jorgen wrote:vilken stämmer bäst när det gäller 525 vanos i en 320-89? skulle behöva veta vilka kontakter som går till vad på e34 häran så om någon har koll på vilka färger det är till: vanos, vattentemp, oljetryck, tomgångsmotor, tps, kam o vevgivare + knacksonsorerna så skulle det uppskattas
tja, funderar på om nån vet hur man kopplar bort DWA larm på en e36 från 1994 ? har nämligen tagit kabelhärvan å satt den på en m50b25 i en volvo 240 och den går bara runt utan att starta, kopplar på diagnossystemet och får felkod "DWA Larm" ?
Nån som vet hur ja ska göra för att få den att starta, går de att koppla bort ?
4,5,6 DME det är själva databoxen, aircondition eller larm, ju mer ja läser ju mer hittar ja vad det kan betyda? å dessa kablar kopplar ja in vart då? tändström? eller bara strunta i?
15,18 start motor, Måste dessa in i starten? Motorn är monterad i en annan bil och tänkte använda bilens kablar till starten. Bara klippa dessa kablar?
22. Lambda Relä kabeln gör jag vadå med? Lamda och allt är inkopplat så det är kabeln från den runda kontakten.
25 Generator, denna blåa ska in i mätarn till laddlampa?
Sen är det ju två? grova röda som ska ha konstant + har jag läst mig till.
Antar att det är bla denna som är till höger om oxygen sensor heater relay. Men vart är den andra?
Erik Berggren wrote:Är det nån som vet om e36-kontakten har samma kopplingsschema även på diesel?
Svarar på min egen fråga Testade mig fram lite idag å det verkar va samma, kan dock inte lova att allt stämmer men bilen startade iaf å oljetryck, generator mm funkade.
Verkar va svårt, Nåja vi forsätter vidare, verkar bli eftermarknadssprut tydligen då polarn inte vill jävlas längre som de set ut
Vi har 2st kontakter på org härva vi är brydd på, den ena sitter tillsammans med "kontakten/härvan" till lmm, Nån som har idé? forumsbilder verkar inte funka å ladda upp samt pixbox nere.
Den andra kontakten sitter i samma "härva" som kablarna till generatorn.
Pin nr 15 startmotor, svart/grön kabel, vad ska göras med den? start motorn funkar fint utan den!
Har monterat en m50b25 enkel vanus från e36 -94 i en volvo 240. Har fått allt att funka, men vill få dit en lampa för check engine. har läst att den ska ligga på stift 8 (Grå kabel) i det runda kontaktstycket. Men i mitt kontaktstycke är den tom Någon som vet var den signalen ligger och om den finns överhuvetaget?
Jag tänkte om någon ska byta motor i e46 så finns här lite info jag använt. Det sitter typ 5 kontakter på DMEn. Främst 6cyl tror jag.
52-pin X60003
24 E A_TMOT Temperature signal Engine coolant temperature sensor(Dessa 2 kopplas till tempsensor för att tempmätaren ska fungera)
25 M M_TMOT Ground Engine coolant temperature sensor
40 pin X60004
1: alternator charge indicator signal, [run this wire to inctrument cluster battery light]
10: fuel pump relay activation ground wire [Utgång, jordas denna slår bränslepumpreläet till]
11: oil pressure warning light [wire to instrument cluster oil pressure light]
17: RPM signal to instrument cluster(vissa kör digital signal)
Det finns ingen direkt bra info om vad dem grova strömkablarna till m50 härvan går till. Denna bilden kan vara till hjälp om man ska stoppa en sådan motor i volvo eller ngt annat kul:
Fusebox matar elcentralen på bmw bilar. Det går inte att bara titta på färgerna utan man måste skala bort ytterslangen, där innanför är röda + och svarta -