu, jag ska ha den på min Audi när motorn är klar om ingen bättre turbo kommit. Typ 60mm CEA-2 som klarar 1000hk och spoolar fullt från 3500rpm
1000HK RS2 sedan 07K Motorsport