Får se hur man gör.. ska kolla upp fordmotorn annars e supran ett starkt allternativ, mycke mos för liten plånbok.. Ska dock inte snåla nått m bygget...
Buren e iaf beställd nu, lutar åt att beställa lite hjulupphängnings grejer från staterna...
Bmwandreas wrote:Vad har du tänkt gjort med supramaskin? Det är ju inte direkt gratis att bygga en sån heller...
Har inte gått så långt i planerna.. Funderar över alternativ till gammal v8, vore skoj o jävlas så mycket som möjligt m "raggarna". 302 gillar visst inte överladdning, har en tendens att spricka i kamlagringen då...
Supra-motorn tänkte Jag mest kosta på med nya stakar, kolvar, kammar o lite sånt. Har inte kollat runt så mycket men d borde ju inte bli några skyhöga priser.. Sen blire till o smida eget grenrör o insug, fila lite i topp o säten mm mm... Dom håller ju för jävligt mycke redan original och att blanda japs med muskelbil känns ganska lockande
Har letat lite efter ford maskinen men hittar inget konkret, är det den som heter M-6007-T50EA? Eller är det crate-motorn dom byggde för racing?
ida hade man inte så mycket tid att hållas men lite lyckades jag rensa ur.
Fick bort främre bladfjäderinfästningarna, punktsvetsarna är apsvåra o hitta
Har tänkt att förstärka upp innsidan av tröskeln med en plåt för att bygga fästpunkter för bur och bakvagn i
Här lär det svetsas lite, punktsvetsarna har släppt lite här och var, får se över lite sånt...
Div. mustanplåt säljes till bättre behövande pga svalnat intresse
Bmwandreas wrote:Vad har du tänkt gjort med supramaskin? Det är ju inte direkt gratis att bygga en sån heller...
Har inte gått så långt i planerna.. Funderar över alternativ till gammal v8, vore skoj o jävlas så mycket som möjligt m "raggarna". 302 gillar visst inte överladdning, har en tendens att spricka i kamlagringen då...
Supra-motorn tänkte Jag mest kosta på med nya stakar, kolvar, kammar o lite sånt. Har inte kollat runt så mycket men d borde ju inte bli några skyhöga priser.. Sen blire till o smida eget grenrör o insug, fila lite i topp o säten mm mm... Dom håller ju för jävligt mycke redan original och att blanda japs med muskelbil känns ganska lockande
Har letat lite efter ford maskinen men hittar inget konkret, är det den som heter M-6007-T50EA? Eller är det crate-motorn dom byggde för racing?
S38 är nog ett billigare alternativ, motorn är billigare i inköp och man kan slipa om kammarna.
skurt wrote:kanske, PMa en "offert" m delar för o komma över 1000 hk gränsen m S38... Inga motorarbeten, bara delar.
TwinTöbo 350 ... Ne, ska väll sluta tjata då... 1000hk i den kärran, läär ju röra på sig .. Digger de här bygget tämligen mycket..
Mvh Uffe
Har kommit fram till att det blir mycke $/hk o bygga på en 2v V8... Måste typ byta ALLT i en sån motor o med mina stegrande målsättningar så är det bättre att köra med en modernare motor, samt att d som sagt e skoj o jävlas
Har inhandlat div plåt o lite profiler ida och imorn e man ledig, ska försöka få lit gjort då!