Page 22 of 202
Posted: 15 Apr 2008, 21:31
by r.ivars
var över till jacke idag och fixade lite med naven jag ska ha ifrån m535
fick lägga snitt och så bort det sista av lagerna som fanns kvar
´det här och diffen ifrån m535 är allt man använder... värt va?
testar lite och ser vart vi ska dra oljeretur och lite ssådär =)
Posted: 16 Apr 2008, 20:57
by r.ivars
sådär ja..
min favorit låda, M3 ZF ! Må vara något specialla att växla snabbt endå tycker jag, långa drag och lång koppling.. Men med lite fil på det så blir det nog snuskiga växlingar,
sen såklart, var man ju tvunget att köpa mer grejer för att få det att passa :/ Den enda E30in som har "stora hardyn" är m3.. Så antingen en kardan ifrån en sån, eller ifrån en E36 328,.. Eller E36 325 Turbodiesel...
328 kardan vart det
325 låddan, och m3 låddan
lite orelevanta mått men kanske kan va kul för nån att kika på
Posted: 16 Apr 2008, 20:58
by Karel021
så där då.. coilovers nästan klar monterade.. lite justeringar kvar bara..
lagom orginal vinkel och max positiv camber
rätt mycket de rör sig
K-sport pillowballs köpta från ppf
feting bromsar och coils monterat.
Posted: 17 Apr 2008, 20:26
by Karel021
här kommer lite update från snabb besöket i garaget idag..
stakarna har kommit dock så saknades de 2 arp bultar..
Skuffen är klar.. bara fästen som ska borras fast
kolven sitter som haden i handsken.. vänder 0.7 innandäck
Ppf raceventiler
spm stakar.
Posted: 19 Apr 2008, 00:15
by r.ivars
Posted: 19 Apr 2008, 02:38
by 525mannen
Scheiße så snyggt det blir!
Åh motorbilden, poooooooorr! För att inte tala om den på fronten!
Rullar den till sommaren? =)
Posted: 19 Apr 2008, 14:46
by Karel021
Posted: 19 Apr 2008, 16:10
by Maverick
Tur att kolvarna inte var för höga, dom såg verkligen konstiga ut.. Designen på kolvtoppen, finns det nån tanke bakom utformandet, ser ju inte precis ut som folk brukar designa kolvtoppen!
Posted: 20 Apr 2008, 12:39
by Karel021
Maverick wrote:Tur att kolvarna inte var för höga, dom såg verkligen konstiga ut.. Designen på kolvtoppen, finns det nån tanke bakom utformandet, ser ju inte precis ut som folk brukar designa kolvtoppen!
tjabba.. ja skönt som fan att de inte va nu konstigheter
kolven ser ju lite "knepig" ut.. vet faktiskt inte varför dom har gjort den som den är..
Ja o ärtan surra lite om de och en tanke kan väl va att de är en sugmotor kolv som dom har lagt till ventilurtag på för att kompensera cc i förbränningsrummet..
men ja ska dra ett mejl till dom o fråga mer noga just varför kolven ser ut som den gör..
Posted: 20 Apr 2008, 22:06
by r.ivars
hehe... Jäklar vilken dag =) slutade jobbet 15.. sen började "teamet" trilla in en efter en i garaget =)
och helvete.
såhär diffar länkagen, han inte ens tycka att det var osis eller att jag kanske ska ta e30 länkaget endå innan jag mätt upp och kapat skiten,
5cm på fäststaget, 4cm på lösa undre.
varför jag inte använde e30 länkaget var för att det hade blivit en skaplig "long-shifter"..
emme kom och började pilla lite på accufab spjället, klart han hugger på det dyraste
sami kom och skulle vara väre så han fixade spridare och fuelrail
jag började fixa iordning + polen
vajern vi använder kommer från tidiga volvo 240
karel tog tag i elen
horade lite med soppasystemet och tänkte att jag skule ha skiten på fjädertornet.. men det sket sig sen så det fick bli på "fläktplattan"
emmes custom service på g
sami fryser fast motorfästena
dagens schema =)
brottsplats
emme dör
han har kommit på att vi ska kombinera det gamla spakstället med nya pedalstället och lite av det gamla systemet ifrån bilen
sami fortsätter med soppan
sami custom service
krapparna
sen besökte vi bubbla garaget, och det var ju jävligt otur att niklas tog fram tigen och fixade det sista på mitt länkage =)
GRYMMT
här har vi mitt halvljus =)
här hade vi min bakvagn
såhär vart gasen =)
nu gick de bättre =)
up n running
the rail
hometeam
we will be back =)
TACK GRABBAR!!!!!!!!!!! GULDDAG!
Posted: 20 Apr 2008, 22:14
by pelko
Snorigt kul att läsa denna tråden
Ser kanon ut grabbar!
Mvh Mathias
Posted: 20 Apr 2008, 23:09
by Karel021
ja smyger in en update oxå !
liten update..
Värt 2000 spänn i soppen efter 2 månaders körande..
Hilda dök förbi med ena dörren passade jäkligt bra faktiskt.. så nu äre bara o mosa på en ruta och pajsa ihop dom.
Och även huven e på.
yttersidan av dörren väger ju inte speciellt mycket.. eller så har ja sjukt starkt lillfinger:D
sen tog larsson med sig denna åt mig från etuna igår.. tack som fan.
imorgon ska ja ge mig på att slipa klart ringarna och kolvarna sen ska skiten ner..
Posted: 21 Apr 2008, 10:36
by kristov
Vart köpte ni gasvajern?
Posted: 21 Apr 2008, 10:59
by r.ivars
kristov wrote:Vart köpte ni gasvajern?
mekonomen
Posted: 21 Apr 2008, 11:09
by kristov
r.ivars wrote:kristov wrote:Vart köpte ni gasvajern?
mekonomen
Är det universal eller kommer den från en spesifik bil?
Posted: 21 Apr 2008, 11:27
by pelko
kristov wrote:r.ivars wrote:kristov wrote:Vart köpte ni gasvajern?
mekonomen
Är det universal eller kommer den från en spesifik bil?
"vajern vi använder kommer från tidiga volvo 240"
Mvh Mathias
Posted: 21 Apr 2008, 11:29
by kristov
pelko wrote:kristov wrote:r.ivars wrote:kristov wrote:Vart köpte ni gasvajern?
mekonomen
Är det universal eller kommer den från en spesifik bil?
"vajern vi använder kommer från tidiga volvo 240"
Mvh Mathias
Måste skaffa mej glasögon!
Annars grymma byggen på alla!!!