Page 3 of 3

Re: Robins BMW E30 S38B38 Turbo

Posted: 31 Mar 2019, 18:01
by swerobin91
kommer lite bilder en söndags kväll som denna.
mest små pill nu bara som inte syns tyvärr men det måste göras.
varit iväg och plan slipat grenröret.lindat.monterat tillbaka och gjorde en sista uppstart nu innan mappningen. blev att nolla tänningen samt oljebyte

Image

Image

Image

Image



video på uppstart 2 utan avgas lekage
https://www.youtube.com/watch?v=0PnG__wkFAE&t=2s

Re: Robins BMW E30 S38B38 Turbo

Posted: 31 Mar 2019, 22:25
by TheLeaf
Riktigt fint bygge och ljudet från S38an :twisted:

Re: Robins BMW E30 S38B38 Turbo

Posted: 16 May 2019, 22:04
by swerobin91
sry för dåli uppdate men börjar med att jag fick ställa ut bilen nu i påsk på elmia 2019 i hall A

film på ekipaget
https://www.facebook.com/robin.eriksson ... 58859/?t=1

Image

sen då jag kom hem efter elmia så var det bar att sätta kapen i växellåds tunneln och bygga den större för att få plats med gs6-53dz lådan
tyvärr inga bilder på det men blev riktigt bra i alla fall!.

sen då det va klart så var det 26 timmars skruvande och 2timmars sömn för att hinna med att bilen skulle ihop för Hultsfreds drifting track 2dagas körning
så på med led ramp och ut och gatu mappa kl 05:35 på lördag morgon och hulttfreds grindar öppna kl 09:00 xD men tyvärr så stöp vi på mål linjen av nåra små bekymmer ..

Image

Image

Image

Image

men nu till det roliga! bilen är mappad men fick tyvärr av bryta mappningen då generatorn ville sluta ladda..
så vi stannade på 1,2bars ladd tryck och han int ens börja pilla på tänningen :| men en ny tid är bokad och en ny generator är på väg hem!
ja vist ja ni vill ju veta effekten med 677hk/871nm på 1,2bar men som sagt blir att mappa igen på fredag den 24maj

Image

Film på test rundan efter dynon start på 3an
https://www.youtube.com/watch?v=SpTBBHMS37M

Re: Robins BMW E30 S38B38 Turbo 801hk/1021nm

Posted: 25 May 2019, 17:54
by swerobin91
ja då blev det mappning tillslut "igen" blev på blyg samma 801hk/1021nm vid 1,6bar och valde att stanna där.
vaför jag valde att stanna där är
1: generatorn generera för lite ström vid högre laddtryck
2: känner jag behöver mer kör tid en en massa effekt

Image