525i -90 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
Äntligen hemma igen!
Kan mäta agget i morron åt er, är också rädd för att det är för litet men
får jag det att funka så ska jag ändå riva allt igen och hänga i lite andra saker i blocket + en stor turbo
det här e mera ett test för mig själv för att se om man lyckas göra en lyckad turbokonv
Kan mäta agget i morron åt er, är också rädd för att det är för litet men
får jag det att funka så ska jag ändå riva allt igen och hänga i lite andra saker i blocket + en stor turbo
det här e mera ett test för mig själv för att se om man lyckas göra en lyckad turbokonv
Last edited by BeEmVe on 17 Feb 2007, 20:22, edited 1 time in total.
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
nu har jag äntligen fått tummen ur röven och börjat göra något igen..
tog en sväng till hydroscand och köpte på mig lite grejer till turbons oljekylning. tänkte gå ut i garaget nu och borra för returen ner i tråget men inte riktigt hundra på hur jag ska sätta dit sakerna..
är godset i tråget tillräckligt tjockt för att bara gänga i en anslutning eller tror ni de spricker direkt? har inte tillgång till svets som tar alu så en borra upp ett hål och göra en gänga är väl iden :S
btw. original btr är borttagen och en adapter till den nya är på plats
bilder kommer de inte bli nu ett tag fram över, eftersom jag installerade Windows Vista på datan kan jag inte installera programmet till mobilen...
funkar tydligen inte ihop
tog en sväng till hydroscand och köpte på mig lite grejer till turbons oljekylning. tänkte gå ut i garaget nu och borra för returen ner i tråget men inte riktigt hundra på hur jag ska sätta dit sakerna..
är godset i tråget tillräckligt tjockt för att bara gänga i en anslutning eller tror ni de spricker direkt? har inte tillgång till svets som tar alu så en borra upp ett hål och göra en gänga är väl iden :S
btw. original btr är borttagen och en adapter till den nya är på plats
bilder kommer de inte bli nu ett tag fram över, eftersom jag installerade Windows Vista på datan kan jag inte installera programmet till mobilen...
funkar tydligen inte ihop
Har börjat installera mätarna i cupen nu och resultatet blir ganska bra
har därimot stött på lite prob när de gäller laddtryckstryrningen..
har inte riktigt koll på hur den ska kopplas in
den består av en kontroll med ratt (den blå på bilden) och ett litet T-kors. På T-korset står det "arrow point towards wastegate actuator", samma sak på en av ingångarna på kontrollen..
Någon som kanske har en likadan styrning och kan berätta hur dom skall kopplas?
har därimot stött på lite prob när de gäller laddtryckstryrningen..
har inte riktigt koll på hur den ska kopplas in
den består av en kontroll med ratt (den blå på bilden) och ett litet T-kors. På T-korset står det "arrow point towards wastegate actuator", samma sak på en av ingångarna på kontrollen..
Någon som kanske har en likadan styrning och kan berätta hur dom skall kopplas?
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Du har en slang mellan kompressorhuset på turbon och tryckklockan på WGen, den ska du klippa och sätta dit T-korset. Sen drar du en slang till pysventilen där det stod att WGen skulle in, och den andra hgänger man väl bara fritt? Eller kommer jag ihåg fel?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.