Page 3 of 4
Posted: 11 Feb 2007, 17:25
by Mattias Sandgren
Mät aggregatet, vi pratar ett fåtal minuter att få det gjort. Kapa en trästicka eller nåt som passar diameter på inloppet närmast hjulen så vi får nåt att gå på. Jag tror turbon är alldeles för liten.
Posted: 16 Feb 2007, 23:54
by BeEmVe
Äntligen hemma igen!
Kan mäta agget i morron åt er, är också rädd för att det är för litet men
får jag det att funka så ska jag ändå riva allt igen och hänga i lite andra saker i blocket + en stor turbo
det här e mera ett test för mig själv för att se om man lyckas göra en lyckad turbokonv
Posted: 17 Feb 2007, 16:10
by BeEmVe
måttade upp turbon lite snabbt och kan konstatera ett turbon är väldigt liten
ingen som vill ha en liten turbo + lite pengar, mot en lite större snurra??
Posted: 18 Feb 2007, 01:48
by Overcharged
den lär tyvärr inte hålla för många ponnisar
Posted: 18 Feb 2007, 07:48
by BeEmVe
mm..
Va rädd för de.
Någon gissning ca?
Posted: 18 Feb 2007, 08:26
by Overcharged
240hk kanske
Posted: 25 Feb 2007, 13:38
by BeEmVe
mm.. de e i alla fall mer än original
men de bilr nog att byta den så fort som möjligt..
Posted: 02 Mar 2007, 17:12
by BeEmVe
nu har jag äntligen fått tummen ur röven och börjat göra något igen..
tog en sväng till hydroscand och köpte på mig lite grejer till turbons oljekylning. tänkte gå ut i garaget nu och borra för returen ner i tråget men inte riktigt hundra på hur jag ska sätta dit sakerna..
är godset i tråget tillräckligt tjockt för att bara gänga i en anslutning eller tror ni de spricker direkt? har inte tillgång till svets som tar alu så en borra upp ett hål och göra en gänga är väl iden :S
btw. original btr är borttagen och en adapter till den nya är på plats
bilder kommer de inte bli nu ett tag fram över, eftersom jag installerade Windows Vista på datan kan jag inte installera programmet till mobilen...
funkar tydligen inte ihop
Posted: 03 Mar 2007, 23:11
by BeEmVe
de funkade bra att göra en gänga i tråget.. hoppas jag
däremot blev vinkeln på retur-slangen inte riktigt som jag hade tänkt de.
jag förstår att de kan bli mottryck och sånt men de här borde väl funka tycker jag.. lr?
Posted: 03 Mar 2007, 23:13
by HULTA
det där kommer nog att funka hur bra som helst
mvh
Posted: 03 Mar 2007, 23:43
by BeEmVe
härligt! skönt att höra
Posted: 25 Mar 2007, 13:38
by BeEmVe
Nu har de hänt lite saker.. motorn är monterad och tryckrören börjar ta form
Ganska snyggt tycker jag
Posted: 25 Mar 2007, 16:48
by birro
ser bra ut
inte långt kvar nu förns det är till att vrida om nyckeln
Posted: 06 Apr 2007, 09:48
by BeEmVe
nu har de hänt lite mer..
En snäll själ (tack Kimmo) svetsade på dumpen åt mig eftersom jag inte har en svets tillgänglig just nu.
Posted: 08 Apr 2007, 11:37
by BeEmVe
Har börjat installera mätarna i cupen nu och resultatet blir ganska bra
har därimot stött på lite prob när de gäller laddtryckstryrningen..
har inte riktigt koll på hur den ska kopplas in
den består av en kontroll med ratt (den blå på bilden) och ett litet T-kors. På T-korset står det "arrow point towards wastegate actuator", samma sak på en av ingångarna på kontrollen..
Någon som kanske har en likadan styrning och kan berätta hur dom skall kopplas?
Posted: 08 Apr 2007, 17:11
by Nisse Järnet
Du har en slang mellan kompressorhuset på turbon och tryckklockan på WGen, den ska du klippa och sätta dit T-korset. Sen drar du en slang till pysventilen där det stod att WGen skulle in, och den andra hgänger man väl bara fritt? Eller kommer jag ihåg fel?
Posted: 09 Apr 2007, 12:17
by BeEmVe
oki.. som om jag hajar detta rätt så e de så här du menar?
de röda ska föreställa vakumslang.. man ser inte slangen som går mellan kompressorn och wg:n på bilden så jag ritade till de