Page 3 of 18
Posted: 28 Oct 2010, 20:59
by Bäckis
Tänkte aldrig på det då inte jag monterade den, det gjorde han jag köpte bilen av
Posted: 28 Oct 2010, 21:00
by Pitbull
Bäckis wrote:Tänkte aldrig på det då inte jag monterade den, det gjorde han jag köpte bilen av
För jävligt Bäckis.. Hehe..
Posted: 28 Oct 2010, 21:01
by Bäckis
Pimplaren wrote:Bäckis wrote:Det är "stora". Sitter på alla gamla M3, M5, 535 osv.
Finns väl 2 olika stora? =) jag köpte en m535 hardy först, den bottnades omgående och fick kastas! nu sitter det m5 e34 hardy i e28an:) den var Mycket tjockare!
M5 3.6 har en fetare med samma bultdelning men den är mkt dyrare och behövs inte på denna bil.
Posted: 29 Oct 2010, 07:23
by Casy
r.ivars wrote:Pitbull wrote:Hardyn sitter väl fel??
jupp
kul med ett till projekt med nån som inte är blyg att riva i kärran!
Haha okej, men då ska jag beställa en ny hardy och montera rätt denna gången
Ägarn innan Bäckis som monterat den.
Jo visst, har lite planer med denna! Vi får se hur länge motorn orkar med. Har rullat 280 mil som turbo, går fortfarande lika fint. Så länge man kör med pannbenet verkar det hålla!
Posted: 31 Oct 2010, 19:35
by Casy
Posted: 04 Nov 2010, 02:44
by Casy
Nu är friktionslameller och dess brickor beställda! Det blev ett kit med 45% diffbroms. Sen måste jag beställa ny hardyskiva och en medbringare till diffen.
Försöker även jaga rätt på en bättre beggad bakvagnsbalk, men det verkar va svårare. Men så fort jag fått tag på en sån lämnas alla bakvagnsdetaljer på blästring.
Till helgen ska det svetsas ett extra fäste i golvet för diffen. Jag vet inte hur mycket effekt en 188-diff egentligen ska klara, men om man monterar grejerna så det verkligen sitter fast så bör det bli lite mer tillförlitligt tycker jag
Och karossen ovan diff ska fräschas upp, samt gamla bromsledningar rivas bort
Posted: 04 Nov 2010, 10:23
by M3JONAS
Var köpte du lameller och mellanskivorna och vad kostade de?
Posted: 04 Nov 2010, 20:57
by Casy
Från Mobimech såklart
25% = 1450kr för 2st friktionslameller och 2st lamellbrickor
45% = 2900kr för 4st friktionslameller och 4st lamellbrickor
Sen har dom även ett 75%-kit, men vad det kostar vet jag inte. Då byter man ut tryckringarna(ramperna) och det kostar nog en bra slant.
Posted: 04 Nov 2010, 22:52
by r.ivars
coolt med lite diffmeck! Thumbs up!
Posted: 04 Nov 2010, 23:41
by M3JONAS
Casy wrote:Från Mobimech såklart
25% = 1450kr för 2st friktionslameller och 2st lamellbrickor
45% = 2900kr för 4st friktionslameller och 4st lamellbrickor
Sen har dom även ett 75%-kit, men vad det kostar vet jag inte. Då byter man ut tryckringarna(ramperna) och det kostar nog en bra slant.
Okidoki, nu var det längesen jag rev en diff... Är det bara två lameller i från början?
Posted: 05 Nov 2010, 00:06
by RoDe
M3JONAS wrote:Casy wrote:Från Mobimech såklart
25% = 1450kr för 2st friktionslameller och 2st lamellbrickor
45% = 2900kr för 4st friktionslameller och 4st lamellbrickor
Sen har dom även ett 75%-kit, men vad det kostar vet jag inte. Då byter man ut tryckringarna(ramperna) och det kostar nog en bra slant.
Okidoki, nu var det längesen jag rev en diff... Är det bara två lameller i från början?
ja en lamell och en mellanbricka på varje sida.
Posted: 05 Nov 2010, 01:12
by Casy
Posted: 05 Nov 2010, 08:47
by uranium
Kul att göra lite egna grejer istället för att köpa färdigt
Posted: 05 Nov 2010, 08:50
by Bmwandreas
Man får ett fruktansvärt ljud med stålbussningar. Delrin tar bort mer ljud än man kan tro.
Jag böt till stålbussningar på min gamla E34 turbo förut. Slutade med att jag får riva ner hela skiten igen. Det YLA i hela bilen
Posted: 05 Nov 2010, 10:54
by Casy
Bmwandreas wrote:Man får ett fruktansvärt ljud med stålbussningar. Delrin tar bort mer ljud än man kan tro.
Jag böt till stålbussningar på min gamla E34 turbo förut. Slutade med att jag får riva ner hela skiten igen. Det YLA i hela bilen
Hehe får hoppas det inte blir så för mig då, detta är aluminium
Ovanför bussningen kommer det sitta ett mothåll i kombinerad gummi/aluminium. Det kommer med andra ord bara vara hylsan som ligger mot karossen i sitt säte
uranium wrote:Kul att göra lite egna grejer istället för att köpa färdigt
Visst är det!
Min gamla bakvagnsbalk va helt vriden, så en ny balk är på G, och då behövs nya bussningar
Posted: 07 Nov 2010, 16:25
by Casy
Posted: 07 Nov 2010, 16:38
by Joachim
inte meningen å va ofin, men det är inte särskild smart å lakkera glidpinnarna på oken...