xtiz wrote:jag tror inte orginal bottendel håller länge.. låter inte stabilt. vem som helst kan väl bänka effekt men å få de att hålla är en annan sak. mvh
Stakarna e samma som Robert Uhr kör 680hk med på strippen.. och det rullar på av bara tåget... kolvarna klarar en jävla massa stryk men det är klart att det finns begränsingar för allt.. jag har dock inte nåt dom än och kommer nog köra såhär ett slag...
Robert: Tror inte att han kör 850hk med orörd bottendel va?
Vem bänkade över 500 med en orörd M10?
Saker som är hemma: SS-aero skivor fram, 314mm
Porsche 993 4-kolvs ok (dom svarta)
Porsche original bromsbelägg
Adapter för oken ska byggas snart.
Nya Wössnerkolvar till B205 stakar.
Nya B205 stakar.
En ny uppsättning Konidämpare ska på bilen.
Just nu är bilen hos Nordic-crew och förädlas. Den ska vara bruksfärdig när våren torkat vägarna och träden knoppar. Under tiden bygger jag bromsar....
Insanity wrote:Va det inte han som krökte ett par stakar första test turerna förra säsongen? Kan ha blandat ihop det oxå men har nåt svagt minne av det..
Jo, en gång när han fick vatten i cylindern... men inga stakar klarar att komprimera vatten...
Får väl lyfta mina gamla tråd med en film på en av tre repor totalt på mantorp i helgen. Pga stor uppslutning så fick man inte så många chanser på sig att justera däcktryck, startvarv osv..
Boggstart, massa spinn, varstoppet på varje växel osv osv... alltså ingen höjdarrepa men man fick ju inte köra så många heller..