Page 3 of 4
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Posted: 25 Oct 2012, 18:49
by deltapim
Visa ord från vis man!
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Posted: 26 Oct 2012, 12:45
by Carlsson
Baljan gör rätt mycket på styvheten det lär väga betydligt mer med efter konstruerade grejor.
Pimplaren +1 när du nämner pumparna tänker jag på alla som stum monterar dom i karossen med en avgas klämma
Klart man har stereo i bilen och jag har kört närmare 60 mil på bana i sommar och den orkar riva loss på 5an ändå trots full inredning
Men visst är det nån som har målet med en 10 på strippen så såga i allt ni ser
Mvh Daniel Carlsson
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Posted: 26 Oct 2012, 20:01
by m3micke
1700+ med mig i 9,7 ca 250blåS -:) så vem behöver lätta på org bil
Mvh micke
Varför tar ni ut inredningen?
Posted: 26 Oct 2012, 22:45
by Christian.N
Om man inte vill/kan/orkar bygga 700+hk så man kan åka full inredning etc.. Nog för att jag hade rensat ändå men bara en fråga..
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Posted: 27 Oct 2012, 08:22
by Carlsson
Många drifting förare slänger in sand säckar i bagaget för att få mer tyngd på bakhjulen så det ryker mer
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Posted: 28 Oct 2012, 00:04
by Sjögren Racing
Är väl fullt normalt att slipa bilen plåtren på undersidan och lacka med epoxygrund följt av 2 lager högblank vit polyurethanfärg?
Lackade ikväll (givetvis med spruta), blir roligt att skruva sen
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Posted: 29 Oct 2012, 09:26
by Doktorn
Sjögren Racing wrote:Är väl fullt normalt att slipa bilen plåtren på undersidan och lacka med epoxygrund följt av 2 lager högblank vit polyurethanfärg?
Lackade ikväll (givetvis med spruta), blir roligt att skruva sen
Japp! Det har jag oxå gjort!
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Posted: 29 Oct 2012, 09:51
by Thörn
tycker också det är rätt menlöst att slänga ut inredningen. Inget roligt att åka omkring i en jäkla konservburk. Bättre isf att öka på effekten lite om man vill ha mer prestanda.
Kan förstå till viss det folk som bara använder bilen till bankörning och ligger och jagar tiondelar på en bana. Men i en gatbil blir det bara epa.
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Posted: 29 Oct 2012, 17:57
by Barry
Thörn wrote:tycker också det är rätt menlöst att slänga ut inredningen. Inget roligt att åka omkring i en jäkla konservburk. Bättre isf att öka på effekten lite om man vill ha mer prestanda.
Kan förstå till viss det folk som bara använder bilen till bankörning och ligger och jagar tiondelar på en bana. Men i en gatbil blir det bara epa.
http://www.youtube.com/watch?v=R0bDSpBGEXkkunde inte låta bli haha
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Posted: 01 Nov 2012, 22:13
by e30Tompa
Doktorn wrote:Sjögren Racing wrote:Är väl fullt normalt att slipa bilen plåtren på undersidan och lacka med epoxygrund följt av 2 lager högblank vit polyurethanfärg?
Lackade ikväll (givetvis med spruta), blir roligt att skruva sen
Japp! Det har jag oxå gjort!
Vad kom ni fram till att vara det smidigaste sättet att göra detta på?
Funderar på att göra det på m3an nämligen!
Varför tar ni ut inredningen?
Posted: 01 Nov 2012, 22:38
by Bolero
Sjukt gnällig människa som har startat denna tråden. Låt folk göra vad fan dom vill och sluta vara så satans svensk och bry dig om det andra gör.......
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Posted: 02 Nov 2012, 00:00
by Hansa
Brox wrote:haha vilka dumma frågor på ett bilforum för modifierade bilar...
Nästa fråga : Varför ska man hålla på och jaga 1000 hp ?? vad gör det för nytta?
Det där med tuuusen hästar är ju lite utav ett skämt, det grundar väll i att om man är på PPF och bromsar bilen så kan du ge dig på att ärtan säger nått i stil med "Klart du ska ha tuuusen hääst"
Så det är väll något som man bara håller liv i just för att det mer är en rolig grej att han säger det!
(fast det är 1.000whp)
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Posted: 02 Nov 2012, 02:13
by bmw545tic
anledningen att jag har rensat det mesta är helt enkelt att det är fan så mycke billigare och rycka ur onödigt skit än att trimma!!
1kg=1whp har en vis man en gång berättat..
finns ingen anledning och ha massa skit i bilen som inte används om man vill åka fort.
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Posted: 02 Nov 2012, 11:16
by Carlsson
bmw545tic wrote:anledningen att jag har rensat det mesta är helt enkelt att det är fan så mycke billigare och rycka ur onödigt skit än att trimma!!
1kg=1whp har en vis man en gång berättat..
finns ingen anledning och ha massa skit i bilen som inte används om man vill åka fort.
Så du menar att en 60hk beachbuggy @500kg piskar din e34 för om man räknar som du gör är ju den att likna med 760 hk i din e34
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Posted: 02 Nov 2012, 15:46
by Dawe_A
Har någon tänkt på att ni förstör chassi/kaross aerodynamiken när ni lättar lite här, och lite där?
te.x min m5a är ju riktigt vägd och fördelad exakt för att passa så bra på gatan som möjligt med bästa möjliga väghållning. sliter jag ut 50kg i baken och 10kg fram så förstörs ju hela konceptet och bilen kanske beter sig jävligt konstigt på banan med den viktfördelningen?
förstår då inte heller vad vitsen med att lätta en bil och sedan slänga in sandsäckar istället är... förutom om precis allt var ivägen för buren. (finns schyssta bilar med inredning och bur btw)
Schyssta brudar pallar inte sitta på en hink i baksätet en hel kväll, glöm inte det..
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Posted: 02 Nov 2012, 16:37
by deltapim
Jag har då hittat brudar som älskar rensade bilar me spartansk inredning.
De höga ljudet och knastret av småsten i skärmarrna:)
Så de finns tjejor me smak också;)
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Posted: 02 Nov 2012, 16:54
by jorgen
Dawe_A wrote:Har någon tänkt på att ni förstör chassi/kaross aerodynamiken när ni lättar lite här, och lite där?
te.x min m5a är ju riktigt vägd och fördelad exakt för att passa så bra på gatan som möjligt med bästa möjliga väghållning. sliter jag ut 50kg i baken och 10kg fram så förstörs ju hela konceptet och bilen kanske beter sig jävligt konstigt på banan med den viktfördelningen?
förstår då inte heller vad vitsen med att lätta en bil och sedan slänga in sandsäckar istället är... förutom om precis allt var ivägen för buren. (finns schyssta bilar med inredning och bur btw)
Snäll snälla säga att du skämtar
Tror du på fullaste allvar att bmw har optimerat alla M5:or opimalt från fabrik? Det skiljer en hel del i vikt bara beroende på utrustning. Du har ju pajjat din redan då du har monterat coilovers på din enligt ditt resonemang
Att optimera med sandsäckar är inte så konstigt. Man vill ha vikten så lågt som möjligt och på rätt ställe