BMW 325 E30 Turbo 10.59@211km/h. 643rwhp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: BMW 325 E30 Turbo 10.59@211km/h. 643rwhp
Får se i sommar vad tiderna och slutfarterna säger.
förra året var det som sagt 2bar laddtryck, kammarna var ställda lite annars, 3krokiga ventiler och den hade börjat trycka vatten vissa repor om man laddade över 1.8 bar ungefär. dvs blockpackningen hade börjat fara. bilen vägde 1310kg utan förare och ca 20liter soppa i.
bilen känns starkare nu och det känns som att den vill sjunga ut bättre på högre varv, men vi får väl se i sommar om slutfarterna blir nå högre.
bruksar iaf med bilen nu och på söndag ska den få smaka konbana
MVH Micke
förra året var det som sagt 2bar laddtryck, kammarna var ställda lite annars, 3krokiga ventiler och den hade börjat trycka vatten vissa repor om man laddade över 1.8 bar ungefär. dvs blockpackningen hade börjat fara. bilen vägde 1310kg utan förare och ca 20liter soppa i.
bilen känns starkare nu och det känns som att den vill sjunga ut bättre på högre varv, men vi får väl se i sommar om slutfarterna blir nå högre.
bruksar iaf med bilen nu och på söndag ska den få smaka konbana
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Re: BMW 325 E30 Turbo 10.59@211km/h. 643rwhp
Tackar för infon och bilderna Robert.
Och tack för ett kanon jobb med bromsningen.
Känner ingen press men det skulle vara kul om allting lirade iaf
Ska ju inte vara svårt att köra en högre slutfart tycker man,
får bara hoppas man får nog med fäste för att få ner tiden också.
MVH Micke
Och tack för ett kanon jobb med bromsningen.
Känner ingen press men det skulle vara kul om allting lirade iaf
Ska ju inte vara svårt att köra en högre slutfart tycker man,
får bara hoppas man får nog med fäste för att få ner tiden också.
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
- Micke johansson
- Posts: 2175
- Joined: 17 Jul 2006, 21:30
- Location: Umeå
Re: BMW 325 E30 Turbo 10.59@211km/h. 643rwhp
"Mytar" bänken visade just att eckes M30 Gav 744whp på 1,8 ladd, oringat , z55 , hårdare ventilfjädrar:)
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
Re: BMW 325 E30 Turbo 10.59@211km/h. 643rwhp
Robban, skrota bänken den visar fel... Och Micke, skrota M50 motorn för den ger för mycket effekt...
Re: BMW 325 E30 Turbo 10.59@211km/h. 643rwhp
peppe wrote:Robban, skrota bänken den visar fel... Och Micke, skrota M50 motorn för den ger för mycket effekt...
Härligt moget svar.....
Jag utgick från denna rad när jag skrev mitt svar
"var och ställde tillbaks trycket till 2.1bar idag och körde den i en dynopack idag.
643.5hp/776nm på hjulen blev det. på BF98.Jag är riktigt nöjd! Mattias Sandgren hade hittat åt nästan all effekt på gatan. bara några små justeringar blev det"
Med dom förutsättningar och slutfarten som presterade blev jag lite skeptisk, jag har inte dömt ut någon eller liknande. Nu har jag fått svaren att det jobbats mer med motorn än vad som först antydes i inlägget så la ner diskussionen
- Christian Lindén
- Posts: 39
- Joined: 20 Oct 2006, 13:31
- Location: Piteå
Re: BMW 325 E30 Turbo 10.59@211km/h. 643rwhp
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Re: BMW 325 E30 Turbo 10.59@211km/h. 643rwhp
Pratar/Skriver jag med dig eller med Robban och Micke?
Har inte ens läst ditt inlägg. Räcker att höra rykterna på byn att det var tvivlerier på en sprillans dyna-pack
Sedan om du tar åt dig, för att jag skämtar med dom, ja då är det upp till dig.
PS. Jag är inte mogen, och kommer aldrig att bli.
Mvh
Har inte ens läst ditt inlägg. Räcker att höra rykterna på byn att det var tvivlerier på en sprillans dyna-pack
Sedan om du tar åt dig, för att jag skämtar med dom, ja då är det upp till dig.
PS. Jag är inte mogen, och kommer aldrig att bli.
Mvh
Mikael S wrote:peppe wrote:Robban, skrota bänken den visar fel... Och Micke, skrota M50 motorn för den ger för mycket effekt...
Härligt moget svar.....
Jag utgick från denna rad när jag skrev mitt svar
"var och ställde tillbaks trycket till 2.1bar idag och körde den i en dynopack idag.
643.5hp/776nm på hjulen blev det. på BF98.Jag är riktigt nöjd! Mattias Sandgren hade hittat åt nästan all effekt på gatan. bara några små justeringar blev det"
Med dom förutsättningar och slutfarten som presterade blev jag lite skeptisk, jag har inte dömt ut någon eller liknande. Nu har jag fått svaren att det jobbats mer med motorn än vad som först antydes i inlägget så la ner diskussionen
Re: BMW 325 E30 Turbo 10.59@211km/h. 643rwhp
Tja som jag ser det så var ditt inlägg direkt riktigt mot mig, sen att du försöker vrida på det nu är en helt annan sak
peppe wrote:Pratar/Skriver jag med dig eller med Robban och Micke?
Har inte ens läst ditt inlägg. Räcker att höra rykterna på byn att det var tvivlerier på en sprillans dyna-pack
Sedan om du tar åt dig, för att jag skämtar med dom, ja då är det upp till dig.
PS. Jag är inte mogen, och kommer aldrig att bli.
MvhMikael S wrote:peppe wrote:Robban, skrota bänken den visar fel... Och Micke, skrota M50 motorn för den ger för mycket effekt...
Härligt moget svar.....
Jag utgick från denna rad när jag skrev mitt svar
"var och ställde tillbaks trycket till 2.1bar idag och körde den i en dynopack idag.
643.5hp/776nm på hjulen blev det. på BF98.Jag är riktigt nöjd! Mattias Sandgren hade hittat åt nästan all effekt på gatan. bara några små justeringar blev det"
Med dom förutsättningar och slutfarten som presterade blev jag lite skeptisk, jag har inte dömt ut någon eller liknande. Nu har jag fått svaren att det jobbats mer med motorn än vad som först antydes i inlägget så la ner diskussionen
Re: BMW 325 E30 Turbo 10.59@211km/h. 643rwhp
Haha, ja vi säger så och låter flp ha sin tråd ifred.
Fint kört på konbanan Micke!
Fint kört på konbanan Micke!
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Re: BMW 325 E30 Turbo 10.59@211km/h. 643rwhp
Lycka till nu