Page 3 of 6
Posted: 27 Dec 2006, 08:39
by kallevedlund
Bmwandreas wrote:Köp en Ford V8 32ventilsmaskin från nyare Cobra.
Frän motor!
Du kan handla en sån åt mig så kan ja ha PPF-logga på hela bilen
Posted: 27 Dec 2006, 09:25
by Bmwandreas
Finns i Usa för 25.
Du behöver inte byta block,toppar eller vevaxel.
Borde inte bli dyrt.
Sen kan du använda orig sprut också...
Posted: 27 Dec 2006, 10:49
by kallevedlund
intressant motor helt klart!
Funderar annars på att kanske köra m supra mk4 motor....
Posted: 27 Dec 2006, 11:09
by Bmwandreas
Nej fan kör Ford motor.
Posted: 27 Dec 2006, 11:10
by robber
Riktigt skoj bygge
Svängjänk är inte fel. på skissen så ser de nästan ut som att Xzibit ska komma och nypa dig i tröjan
Posted: 27 Dec 2006, 17:17
by kallevedlund
Får se hur man gör.. ska kolla upp fordmotorn annars e supran ett starkt allternativ, mycke mos för liten plånbok.. Ska dock inte snåla nått m bygget...
Buren e iaf beställd nu, lutar åt att beställa lite hjulupphängnings grejer från staterna...
Posted: 27 Dec 2006, 17:18
by kallevedlund
robber wrote:Riktigt skoj bygge
Svängjänk är inte fel. på skissen så ser de nästan ut som att Xzibit ska komma och nypa dig i tröjan
Haha, jo fan när du säger d så! Får se hur mycke karossmodd man orkar med, original blir det dock INTE
Posted: 27 Dec 2006, 19:38
by Bmwandreas
Vad har du tänkt gjort med supramaskin?
Det är ju inte direkt gratis att bygga en sån heller...
Posted: 27 Dec 2006, 19:40
by wuffee
ladda på en kompressormatad gammal hederlig smoggare
... fy tusan va manligt
Mvh
Uffe
Posted: 27 Dec 2006, 19:57
by kallevedlund
Bmwandreas wrote:Vad har du tänkt gjort med supramaskin?
Det är ju inte direkt gratis att bygga en sån heller...
Har inte gått så långt i planerna.. Funderar över alternativ till gammal v8, vore skoj o jävlas så mycket som möjligt m "raggarna". 302 gillar visst inte överladdning, har en tendens att spricka i kamlagringen då...
Supra-motorn tänkte Jag mest kosta på med nya stakar, kolvar, kammar o lite sånt. Har inte kollat runt så mycket men d borde ju inte bli några skyhöga priser.. Sen blire till o smida eget grenrör o insug, fila lite i topp o säten mm mm... Dom håller ju för jävligt mycke redan original och att blanda japs med muskelbil känns ganska lockande
Har letat lite efter ford maskinen men hittar inget konkret, är det den som heter M-6007-T50EA? Eller är det crate-motorn dom byggde för racing?
Posted: 27 Dec 2006, 19:59
by kallevedlund
wuffee wrote:ladda på en kompressormatad gammal hederlig smoggare
... fy tusan va manligt
Mvh
Uffe
Nej nej nej! Ljudet är coolt ja, men sånt kan andra hållas me
Posted: 27 Dec 2006, 22:13
by kallevedlund
ida hade man inte så mycket tid att hållas men lite lyckades jag rensa ur.
Fick bort främre bladfjäderinfästningarna, punktsvetsarna är apsvåra o hitta
Har tänkt att förstärka upp innsidan av tröskeln med en plåt för att bygga fästpunkter för bur och bakvagn i
Här lär det svetsas lite, punktsvetsarna har släppt lite här och var, får se över lite sånt...
Div. mustanplåt säljes till bättre behövande pga svalnat intresse
Posted: 27 Dec 2006, 23:43
by Bmwandreas
skurt wrote:Bmwandreas wrote:Vad har du tänkt gjort med supramaskin?
Det är ju inte direkt gratis att bygga en sån heller...
Har inte gått så långt i planerna.. Funderar över alternativ till gammal v8, vore skoj o jävlas så mycket som möjligt m "raggarna". 302 gillar visst inte överladdning, har en tendens att spricka i kamlagringen då...
Supra-motorn tänkte Jag mest kosta på med nya stakar, kolvar, kammar o lite sånt. Har inte kollat runt så mycket men d borde ju inte bli några skyhöga priser.. Sen blire till o smida eget grenrör o insug, fila lite i topp o säten mm mm... Dom håller ju för jävligt mycke redan original och att blanda japs med muskelbil känns ganska lockande
Har letat lite efter ford maskinen men hittar inget konkret, är det den som heter M-6007-T50EA? Eller är det crate-motorn dom byggde för racing?
S38 är nog ett billigare alternativ, motorn är billigare i inköp och man kan slipa om kammarna.
Vet tyvärr inte artnr på 32v V8an...
Posted: 28 Dec 2006, 15:04
by kallevedlund
kanske, PMa en "offert" m delar för o komma över 1000 hk gränsen m S38... Inga motorarbeten, bara delar.
Posted: 28 Dec 2006, 16:51
by wuffee
skurt wrote:kanske, PMa en "offert" m delar för o komma över 1000 hk gränsen m S38... Inga motorarbeten, bara delar.
TwinTöbo 350
...
Ne, ska väll sluta tjata då... 1000hk i den kärran, läär ju röra på sig
..
Digger de här bygget tämligen mycket..
Mvh
Uffe
Posted: 28 Dec 2006, 19:16
by kallevedlund
wuffee wrote:skurt wrote:kanske, PMa en "offert" m delar för o komma över 1000 hk gränsen m S38... Inga motorarbeten, bara delar.
TwinTöbo 350
...
Ne, ska väll sluta tjata då... 1000hk i den kärran, läär ju röra på sig
..
Digger de här bygget tämligen mycket..
Mvh
Uffe
Har kommit fram till att det blir mycke $/hk o bygga på en 2v V8... Måste typ byta ALLT i en sån motor o med mina stegrande målsättningar så är det bättre att köra med en modernare motor, samt att d som sagt e skoj o jävlas
Har inhandlat div plåt o lite profiler ida och imorn e man ledig, ska försöka få lit gjort då!
Posted: 28 Dec 2006, 19:49
by Bäckis
Jag ska ju köra S38 i min Mustang