Page 21 of 26
Posted: 12 Apr 2009, 11:40
by shomakie
Bmwandreas wrote:3000 för en halvdag, men det är ju helt fullt till juni nu.
Men blir väl avbokningar.
Var försiktig med tändningen om du kör bensin!
Mvh
okey...det lät lite jobbigt! men om ja nu vill konventera till e85...räcker min wallbro intank och mina 788cc spridare att köra med 1.1 bars ladd på e85 eller är det på gränsen?
Posted: 12 Apr 2009, 11:59
by Bmwandreas
Det räcker till 400 whp. Du kanske skulle gjort det?
Posted: 12 Apr 2009, 17:52
by shomakie
Bmwandreas wrote:Det räcker till 400 whp. Du kanske skulle gjort det?
Det ska ja nog göra...är det nå man måste tänka på med org ledningarna eller så? etanolen tär väl mer på slangar och sånt?!
Posted: 12 Apr 2009, 17:54
by Bmwandreas
Nä de funkar med de mesta slangar, testa först och se om det händer något.
Posted: 12 Apr 2009, 17:59
by shomakie
Bmwandreas wrote:Nä de funkar med de mesta slangar, testa först och se om det händer något.
Ok...får bli så! tack för svaren A!
Posted: 12 Apr 2009, 18:00
by shomakie
Posted: 12 Apr 2009, 19:39
by Roobin
kanske har totalt missat men försökte hitta de, men såg inget... har du oringat ? eller åker du bara orginal packning?
EDIT
nu såg jag oringningen
Posted: 12 Apr 2009, 20:30
by shomakie
Roobin wrote:kanske har totalt missat men försökte hitta de, men såg inget... har du oringat ? eller åker du bara orginal packning?
EDIT
nu såg jag oringningen
precis =)
Posted: 12 Apr 2009, 20:47
by _Kalle_
Är bilden missvisande eller ligger "o-ringen"/pianotråden utanför spåret? :S
Posted: 12 Apr 2009, 20:48
by shomakie
_Kalle_ wrote:Är bilden missvisande eller ligger o-ringen utanför spåret? :S
den har hoppat ut ja...måste blivit av att den spikat....såg likadant förra gången med fast på 4:an också...
Posted: 12 Apr 2009, 21:32
by RoDe
är du hundra på att den spikat?
använde ni inte bbl när ni vart ute o mappat?
kan inte felet ligga i att du har för tunn tråd i o-ringsspåret så att den hoppar ur för lätt, inte tätar och sedan blåser toppackningen?
Posted: 12 Apr 2009, 21:47
by markus
Hur mycket sticker tråden upp från spåret ?
Du kanske skulle limma fast tråden och limma packningen med Locktite 3020 när du drar ihop det igen ochså.
Posted: 12 Apr 2009, 21:48
by RoDe
markus wrote:Hur mycket sticker tråden upp från spåret ?
Du kanske skulle limma fast tråden och limma packningen med Locktite 3020 när du drar ihop det igen ochså.
bra tips.
jag tror felet ligger i att han har för tunn tråd.
Posted: 13 Apr 2009, 10:03
by shomakie
markus wrote:Hur mycket sticker tråden upp från spåret ?
Du kanske skulle limma fast tråden och limma packningen med Locktite 3020 när du drar ihop det igen ochså.
Ska vara 0.3 som jag sa till han som oringade blocket..
Körde med 3020 nu sista gången ja monterade allt...och det gick ju bra
Posted: 13 Apr 2009, 11:06
by shomakie
RoDe wrote:markus wrote:Hur mycket sticker tråden upp från spåret ?
Du kanske skulle limma fast tråden och limma packningen med Locktite 3020 när du drar ihop det igen ochså.
bra tips.
jag tror felet ligger i att han har för tunn tråd.
Ska mäta på tråden idag så får vi se....
Posted: 13 Apr 2009, 16:40
by shomakie
Tråden mätt idag...0.99mm så den är perfekt...
Skickade iväg toppen till farsan och 2 timmar senare kom ett mkt glädjande besked...vid 5 och 6:ans cylindrar så hade godset en differans på 1/100mm och där har vi då problemet...så imorrn så ska ja höra med jobbet när den har tid för en planing...
Dock så återstår problemet varför den gått varm utan att visa det...troligen så har det blivit dålig cirkulation i kylsystemet pga att mitt lock till expansionskärlet inte är hundra tätt så det blir ett nytt och sen hoppas att allt står till rätta....
Posted: 13 Apr 2009, 20:26
by affe
Blåste 3 packningar på precis samma ställe som dig förra året. Trots att jag tycker att jag kör låg tänding mot vad alla andra här verkar göra.