Får se i sommar vad tiderna och slutfarterna säger.
förra året var det som sagt 2bar laddtryck, kammarna var ställda lite annars, 3krokiga ventiler och den hade börjat trycka vatten vissa repor om man laddade över 1.8 bar ungefär. dvs blockpackningen hade börjat fara. bilen vägde 1310kg utan förare och ca 20liter soppa i.
bilen känns starkare nu och det känns som att den vill sjunga ut bättre på högre varv, men vi får väl se i sommar om slutfarterna blir nå högre.
bruksar iaf med bilen nu och på söndag ska den få smaka konbana
Tackar för infon och bilderna Robert.
Och tack för ett kanon jobb med bromsningen.
Känner ingen press men det skulle vara kul om allting lirade iaf
Ska ju inte vara svårt att köra en högre slutfart tycker man,
får bara hoppas man får nog med fäste för att få ner tiden också.
peppe wrote:Robban, skrota bänken den visar fel... Och Micke, skrota M50 motorn för den ger för mycket effekt...
Härligt moget svar.....
Jag utgick från denna rad när jag skrev mitt svar
"var och ställde tillbaks trycket till 2.1bar idag och körde den i en dynopack idag.
643.5hp/776nm på hjulen blev det. på BF98.Jag är riktigt nöjd! Mattias Sandgren hade hittat åt nästan all effekt på gatan. bara några små justeringar blev det"
Med dom förutsättningar och slutfarten som presterade blev jag lite skeptisk, jag har inte dömt ut någon eller liknande. Nu har jag fått svaren att det jobbats mer med motorn än vad som först antydes i inlägget så la ner diskussionen
Pratar/Skriver jag med dig eller med Robban och Micke?
Har inte ens läst ditt inlägg. Räcker att höra rykterna på byn att det var tvivlerier på en sprillans dyna-pack
Sedan om du tar åt dig, för att jag skämtar med dom, ja då är det upp till dig.
PS. Jag är inte mogen, och kommer aldrig att bli.
Mvh
Mikael S wrote:
peppe wrote:Robban, skrota bänken den visar fel... Och Micke, skrota M50 motorn för den ger för mycket effekt...
Härligt moget svar.....
Jag utgick från denna rad när jag skrev mitt svar
"var och ställde tillbaks trycket till 2.1bar idag och körde den i en dynopack idag.
643.5hp/776nm på hjulen blev det. på BF98.Jag är riktigt nöjd! Mattias Sandgren hade hittat åt nästan all effekt på gatan. bara några små justeringar blev det"
Med dom förutsättningar och slutfarten som presterade blev jag lite skeptisk, jag har inte dömt ut någon eller liknande. Nu har jag fått svaren att det jobbats mer med motorn än vad som först antydes i inlägget så la ner diskussionen
Tja som jag ser det så var ditt inlägg direkt riktigt mot mig, sen att du försöker vrida på det nu är en helt annan sak
peppe wrote:Pratar/Skriver jag med dig eller med Robban och Micke?
Har inte ens läst ditt inlägg. Räcker att höra rykterna på byn att det var tvivlerier på en sprillans dyna-pack
Sedan om du tar åt dig, för att jag skämtar med dom, ja då är det upp till dig.
PS. Jag är inte mogen, och kommer aldrig att bli.
Mvh
Mikael S wrote:
peppe wrote:Robban, skrota bänken den visar fel... Och Micke, skrota M50 motorn för den ger för mycket effekt...
Härligt moget svar.....
Jag utgick från denna rad när jag skrev mitt svar
"var och ställde tillbaks trycket till 2.1bar idag och körde den i en dynopack idag.
643.5hp/776nm på hjulen blev det. på BF98.Jag är riktigt nöjd! Mattias Sandgren hade hittat åt nästan all effekt på gatan. bara några små justeringar blev det"
Med dom förutsättningar och slutfarten som presterade blev jag lite skeptisk, jag har inte dömt ut någon eller liknande. Nu har jag fått svaren att det jobbats mer med motorn än vad som först antydes i inlägget så la ner diskussionen