Page 21 of 63

Posted: 01 Jun 2008, 09:14
by Bäckis
Insanity wrote:
Bäckis wrote:Dinan: Säkert, men en gördel gör jobbet och kostar mindrer än ett nytt block :)

Insanity: Ska försöka slå ihop den, men i ärlighetens namn är jag inte sugen på EDPS då fjantet med streetdäck är rena bögerierna.

Körde ju 11,2X@214 blås med boggstart och 2 secd 60 fot på lägsta laddet förra året, så 230 till drivhjulshästar borde ju betyda bättre tider.


Hehe, då kan jag glatt berätta att man får åka slicks i den nya outlaw klassen.. :wink:


Dåså, men bilen känns inte så outlaw :) Kanske blir en vända EDPS då.

Posted: 01 Jun 2008, 18:09
by Dinan2.5
M3JONAS wrote:Dinan: Det finns två nackdelar med evo3 blocken, dels så är de borrade 95mm från början=tunna cylinderväggar, dels så har de gängade hål för oljesprutmunstycken och dessa munstycken är svindyra.

Orsäkta OT Bäckis.


Jonas:

Jag hart lärt mej lite mer nu:

På S14.net finns en diskussion där dom jämför olika block. Både nya 2.3 och 2.5 blocken är nu förstärkta som in bilden ovan, plus med tjockare cylinderväggar.

http://www.s14.net/forums/showthread.php?t=22761&highlight=evo+block+thickness&page=3

Andreas från Stockholm (som jag tror du känner) kör med E36 M3 oljesprutare i sitt Evo III block, och dom är billiga...

Bäckis: Hoppas den här diskussionen passar, med tanke ditt haveri.

Posted: 01 Jun 2008, 19:29
by Bäckis
Mkt intressant läsning.

Skulle ett till block ge sig så finns det medicin, men jag är rätt säker på att det kommer hålla nu.

Posted: 01 Jun 2008, 20:25
by Nobbe
Image

En såndär rackare skulle nog funka fint.

Kombinerat gördel/torrsump/överfall. Lär dock väga en del.

(obs killen på bilden är bara påhittad)

Posted: 01 Jun 2008, 21:25
by Bäckis
Mmm, skulle vara det allra bästa.

Men än en gång, tror knappast det blir problem fler ggr.

Posted: 02 Jun 2008, 17:39
by E34 RRT
i en nissan micra ser det ut så där original!! :D

Posted: 11 Jun 2008, 09:39
by M3JONAS
Hur har det gått? Har du fått ihop besten?

Posted: 11 Jun 2008, 11:14
by Bäckis
Bottendelen klar imorse.

Ska lyfta på toppen i eftermiddag om tid finnes. Håller på som en dåre med Kelds nya maskin till dragracebilen, så mina grejor får stå när jag inte orkar upp tidigt= inte så ofta.

Posted: 11 Jun 2008, 18:24
by Bäckis
Litet ryck nu på kvällen. Bara kammarna som ska i, sen är den klar.

Posted: 11 Jun 2008, 18:44
by KKR-Rille
Bäckis wrote:Litet ryck nu på kvällen. Bara kammarna som ska i, sen är den klar.

Det låter ju bra, då kör du på Malmby edps då?

Posted: 11 Jun 2008, 20:10
by Hells racing
Klart han är tarv att köra, vem är inte det :lol:

Posted: 11 Jun 2008, 20:17
by Bäckis
Tarv var ordet ;)

EDPS har aldrig lockat mig och kommer aldrig att göra det. För mkt folk och för mkt bilar.

Kanske blir någon sådan ändå i år, men jag siktar på midsommar i Orsa. Öl, grill, husvagn och lite körning :)

...

Posted: 11 Jun 2008, 20:38
by Cruelty
fan vad kung bäckis!! kul att ni kommer till orsa i midsommar! roligt med lite bmw turbos :twisted:

Posted: 11 Jun 2008, 20:44
by jocke_e30
Coolt det är ju ett måste å se den i orsa då :D

Posted: 13 Jun 2008, 23:56
by PiLlEvAn
orsa ska det bli.
och jag ska vara fyll mek :)

Posted: 14 Jun 2008, 02:12
by struten
PiLlEvAn wrote:orsa ska det bli.
och jag ska vara fyll mek :)
du får inte vara full! :lol:

Posted: 15 Jun 2008, 21:57
by Bäckis
Allt klart. Smärtfri uppstart.

Stort tack till Dennis som slösade bort kvällen här.

För övrigt stort tack till alla andra snälla vänner som ställer upp på det här och andra projekt som skulle vara omöjliga att genomföra för en tvåbarnsfar med företag. Ni vet vilka ni är, tack.