Väntar på grejor!!! Har hört rykte om att det kanske anländer ett paket imorgonSarja88 wrote:HAAALLLÅÅÅ?????
Tim's BMW E30 Turbo *SÅLD*
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Sv: Tim's BMW E30 Turbo
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;
Tim Fredriksson, 0737718714
Tim Fredriksson, 0737718714
-
- Posts: 402
- Joined: 20 May 2011, 20:21
- Location: Nybro
Re: Tim's BMW E30 Turbo
Roligt bygge! Håller på med ungefär detsamma, hur pass pålitligt tror du det blir med camberjusteringen bak, Känns d som en ok lösning för dem pengarna lr finns det ngnting annat som kan funka bättre?
Re: Sv: Tim's BMW E30 Turbo
martin.j0hansson wrote:Roligt bygge! Håller på med ungefär detsamma, hur pass pålitligt tror du det blir med camberjusteringen bak, Känns d som en ok lösning för dem pengarna lr finns det ngnting annat som kan funka bättre?
Kul att höra!
Om man lägger ner lite extra tid på att få alla vinklar rätt osv så blir det nog pålitligt och lär göra sitt jobb. Men vill man ha ännu mer justeringsmöjligheter och precision på grejorna så är nog en dtm bakvagn att föredra men kostar ju en slant
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;
Tim Fredriksson, 0737718714
Tim Fredriksson, 0737718714
Re: Tim's BMW E30 Turbo
Fränt!
Tänk på att du får dela på bromssköldarna om du ska köra med domom du pressar i navet innan
10 mm gjorde jag min distans (tänk på att göra den mindre än låsringen) sen av med 10mm på den innre hubben så funkar det fint! Då passar 328 e46 skivor bolt on med e30 orginal handbromsprylar
Ang justeringen så funkar det bra men det är inga stora vinklar som kan ändras. Utan planera innan dom svetsas martin
Tänk på att du får dela på bromssköldarna om du ska köra med domom du pressar i navet innan
10 mm gjorde jag min distans (tänk på att göra den mindre än låsringen) sen av med 10mm på den innre hubben så funkar det fint! Då passar 328 e46 skivor bolt on med e30 orginal handbromsprylar
Ang justeringen så funkar det bra men det är inga stora vinklar som kan ändras. Utan planera innan dom svetsas martin
Fredrik
070 4567 121
070 4567 121
Re: Sv: Tim's BMW E30 Turbo
Ska man verkligen ta så mycket på den innre hubben? Läste nått om 4mm ? ska inte använda org handbroms är värt att tillägga. Angående bromsarna, använder du e46 ok:en då och passar dom bolt on isåfall?Fredro wrote:Fränt!
Tänk på att du får dela på bromssköldarna om du ska köra med domom du pressar i navet innan
10 mm gjorde jag min distans (tänk på att göra den mindre än låsringen) sen av med 10mm på den innre hubben så funkar det fint! Då passar 328 e46 skivor bolt on med e30 orginal handbromsprylar
Ang justeringen så funkar det bra men det är inga stora vinklar som kan ändras. Utan planera innan dom svetsas martin
Härligt!!AeroUbbe wrote:Kan möjligen dyka upp en leverans från G-partners imorgon
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;
Tim Fredriksson, 0737718714
Tim Fredriksson, 0737718714
Re: Sv: Tim's BMW E30 Turbo
Ska man verkligen ta så mycket på den innre hubben? Läste nått om 4mm ? ska inte använda org handbroms är värt att tillägga. Angående bromsarna, använder du e46 ok:en då och passar dom bolt on isåfall?TIMGTR wrote:Fredro wrote:Fränt!
Tänk på att du får dela på bromssköldarna om du ska köra med domom du pressar i navet innan
10 mm gjorde jag min distans (tänk på att göra den mindre än låsringen) sen av med 10mm på den innre hubben så funkar det fint! Då passar 328 e46 skivor bolt on med e30 orginal handbromsprylar
Ang justeringen så funkar det bra men det är inga stora vinklar som kan ändras. Utan planera innan dom svetsas martin
Fan det var längesen jag byggde detta...
Jag har för mi att jag tog 10mm eftersom dom kommer 10mm längre ut men kan även vart så att jag bara tog bort den raka biten räkna på org e34 lager vs e30 och sen de 10mm du spacra ut den yttre så är du hemma
Jag kör m3 e36 ok och då fungerade 1 hål och till det andra fick jag göra en distans, allt med 10mm förskjutning
Fredrik
070 4567 121
070 4567 121
Re: Sv: Tim's BMW E30 Turbo
Okej på så vis! Tror det skilljer ca 4mm på lagrerna angående bromsarna så blir det nog nersvarvade e36 325 skivor och org e30 OK sålänge! Tack för tipsenFredro wrote:Ska man verkligen ta så mycket på den innre hubben? Läste nått om 4mm ? ska inte använda org handbroms är värt att tillägga. Angående bromsarna, använder du e46 ok:en då och passar dom bolt on isåfall?TIMGTR wrote:Fredro wrote:Fränt!
