Page 3 of 6

Posted: 27 Dec 2006, 08:39
by kallevedlund
Bmwandreas wrote:Köp en Ford V8 32ventilsmaskin från nyare Cobra.
Frän motor! :twisted:


Du kan handla en sån åt mig så kan ja ha PPF-logga på hela bilen :wink:

Posted: 27 Dec 2006, 09:25
by Bmwandreas
Finns i Usa för 25.
Du behöver inte byta block,toppar eller vevaxel.

Borde inte bli dyrt.

Sen kan du använda orig sprut också...

Posted: 27 Dec 2006, 10:49
by kallevedlund
intressant motor helt klart!
Funderar annars på att kanske köra m supra mk4 motor....

Posted: 27 Dec 2006, 11:09
by Bmwandreas
Nej fan kör Ford motor.

Posted: 27 Dec 2006, 11:10
by robber
Riktigt skoj bygge :twisted:

Svängjänk är inte fel. på skissen så ser de nästan ut som att Xzibit ska komma och nypa dig i tröjan ;)

Posted: 27 Dec 2006, 17:17
by kallevedlund
Får se hur man gör.. ska kolla upp fordmotorn annars e supran ett starkt allternativ, mycke mos för liten plånbok.. Ska dock inte snåla nått m bygget...

Buren e iaf beställd nu, lutar åt att beställa lite hjulupphängnings grejer från staterna...

Posted: 27 Dec 2006, 17:18
by kallevedlund
robber wrote:Riktigt skoj bygge :twisted:

Svängjänk är inte fel. på skissen så ser de nästan ut som att Xzibit ska komma och nypa dig i tröjan ;)


Haha, jo fan när du säger d så! Får se hur mycke karossmodd man orkar med, original blir det dock INTE

Posted: 27 Dec 2006, 19:38
by Bmwandreas
Vad har du tänkt gjort med supramaskin?
Det är ju inte direkt gratis att bygga en sån heller...

Posted: 27 Dec 2006, 19:40
by wuffee
ladda på en kompressormatad gammal hederlig smoggare :D... fy tusan va manligt :)

Mvh
Uffe

Posted: 27 Dec 2006, 19:57
by kallevedlund
Bmwandreas wrote:Vad har du tänkt gjort med supramaskin?
Det är ju inte direkt gratis att bygga en sån heller...


Har inte gått så långt i planerna.. Funderar över alternativ till gammal v8, vore skoj o jävlas så mycket som möjligt m "raggarna". 302 gillar visst inte överladdning, har en tendens att spricka i kamlagringen då...

Supra-motorn tänkte Jag mest kosta på med nya stakar, kolvar, kammar o lite sånt. Har inte kollat runt så mycket men d borde ju inte bli några skyhöga priser.. Sen blire till o smida eget grenrör o insug, fila lite i topp o säten mm mm... Dom håller ju för jävligt mycke redan original och att blanda japs med muskelbil känns ganska lockande :wink:

Har letat lite efter ford maskinen men hittar inget konkret, är det den som heter M-6007-T50EA? Eller är det crate-motorn dom byggde för racing?

Posted: 27 Dec 2006, 19:59
by kallevedlund
wuffee wrote:ladda på en kompressormatad gammal hederlig smoggare :D... fy tusan va manligt :)

Mvh
Uffe


Nej nej nej! Ljudet är coolt ja, men sånt kan andra hållas me :wink:

Posted: 27 Dec 2006, 22:13
by kallevedlund
ida hade man inte så mycket tid att hållas men lite lyckades jag rensa ur.

Fick bort främre bladfjäderinfästningarna, punktsvetsarna är apsvåra o hitta :evil:
Har tänkt att förstärka upp innsidan av tröskeln med en plåt för att bygga fästpunkter för bur och bakvagn i
Image

Här lär det svetsas lite, punktsvetsarna har släppt lite här och var, får se över lite sånt...
Image

Div. mustanplåt säljes till bättre behövande pga svalnat intresse :wink:
Image

Posted: 27 Dec 2006, 23:43
by Bmwandreas
skurt wrote:
Bmwandreas wrote:Vad har du tänkt gjort med supramaskin?
Det är ju inte direkt gratis att bygga en sån heller...


Har inte gått så långt i planerna.. Funderar över alternativ till gammal v8, vore skoj o jävlas så mycket som möjligt m "raggarna". 302 gillar visst inte överladdning, har en tendens att spricka i kamlagringen då...

Supra-motorn tänkte Jag mest kosta på med nya stakar, kolvar, kammar o lite sånt. Har inte kollat runt så mycket men d borde ju inte bli några skyhöga priser.. Sen blire till o smida eget grenrör o insug, fila lite i topp o säten mm mm... Dom håller ju för jävligt mycke redan original och att blanda japs med muskelbil känns ganska lockande :wink:

Har letat lite efter ford maskinen men hittar inget konkret, är det den som heter M-6007-T50EA? Eller är det crate-motorn dom byggde för racing?


S38 är nog ett billigare alternativ, motorn är billigare i inköp och man kan slipa om kammarna.

Vet tyvärr inte artnr på 32v V8an...

Posted: 28 Dec 2006, 15:04
by kallevedlund
kanske, PMa en "offert" m delar för o komma över 1000 hk gränsen m S38... Inga motorarbeten, bara delar.

Posted: 28 Dec 2006, 16:51
by wuffee
skurt wrote:kanske, PMa en "offert" m delar för o komma över 1000 hk gränsen m S38... Inga motorarbeten, bara delar.


TwinTöbo 350 ;)...
Ne, ska väll sluta tjata då... 1000hk i den kärran, läär ju röra på sig :D..
Digger de här bygget tämligen mycket..

Mvh
Uffe

Posted: 28 Dec 2006, 19:16
by kallevedlund
wuffee wrote:
skurt wrote:kanske, PMa en "offert" m delar för o komma över 1000 hk gränsen m S38... Inga motorarbeten, bara delar.


TwinTöbo 350 ;)...
Ne, ska väll sluta tjata då... 1000hk i den kärran, läär ju röra på sig :D..
Digger de här bygget tämligen mycket..

Mvh
Uffe


Har kommit fram till att det blir mycke $/hk o bygga på en 2v V8... Måste typ byta ALLT i en sån motor o med mina stegrande målsättningar så är det bättre att köra med en modernare motor, samt att d som sagt e skoj o jävlas :D

Har inhandlat div plåt o lite profiler ida och imorn e man ledig, ska försöka få lit gjort då!

Posted: 28 Dec 2006, 19:49
by Bäckis
Jag ska ju köra S38 i min Mustang :)