Roligt bygge! Håller på med ungefär detsamma, hur pass pålitligt tror du det blir med camberjusteringen bak, Känns d som en ok lösning för dem pengarna lr finns det ngnting annat som kan funka bättre?
martin.j0hansson wrote:Roligt bygge! Håller på med ungefär detsamma, hur pass pålitligt tror du det blir med camberjusteringen bak, Känns d som en ok lösning för dem pengarna lr finns det ngnting annat som kan funka bättre?
Kul att höra!
Om man lägger ner lite extra tid på att få alla vinklar rätt osv så blir det nog pålitligt och lär göra sitt jobb. Men vill man ha ännu mer justeringsmöjligheter och precision på grejorna så är nog en dtm bakvagn att föredra men kostar ju en slant
Fränt!
Tänk på att du får dela på bromssköldarna om du ska köra med domom du pressar i navet innan
10 mm gjorde jag min distans (tänk på att göra den mindre än låsringen) sen av med 10mm på den innre hubben så funkar det fint! Då passar 328 e46 skivor bolt on med e30 orginal handbromsprylar
Ang justeringen så funkar det bra men det är inga stora vinklar som kan ändras. Utan planera innan dom svetsas martin
Fredro wrote:Fränt!
Tänk på att du får dela på bromssköldarna om du ska köra med domom du pressar i navet innan
10 mm gjorde jag min distans (tänk på att göra den mindre än låsringen) sen av med 10mm på den innre hubben så funkar det fint! Då passar 328 e46 skivor bolt on med e30 orginal handbromsprylar
Ang justeringen så funkar det bra men det är inga stora vinklar som kan ändras. Utan planera innan dom svetsas martin
Ska man verkligen ta så mycket på den innre hubben? Läste nått om 4mm ? ska inte använda org handbroms är värt att tillägga. Angående bromsarna, använder du e46 ok:en då och passar dom bolt on isåfall?
AeroUbbe wrote:Kan möjligen dyka upp en leverans från G-partners imorgon
Fredro wrote:Fränt!
Tänk på att du får dela på bromssköldarna om du ska köra med domom du pressar i navet innan
10 mm gjorde jag min distans (tänk på att göra den mindre än låsringen) sen av med 10mm på den innre hubben så funkar det fint! Då passar 328 e46 skivor bolt on med e30 orginal handbromsprylar
Ang justeringen så funkar det bra men det är inga stora vinklar som kan ändras. Utan planera innan dom svetsas martin
Ska man verkligen ta så mycket på den innre hubben? Läste nått om 4mm ? ska inte använda org handbroms är värt att tillägga. Angående bromsarna, använder du e46 ok:en då och passar dom bolt on isåfall?
Fan det var längesen jag byggde detta...
Jag har för mi att jag tog 10mm eftersom dom kommer 10mm längre ut men kan även vart så att jag bara tog bort den raka biten räkna på org e34 lager vs e30 och sen de 10mm du spacra ut den yttre så är du hemma
Jag kör m3 e36 ok och då fungerade 1 hål och till det andra fick jag göra en distans, allt med 10mm förskjutning
Fredro wrote:Fränt!
Tänk på att du får dela på bromssköldarna om du ska köra med domom du pressar i navet innan
10 mm gjorde jag min distans (tänk på att göra den mindre än låsringen) sen av med 10mm på den innre hubben så funkar det fint! Då passar 328 e46 skivor bolt on med e30 orginal handbromsprylar
Ang justeringen så funkar det bra men det är inga stora vinklar som kan ändras. Utan planera innan dom svetsas martin
Ska man verkligen ta så mycket på den innre hubben? Läste nått om 4mm ? ska inte använda org handbroms är värt att tillägga. Angående bromsarna, använder du e46 ok:en då och passar dom bolt on isåfall?
Fan det var längesen jag byggde detta...
Jag har för mi att jag tog 10mm eftersom dom kommer 10mm längre ut men kan även vart så att jag bara tog bort den raka biten räkna på org e34 lager vs e30 och sen de 10mm du spacra ut den yttre så är du hemma
Jag kör m3 e36 ok och då fungerade 1 hål och till det andra fick jag göra en distans, allt med 10mm förskjutning
Okej på så vis! Tror det skilljer ca 4mm på lagrerna angående bromsarna så blir det nog nersvarvade e36 325 skivor och org e30 OK sålänge! Tack för tipsen
Fredro wrote:Om e30 lagret är 4mm smalare och hubben kommer 10mm längre ut, så skulle jag ta bort 6mm (10-4=6)
Nersvarvade e28 skivor funkar oxå med orginalok, för har inte 325 e36 ventilerade?
Det skilljer 5mm på lagrerna för att vara exakt! Jag kommer ju oundvikligt att få lite mindre splines men frågan är hur mycket jag måste ta av på den inre hubben för att få tillräckligt med gänga! Får mäta lite på plats sen Bra att ha nån att bolla lite idéer med
E36 325 skivorna är i princip identiska med E30 skivorna förutom att E36 är 280mm istället för 260mm. Så svarvar man bara ner dom till rätt mått så ska det passa, troligtvis får jag väl ha en 3-4mm spacer bakom skivan också men det är ju enkelt fixat