Bmw e30 whanabee m3(s50b30,turbo,kompressor)SÅLD
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
wuffe:
tack tack
e30 344i:
min slang är 18mm innermått så det ska räcka fiint
tack tack
e30 344i:
min slang är 18mm innermått så det ska räcka fiint
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Last edited by PaparaZZi on 02 Jan 2007, 21:16, edited 3 times in total.
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
det är nog inte storleken på koplingarna han påpekade om
utan att den nedre kopplingen har inte fall in i tråget utan den lägsta punkten på 90graders böjen är lägre än hålet i tråget det medför att oljan kommer inte rinna in i tråget lätt
oljan i returen har inget tryck utan rinner bara av självfall, så har du otur så stannar oljan upp där och medför att du kommer få blårök och att turbon går sönder.
annars fint bygge och lycka till
utan att den nedre kopplingen har inte fall in i tråget utan den lägsta punkten på 90graders böjen är lägre än hålet i tråget det medför att oljan kommer inte rinna in i tråget lätt
oljan i returen har inget tryck utan rinner bara av självfall, så har du otur så stannar oljan upp där och medför att du kommer få blårök och att turbon går sönder.
annars fint bygge och lycka till
9,89 227 402m 1,43 60ft E30 2,7 Turbo (Såld)
E30M3 -87
E36M3 3,2 -93 banbil
E46 318 -98
Porsche 964 Turbo -91
Evo 8 -04
E30M3 -87
E36M3 3,2 -93 banbil
E46 318 -98
Porsche 964 Turbo -91
Evo 8 -04
Det där lär inte vara någe att oroa sig för...
Till att börja med så är det typ 50cm "fallhöjd" från turbon ner till ingången på tråget.
Även om man går in med returen under oljenivån i tråget, så kommer vikten av oljan i returen "trycka" undan oljan i tråget och ojan rinner ut.
Det är ju inte speciellt mycket tryck i bottendelen som skulle kuna motverka detta!
Gör ett expriment med vatten, då lär ni märka att vattnet kommer rinna ut i andra änden så länge nivån i mynningen är lägre än där man häller...
Nu är visserligen oljan lite segare och även lite uppskummad av turbon, men än då..
Till att börja med så är det typ 50cm "fallhöjd" från turbon ner till ingången på tråget.
Även om man går in med returen under oljenivån i tråget, så kommer vikten av oljan i returen "trycka" undan oljan i tråget och ojan rinner ut.
Det är ju inte speciellt mycket tryck i bottendelen som skulle kuna motverka detta!
Gör ett expriment med vatten, då lär ni märka att vattnet kommer rinna ut i andra änden så länge nivån i mynningen är lägre än där man häller...
Nu är visserligen oljan lite segare och även lite uppskummad av turbon, men än då..
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
om du startar upp och det blå rycker så slipper du fundera på vad det är, men som bonje skriver det kan fungera oxå.
jag vet flera som haft strul med olje returer, men har man bara så grov som möjligt så har man underlättat en dåligt plaserad retur,
det som händer är att oljan går förbi olje ringen på turbinaxeln och ut i avgashuset
nu kan man därimot fråga sig på just din bil där det finns en massa plats osv så hade man lätt kunna gjort den bättre och sen inte behövt fundera änns.
jag vet flera som haft strul med olje returer, men har man bara så grov som möjligt så har man underlättat en dåligt plaserad retur,
det som händer är att oljan går förbi olje ringen på turbinaxeln och ut i avgashuset
nu kan man därimot fråga sig på just din bil där det finns en massa plats osv så hade man lätt kunna gjort den bättre och sen inte behövt fundera änns.
9,89 227 402m 1,43 60ft E30 2,7 Turbo (Såld)
E30M3 -87
E36M3 3,2 -93 banbil
E46 318 -98
Porsche 964 Turbo -91
Evo 8 -04
E30M3 -87
E36M3 3,2 -93 banbil
E46 318 -98
Porsche 964 Turbo -91
Evo 8 -04
Bonje wrote:Det där lär inte vara någe att oroa sig för...
Till att börja med så är det typ 50cm "fallhöjd" från turbon ner till ingången på tråget.
Även om man går in med returen under oljenivån i tråget, så kommer vikten av oljan i returen "trycka" undan oljan i tråget och ojan rinner ut.
Det är ju inte speciellt mycket tryck i bottendelen som skulle kuna motverka detta!
Gör ett expriment med vatten, då lär ni märka att vattnet kommer rinna ut i andra änden så länge nivån i mynningen är lägre än där man häller...
Nu är visserligen oljan lite segare och även lite uppskummad av turbon, men än då..
Där satt den du har så rätt det fungerar hur bra som helst!!!
spjuvern wrote:om du startar upp och det blå rycker så slipper du fundera på vad det är, men som bonje skriver det kan fungera oxå.
jag vet flera som haft strul med olje returer, men har man bara så grov som möjligt så har man underlättat en dåligt plaserad retur,
det som händer är att oljan går förbi olje ringen på turbinaxeln och ut i avgashuset
nu kan man därimot fråga sig på just din bil där det finns en massa plats osv så hade man lätt kunna gjort den bättre och sen inte behövt fundera änns.
tro mej har haft så förr flera gånger och jag vet andra som har det och dom har alldrig då menar jag alldrig haft problem med returen(och dom har haft samma som jag) mvh
Last edited by PaparaZZi on 05 Jan 2007, 04:31, edited 1 time in total.
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
xtiz wrote:Fett bygge:D Lycka till i fortsättningen.=)
tack så mycket
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Last edited by PaparaZZi on 12 Jan 2007, 22:19, edited 1 time in total.
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Vad skriver ni på för språk? Jag förstår typ hälften av vad ni skriver?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II