Tänk på att du får dela på bromssköldarna om du ska köra med domom du pressar i navet innan
10 mm gjorde jag min distans (tänk på att göra den mindre än låsringen) sen av med 10mm på den innre hubben så funkar det fint! Då passar 328 e46 skivor bolt on med e30 orginal handbromsprylar
Ang justeringen så funkar det bra men det är inga stora vinklar som kan ändras. Utan planera innan dom svetsas martin
Fan det var längesen jag byggde detta...
Jag har för mi att jag tog 10mm eftersom dom kommer 10mm längre ut men kan även vart så att jag bara tog bort den raka biten räkna på org e34 lager vs e30 och sen de 10mm du spacra ut den yttre så är du hemma
Jag kör m3 e36 ok och då fungerade 1 hål och till det andra fick jag göra en distans, allt med 10mm förskjutning
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;
Tim Fredriksson, 0737718714
Tim Fredriksson, 0737718714
Re: Tim's BMW E30 Turbo
Om e30 lagret är 4mm smalare och hubben kommer 10mm längre ut, så skulle jag ta bort 6mm (10-4=6)
Nersvarvade e28 skivor funkar oxå med orginalok, för har inte 325 e36 ventilerade?
Nersvarvade e28 skivor funkar oxå med orginalok, för har inte 325 e36 ventilerade?
Fredrik
070 4567 121
070 4567 121
Re: Tim's BMW E30 Turbo
Det skilljer 5mm på lagrerna för att vara exakt! Jag kommer ju oundvikligt att få lite mindre splines men frågan är hur mycket jag måste ta av på den inre hubben för att få tillräckligt med gänga! Får mäta lite på plats sen Bra att ha nån att bolla lite idéer medFredro wrote:Om e30 lagret är 4mm smalare och hubben kommer 10mm längre ut, så skulle jag ta bort 6mm (10-4=6)
Nersvarvade e28 skivor funkar oxå med orginalok, för har inte 325 e36 ventilerade?
E36 325 skivorna är i princip identiska med E30 skivorna förutom att E36 är 280mm istället för 260mm. Så svarvar man bara ner dom till rätt mått så ska det passa, troligtvis får jag väl ha en 3-4mm spacer bakom skivan också men det är ju enkelt fixat
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;
Tim Fredriksson, 0737718714
Tim Fredriksson, 0737718714
- kungen12321
- Posts: 435
- Joined: 23 Jan 2011, 15:41
- Location: Jönköping
Re: Tim's BMW E30 Turbo
AeroUbbe wrote:Kan möjligen dyka upp en leverans från G-partners imorgon
Trevligt att SAAB Ubbe hittat hit:)
Man skall INTE underskatta gubben för att han kör SAAB!!!!
Sitter man på Autoexpertens lager så bådar det ju gott
Att många blanka, dyra saker kommer pryda denna turbo kärra:)
2013: M50B28 525hk/658nm
2014: M62B44 THE PIG - "Färdigt projekt"
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=79565" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: M62B44 THE PIG - "Färdigt projekt"
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=79565" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tim's BMW E30 Turbo
Ha ha! Vi jobbar på det Mangekungen12321 wrote:AeroUbbe wrote:Kan möjligen dyka upp en leverans från G-partners imorgon
Trevligt att SAAB Ubbe hittat hit:)
Man skall INTE underskatta gubben för att han kör SAAB!!!!
Sitter man på Autoexpertens lager så bådar det ju gott
Att många blanka, dyra saker kommer pryda denna turbo kärra:)
Saab 9000 Aero
- kungen12321
- Posts: 435
- Joined: 23 Jan 2011, 15:41
- Location: Jönköping
Re: Tim's BMW E30 Turbo
Det tvivlar jag inte på:)
2013: M50B28 525hk/658nm
2014: M62B44 THE PIG - "Färdigt projekt"
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=79565" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: M62B44 THE PIG - "Färdigt projekt"
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=79565" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sv: Tim's BMW E30 Turbo
Fick hem buren igår så var tvungen att provmontera den
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;
Tim Fredriksson, 0737718714
Tim Fredriksson, 0737718714
-
- Posts: 402
- Joined: 20 May 2011, 20:21
- Location: Nybro
Re: Tim's BMW E30 Turbo
Fint, varifrån e buren, finess?
Re: Sv: Tim's BMW E30 Turbo
det är en FIA godkänd bur ifrån Sparcomartin.j0hansson wrote:Fint, varifrån e buren, finess?
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;
Tim Fredriksson, 0737718714
Tim Fredriksson, 0737718714
-
- Posts: 402
- Joined: 20 May 2011, 20:21
- Location: Nybro
Re: Tim's BMW E30 Turbo
Okej, får man fråga va den kosta?:)