6-petad SGS420G bumsibums låda inhandlad!! , Braaaa mkt biffifgare än en 280 vispburk ..lite små pill för att d ska lira med koppling etc...får bli en 2-skivig tilton specad till 1100Nm
Drivaxlar av fjädrande modell ska beställas , om det blir Nuke eller Dione återstår att se...har jevlats för PPF grabbarna med hållit för oss på alla racebilar har orkat skickat iväg 1100kg bil på 1,50 i 60-fot 100-tals repor så...men men det ska vara iland inom kort
Ev uppdaterar jag till 112 knutar men troligast provar jag med 108 först.
Även racevippor kommer kanske hamna under ventilkåpan OM det kommer M30 till antalet och inte M10 som lokala Bmw tunern letat rätt på...så man håller tummarna att jag får köpa första satsen till test n tune pris
vad blir det för problem med kopplingen och den lådan? ska köra samma låda på min m30, hade tänkt köra 765, 4pucks sinter och plant svänghjul
Lådan jag har är det 35mm ingående axel..du har nog 29mm axeln och då ere lugnt!..byt styrlagret i veven till större bara
har från m5e34 -95 men har inte sett nåt på den om det passar samman mer änn att bultmönstret ska vara det samma.
förövrigt ett roligt bygge att följa som du håller på med, ska bli roligt att se på vägen till sommaren
Har annonserat ut block och topp till förmån till en annan motor!, låter det vara onämnt vad det är för ngt tills affären går i lås.
Anledningen till ändringen är att jag vill få ut bilen någongång (kolvarna dröjjer och dröjjer) och även få den besiktigad så den nya motorn stoppas i som den är i sitt orginalutförande, besiktigas så förhoppningsvis med lyckat resultat och sedan bygger vi grenrör och tryckrör runt denna och kopplar in sprutet...enkelt va? ...eller inte *s*