GATEBIL MANTORP!!
Vilken helg!! Skönt väder, bra bana, härliga vänner och massasssa däckrök!
Helgen började bra med 3 fina varv på banan sedan började bilen gå på 5 burkar.. Jaaahapp tänkte jag å svängde in. Började felsöka, spolar? Kabelbrott? Spridare? Tändstift? Visade sig att bilen hade spikat så hårt på tvåans cylinder att det smällt bort en bit på tändstiftet :O
Satt på nya stift bara för att testa om det skulle fungera, vilket det inte gjorde. Letade reda på en komp-provare å visade sig att det var noll komp i 2an cylinder. :/
Vi hade lite olika teorier på vad det kunde vara. Tog av insuget och konstaterade att insugsventilerna iallafall var hela och syndes inget konstigt på kolven!
Det gick några timmar och sedan bestämde jag mig för att iallafall lyfta av toppen och se vad som var trasigt. Detta hade aldrig hänt om inte mina GRYMMA team polare hade pushat på mig!!! Stort tack till dom!
När vi fått av toppen visade det sig att det var en avgasventil som det hade spikat hål i!

Jag började direkt leta delar men såg mörkt ut. Sedan kom vi på att vi hade en fin topp med avgasventiler låg i garaget hemma i Västerås. Åter igen löste några av mina grymma kompisar så att vi fick ner toppen till banan runt 23 tiden på lördagskvällen och vi kunde inleda operation: byta avgasventil!

Efter några timmar slit var bilen uppstartad och varmkörd igen!

på söndagsmorgonen gick jag upp tidigt och efterdrog toppen för att sedan få hjälp att ställa om lite i mappen så vi skulle slippa råka ut för samma ska igen!
https://vimeo.com/107517482
Sedan var det bara att ösa på som faaan ute på banan!

Har lärt mig att man aldrig ska ge upp! STORT TACK till alla som hjälpte till!
Skickat från min iPhone med Tapatalk