Page 21 of 52
Posted: 29 Oct 2010, 07:57
by xelerator
som nämnt..
det där ser ut som en kkk k29.
Måtten stämmer in på en K29, och låter alldeles för mycket för en k27:a.
Sedan ser kompressorhuset annorlunda ut på k27:an.
lånar ivars annonsbild här
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=50653
Din turbo ser ut att vara likadan som den jag har liggandes för nästa motor.
Satsar 50cent på att det är 12cm2 avgashus
..
hur som, bra val, tror den kommer bli ruggig
Posted: 30 Oct 2010, 08:37
by Smeden
Ryktena sejer att turbokompressorn är inhandlad av en kille som heter Martin bosatt i Rimbo.
Posted: 30 Oct 2010, 12:53
by Fernis1
xelerator wrote:som nämnt..
det där ser ut som en kkk k29.
Måtten stämmer in på en K29, och låter alldeles för mycket för en k27:a.
Sedan ser kompressorhuset annorlunda ut på k27:an.
lånar ivars annonsbild här
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=50653
Din turbo ser ut att vara likadan som den jag har liggandes för nästa motor.
Satsar 50cent på att det är 12cm2 avgashus
..
hur som, bra val, tror den kommer bli ruggig
Okej, a jag vet inte enligt TTR Jompa är det en 27a
men vet ej blir nog bra iaf, spela roll va den heter
Posted: 30 Oct 2010, 12:54
by Fernis1
Smeden wrote:Ryktena sejer att turbokompressorn är inhandlad av en kille som heter Martin bosatt i Rimbo.
Yes stämmer mycket bra, han är ju kungen på turbos helt klart hahaha
Posted: 30 Oct 2010, 19:33
by Fernis1
Var ut till garaget idag och rev ur maskin från e21an, plockade även av tråget för att ta en titt och upptäckte då detta:
Undra hur länge vi kört med en krokig stake? hahaha
Posted: 30 Oct 2010, 19:37
by Bmwandreas
För mycket cylindertryck:)
Posted: 30 Oct 2010, 19:39
by Fernis1
Bmwandreas wrote:För mycket cylindertryck:)
Vilket beror på? vore bra att veta så man kan göra rätt till nästa gång,
hade iofs ändå tänkt köpa en uppsättning smidda stakar i vinter från er men kanske lite mycket komp att köra med original?
är väl över 10 i komp i en icke vanos?
MVH
Posted: 30 Oct 2010, 19:41
by Bmwandreas
Högt laddtryck på mellanregister och hög kompression ihop med orig kammar = högt cylindertryck.
Mycket bättre att ladda mer på höga varv än tvärs om ifall man ska köra med orig prylar..
Posted: 30 Oct 2010, 19:42
by Fernis1
Bmwandreas wrote:Högt laddtryck på mellanregister och hög kompression ihop med orig kammar = högt cylindertryck.
Mycket bättre att ladda mer på höga varv än tvärs om ifall man ska köra med orig prylar..
Okok, du tror inte det är nå problem att fortsätta köra samma komp med lite större turbo till nästa år med en uppsättning smidda stakar fast med original kolvar?
Ska åka dubbla insugkammar och smidda stakar samt 62mm turbo var planen.
Posted: 30 Oct 2010, 19:55
by Bmwandreas
Jo ska du köra mer effekt kommer ringlanden spricka. Men du kan ha tur att det håller en bra stund eller direkt..
Posted: 30 Oct 2010, 20:01
by Fernis1
Bmwandreas wrote:Jo ska du köra mer effekt kommer ringlanden spricka. Men du kan ha tur att det håller en bra stund eller direkt..
Jo så är det ju får se hur det blir om man testar eller om det blir kolvar också är inte ute efter någon monstereffekt men iaf 100whp till får se hur det blir, tacksam för svar iaf
Posted: 01 Nov 2010, 22:33
by Fernis1
Var ut idag till garaget och plockade isär motorn, nästan alla stakar var lite krokiga inte alls mycket men lite sen så såg det lite sådär ut med någon kolv osv, lite bilder:
Posted: 01 Nov 2010, 22:49
by Bmwandreas
Där har det knastrat lite. Sjukt att packingen var hel om det såg ut sådär på kolven
Posted: 01 Nov 2010, 22:52
by r.ivars
så effekten kan nog funka, om ärtan får mappa bort knastret åt dig
spikningar orsakar sjujävla cylindertryck
Posted: 01 Nov 2010, 22:54
by Pimplaren
Bmwandreas wrote:Där har det knastrat lite. Sjukt att packingen var hel om det såg ut sådär på kolven
Sjukt att pundiga grejer håller så pass bra ändå
eller vad säger du Färnblom
Posted: 01 Nov 2010, 22:54
by m_ellisson
Fan vad fina stakar
Ser lite ledsen ut
Kul att det inte hann rasa helt iaf!
Posted: 01 Nov 2010, 22:57
by r.ivars
m_ellisson wrote:Fan vad fina stakar
Ser lite ledsen ut
Kul att det inte hann rasa helt iaf!
kul att det finns 2st lyckoknuttar på ppf iallafall... Fernis & karel
en annan kan ju inte ens få en fluga i tanken utan att motorn sprängs... Då råkar den kråla igenom 044orna, spikdyka genom bränselfiltret och sen sprängas in i fuelrailen så alla cylindrar får för lite soppa...
tur man åker e85