Page 3 of 4
Re: BMW E30 340
Posted: 18 Jan 2012, 19:58
by Blomgren
Vet inte om jag ska lägga till diagonaler där bak, rören är tänkt att hålla upp golvplåten.. blir riktiga sömnlösa rör sen till fjäderbenstornen och bakaxeln.
Deformationszon är inget jag tänkt på, men är ju tänkt att jag ska ha bränsletank i bagaget, hur bra är det om den blir mosad vid krock..
Re: BMW E30 340
Posted: 18 Jan 2012, 20:10
by Bonnturbo
Kul med V8 är Vell inte folkrace du ska köra så krockzoner behövs Vell inte
Jag vänta bara på att nån ska bygga med bmw's v12 och Manuel låda de vore fränt....
Vill själv bygga en gammal Rod på en gammal 50-tals cintroeng (stavning) å v12 då har raggarna nått i byn å tänka på....
Lycka till med projektet
Re: BMW E30 340
Posted: 18 Jan 2012, 20:49
by Blomgren
folkrace kan de lätt bli på isen!
finns redan byggen med bmw 12an i forumet!
Re: BMW E30 340
Posted: 18 Jan 2012, 21:02
by Bonnturbo
Blomgren wrote:folkrace kan de lätt bli på isen!
finns redan byggen med bmw 12an i forumet!
Råka ju se de nu har varit lite off i forumet ett tag.....
Har själv en gammal traktor med v12 fina motorer förutom el spjällhusen:(
Re: BMW E30 340
Posted: 18 Jan 2012, 23:34
by ButterflyRacing
Bonnturbo wrote:............ är Vell inte folkrace du ska köra så krockzoner behövs Vell inte
Jasså...nu är det så att om man smäller med en bil som är för stumm...så slits organen i kroppen loss. Men det kanska går att laga med plåster.
Blomgren wrote:Vet inte om jag ska lägga till diagonaler där bak, rören är tänkt att hålla upp golvplåten.. blir riktiga sömnlösa rör sen till fjäderbenstornen och bakaxeln.
Deformationszon är inget jag tänkt på, men är ju tänkt att jag ska ha bränsletank i bagaget, hur bra är det om den blir mosad vid krock..
Jag hoppas du sätter tanken så långt fram som möjligt. Då kan du flytta de blå rören so går från stötdämparfästena, ett steg frammåt....så har du lite zon iallafall.
Sedan bör du diagonala från stötdämparfästet till fästet för bakaxelkåpan. Det skulle duga bra med dom blå rören du har.
Re: BMW E30 340
Posted: 24 Jan 2012, 23:53
by Blomgren
blir nog 3mm plåt runt resten av balken också.
Re: BMW E30 340
Posted: 25 Jan 2012, 07:04
by holsta
Fy fan vilket jobb du lägger ner! Blir nog riktigt mustig med m3 breddning och de sen. Ska du köra med samma fälgar, för dom är snuskigt feta?
Re: BMW E30 340
Posted: 25 Jan 2012, 15:52
by Blomgren
Vart mer jobb än väntat
Fälgar är inte bestämt, har ac schnitzer fälgar om jag bygger om till 5-bult
Re: BMW E30 340
Posted: 25 Jan 2012, 18:57
by holsta
Jag tycker helt klart att du ska försöka hitta några som inte "alla" har
Re: BMW E30 340
Posted: 01 Feb 2012, 23:04
by Blomgren
Blir nytt fäste till diffen när jag ändå är i farten med vinkelslipen..
Re: BMW E30 340
Posted: 02 Feb 2012, 22:28
by Blomgren
Re: BMW E30 340
Posted: 05 Feb 2012, 21:39
by Blomgren
BMW E30 340
Posted: 11 Feb 2012, 00:56
by Blomgren
Plast har trillat in!
Re: BMW E30 340
Posted: 11 Feb 2012, 23:32
by Bolero
riktigt fett!
Följer tråden mycket!
Ut och jobba med dig!!
Re: BMW E30 340
Posted: 12 Feb 2012, 11:26
by Blomgren
Ska bara få ihop min s2a igen så blir det mer tid till bmwn
Re: BMW E30 340
Posted: 13 Feb 2012, 11:04
by Bolero
Blomgren wrote:Ska bara få ihop min s2a igen så blir det mer tid till bmwn
Strunta i den gamla audin!
Re: BMW E30 340
Posted: 19 Feb 2012, 22:11
by Blomgren