När jag hade samma problem på en 328 e46 för nått år sedan tipsade Rigobil i halmstad om nån syntetolja som jag bytte till och det löste problemet på några veckor.
Blir tydligen avlagringar som gör att det kärvar, syntetoljan löser tydligen upp skiten
E30Anders wrote:När jag hade samma problem på en 328 e46 för nått år sedan tipsade Rigobil i halmstad om nån syntetolja som jag bytte till och det löste problemet på några veckor.
Blir tydligen avlagringar som gör att det kärvar, syntetoljan löser tydligen upp skiten
Mvh/ Anders
Stämmer bra, det var avlagringar i hylsan som kolvan glider i... Byte ut hylsan å problemet löst
Nu återstår det lite kardan bekymmer.. Originalet i mitten måste förlängas ca 50mm mot växellådan. Dock vill jag inte sabba den, finns det nått bra alternativ på kardan?
TornadoRed wrote:Kör du utan avlastningsventil eller har jag missat det någonstans ??
Sitter i bakkant plenum: Från Mini cooper S kostar 500:- på BMW.
Köpte en likadan men fick betala 870 i England
Men de från SKR vill att jag ska sätta avlastningsventil på trycksidan och innan spjället ?..
Finns det rätt och fel ?
Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver felsökning
AutoCom diagnostik verktyg finns oxå
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
det sägs att man ska montera distansblock mellan spindeln och fjäderbenet för de skivorna, millway har såna.
Jag kör med distansblock och bmw 330 skivor (som har lägre offset än m3 e46), gummit på styrleden låg farligt nära skivan ändå, löste det med lite mods..
så jag är lite fundersam huruvida m3 skivorna ska gå att montera?
nu utgår jag ifrån att mina nav är org m3 e30, är de utbytta till något annat som jag inte vet om (av någon tidigare ägare) så kanske det blir annorlunda..