Page 3 of 7
Posted: 16 Mar 2006, 23:18
by peppe
Du ser ju toppfarten, går ju att räkna ut.
Och om du backar, kör du bättre tider
Posted: 16 Mar 2006, 23:21
by E21_Rille
Amplify wrote:Står inte vad den gör på kvartsmilen.. *hmpf*
11,8kmh i slutfart allafall
Posted: 04 Apr 2006, 20:14
by RR_Racing
Fränt, duktigt fränt..
Posted: 07 Apr 2006, 15:14
by Franke
Coolt bygge
Vart har du köpt framlysena nånstans ?
Behöver nya till min 140
Posted: 11 May 2006, 20:24
by St3v3
Har varit lite(okej, en hel del!) slö på sistone, hade upp ett il för ett tag sen och lagade i stort sett all rost och la igen hålet för tanken och punktade ihop bågen och en massa mer småsaker, men sen jag köpte camaron så har det avstannat totalt
Måste ta tag i det snart!
Lite grejer är inhandlat iaf:
Det som syns på bilden är:
Vattentempmätare
Oljetempmätare
Oljetrycksmätare
VoltmätareBränsletrycksmätare
(Motor-)cykeldator
Autometer 5" varvräknare med shiftlight
Laddtrycksmätare
6x1000 cc delphi-spridare
Holley Blå-bränslepump
Lite avgasbandage
ARP-bultar till toppen
Svetsmutter till lambdasond
Sachs 618-tryckplatta
4-puckad sinterlamell
MLS-toppackning
Har även lite mer grejor som inte synts på tidigare bilder och det är:
45-liters fuelcell
044-bränslepump
Catchtank till bränslesystemet
Vevhusventilationsburk
+ lite mer småplock
Behöver jag nämna att min börs är lätt som en fjäder, speciellt sen Camaron kom in i bilden?
Posted: 11 May 2006, 22:01
by Kero
Bild på camaron?
Posted: 11 May 2006, 22:17
by St3v3
Posted: 12 May 2006, 07:01
by Fanzy
meka meka meka ;P
snart motorveckan ju
Fin camoro föresten
Posted: 12 May 2006, 11:27
by St3v3
Duger det inte med camaron på motorveckan då?
Posted: 26 Jun 2006, 19:28
by St3v3
Mitt bränslesystem borde väl räcka till?
Posted: 27 Jun 2006, 11:40
by Fanzy
St3v3 wrote:Duger det inte med camaron på motorveckan då?
hehe tydligern inte
har du inte sålt den nu?
goo saker du har i bagaget
Posted: 31 Aug 2006, 21:39
by St3v3
Dags att uppdatera lite kanske för ovanlighetens skull
Provmonterar mätarna i brädan
Huvudströmbrytare
In med brädan i bilen
Nu kommer en del att bli chockade, men jag har faktiskt gjort en hel del på bilen senaste tiden
Bl.a. 2xkardanringar, förstärkt framvagnsbalk, fixat så handbromsen funkar(blev ett skumt länkage
), lagat all rost på bilen, satt i en båge, monterat batteri, gjort så jag har hydraulisk koppling, gaspedal med vajer, flyttat pedalerna i sidled, monterat kylare, gjort ett generatorfäste(trååångt!), gjort mellanaxel, m.m., m.m., men det verkar aldrig finnas nåt slut!
Posted: 01 Sep 2006, 01:05
by Fisåkare
Hatten av för ett "STUPRÄTT BYGGE"
De här måste ja bara följa hela vägen i mål
.
MVH // Tobbe P
Posted: 01 Sep 2006, 06:16
by flp
jag ska nog ner med en M50 i en 242a och tänkte höra hur du löste det med kopplingen? tog du från en 940 eller?
MVH Micke
(editerade lite då jag märkte att jag inte skrivit vilken bil den ska ner i)
Posted: 01 Sep 2006, 07:52
by Fanzy
vad äre jag ser
steve har inte varit lat i sommar
tror snart jag måste komma å titta lite på skapelsen din
Posted: 01 Sep 2006, 11:17
by St3v3
flp wrote:jag ska nog ner med en M50 i en 242a och tänkte höra hur du löste det med kopplingen? tog du från en 940 eller?
MVH Micke
(editerade lite då jag märkte att jag inte skrivit vilken bil den ska ner i)
Jo, huvudcylindern är från en 940, men jag vet inte hur det funkar än =)
Fanzy wrote::o
vad äre jag ser
steve har inte varit lat i sommar
tror snart jag måste komma å titta lite på skapelsen din
Det är inte så mycket att se på
Du som är skrotnisse skulle ha letat fram ett lämplígt värmepaket åt mig
Posted: 03 Sep 2006, 20:55
by birro
riktigt fränt bygge.. jobba på!