
Välkommen till min projekt tråd.
I detta bygge kommer ni få följa med mig och min E30 s38b35
Block:
S38B38
M30b35 block borrad till 94mm (överdim 3,6 kolvar).
Toppdeckat block.
8,5 kompression.
3,8 oljesprutmunstycken.
3,8 vevaxel 90mm slag.
DP custom stakar 140mm längd för rätt komp med 3,6 kolvarna.
HD kolvbultar
Fabriksrenoverad oljepump och justerad för lite högre tryck.
Coatade org lager.
Stödgördel.
ARP-bult till hela maskin
Turbo sx-e s369 1,0 hus
wastegate 2st Tial'er mv-s 38mm
Dump 2st PPF 50mm
avgassystemet 3,5"
Topp:
3,8 topp orörd.
Coopering packning.
Chassi:
Finess fullbur
Bashbars fram
Bashbara bak
Koni fjäderbensstag fram
Förstärkningsstag bak
Custom glasfiberskärmar
Mtech 2 glasfiberfront
Mtech 2 glasfiberpaneler + trösklar
Kolfiberhuv (lackad diamantsvart, hål för dzuz huvlås
m3 glasfiber c-stolpe
m3 glasfiber baklucka (urkapad för luftintag till kylare i bagage
makrolonrutor bakre sidorutor samt bakruta
Sprut och tändning:
EMU black
PMU
EMU Dash
Bränsle:
E85
PPF Fuelrail
Aeromotive BTR
stålomspunnen ledningar
borsch 2200cc
Nuke Performance - Catch tank
2st WB 450 pumpar
1st WB GSS342 intank
Kylsystem:
Mishimoto Alukylare Supra
2st 12" fläktar
BMW vatten pump
Drivlina:
BMW Gs653dz växellåda
BMW e34 m5 210 Diff "lammel"
BMW e34 brygga
BMW e34 m5 krängare
BMW s64 s85b50 Kardarn
Strongflex bussningar
Fjädring:
Bc coilovers fram,
Libell proshock bak
styrvinkelkitt:
Wisefab
Bromsar:
Brembo 4 kolvsok fram seat leon cupra r
Brembo 4 kolvsok bak e38.
Bmw 330 e46 bromsskivor fram och bak
Fälgar,däck:
17" JP3 fälgar 8" breda fram
17" JP3 fälgar 9" breda bak
Interiör:
obp stående pedalställ
modifierad växellådstunnel för enklare åtkomst