Page 3 of 9

Posted: 04 Apr 2010, 01:23
by markus
Skulle vara ganska lagom med 300 i brukisen :)

Posted: 04 Apr 2010, 06:56
by Bmwandreas
Mikael S wrote:
Bmwandreas wrote:
markus wrote:Gissningsvis vad kan man komma upp i men BF95 ? Med allt samma i övrigt.


En snabb gissning 300 whp kanske. Har inte testat än så jag lovar inget.


Är det pga av kompet du räknar med den effekten?


Japp. Är ju extrem skillnad mellan BF och E85.

Posted: 04 Apr 2010, 08:22
by Mikael S
Roger på motornord lockade fram 350rwhp ur en orörd vanosmotor vid 0.8bar på bensin men då höll ju inte topplockspackningen länge :)

Posted: 04 Apr 2010, 08:45
by Bmwandreas
Nej då spikar det nog rätt bra.

Posted: 04 Apr 2010, 11:05
by markus
Hur stor skillnad är det mellan BF95 och V-power ? Tänkte är det värt lite extra effekt i förhållande till kostnaden.

Posted: 04 Apr 2010, 11:13
by Grooverhound
markus wrote:Hur stor skillnad är det mellan BF95 och V-power ? Tänkte är det värt lite extra effekt i förhållande till kostnaden.


men de e ju inte värt att bara kunna tanka på så få mackar?lr e de bara vi här ute i skogen som tänker så :)

Posted: 04 Apr 2010, 11:17
by markus
Det är inget problem här nere finns gott om V-power. Jag tänker på att bilen ska gå som brukis så det får gärna bli billigt i driftkostnad ochså =)

Posted: 04 Apr 2010, 11:36
by JimmyA
Rätta mig om jag har fel men v-power ska väl läggas ned?

Posted: 04 Apr 2010, 12:31
by micke999
coolt m50 is the shit :)

palten körde väl 474whp med oöppnad motor å bara arp?

Posted: 04 Apr 2010, 12:55
by Bmwandreas
micke999 wrote:coolt m50 is the shit :)

palten körde väl 474whp med oöppnad motor å bara arp?


370 whp var det väl?

Posted: 04 Apr 2010, 13:05
by Grefven
JimmyA wrote:Rätta mig om jag har fel men v-power ska väl läggas ned?


ja. det finns inte v-power så länge till då shell inte ska ha någon verksamhet här. men då är det ju bara å mappa om. så det är inte världens undergång.

men som grooverhound säger så är det glest med soppa här på vången. och inga macker får sin 98 såld så var gång det byts pump så är det utan 98oktan. jag har flera mil till 98 oktan. och det är på "fel" håll så att säga så jag får köra några mil enkel resa för att tanka 98. så det går fetbort på en brukis.

ska man ge fullt så är det räsersoppa eller e85 som gäller. ska man ändå bara ha lite trivseleffekt så kvittar ju 50hk hit eller dit så då kan man ju sänka ribban och åka 95.

skillnaden på vissa motorer som min vän mappat är 0,5 grad tändning mellan 95 och 98 i tanken. själv besitter jag inte kunskapen att kunna bekräfta eller dementera det.

Posted: 04 Apr 2010, 13:29
by silverryggen
micke999 wrote:coolt m50 is the shit :)

palten körde väl 474whp med oöppnad motor å bara arp?


Vart ju ett svep men okontrollerat laddtryck,vill minnas att det va vid 4500rpm sen kom misständningar.2år sen det här nu..

Posted: 04 Apr 2010, 13:40
by micke999
silverryggen wrote:
micke999 wrote:coolt m50 is the shit :)

palten körde väl 474whp med oöppnad motor å bara arp?


Vart ju ett svep men okontrollerat laddtryck,vill minnas att det va vid 4500rpm sen kom misständningar.2år sen det här nu..


hade för mig de va på 1,5 hehe

Posted: 04 Apr 2010, 13:44
by Roobin
Grefven wrote:
JimmyA wrote:Rätta mig om jag har fel men v-power ska väl läggas ned?


ja. det finns inte v-power så länge till då shell inte ska ha någon verksamhet här. men då är det ju bara å mappa om. så det är inte världens undergång.

men som grooverhound säger så är det glest med soppa här på vången. och inga macker får sin 98 såld så var gång det byts pump så är det utan 98oktan. jag har flera mil till 98 oktan. och det är på "fel" håll så att säga så jag får köra några mil enkel resa för att tanka 98. så det går fetbort på en brukis.

ska man ge fullt så är det räsersoppa eller e85 som gäller. ska man ändå bara ha lite trivseleffekt så kvittar ju 50hk hit eller dit så då kan man ju sänka ribban och åka 95.

skillnaden på vissa motorer som min vän mappat är 0,5 grad tändning mellan 95 och 98 i tanken. själv besitter jag inte kunskapen att kunna bekräfta eller dementera det.


När kommer detta ske?
Fan då e de ju lika bra o mappa på 95 på en gång...

Finns de nån källa som styrker detta?

Posted: 04 Apr 2010, 15:38
by JimmyA
Roobin wrote:
Grefven wrote:
JimmyA wrote:Rätta mig om jag har fel men v-power ska väl läggas ned?


ja. det finns inte v-power så länge till då shell inte ska ha någon verksamhet här. men då är det ju bara å mappa om. så det är inte världens undergång.

men som grooverhound säger så är det glest med soppa här på vången. och inga macker får sin 98 såld så var gång det byts pump så är det utan 98oktan. jag har flera mil till 98 oktan. och det är på "fel" håll så att säga så jag får köra några mil enkel resa för att tanka 98. så det går fetbort på en brukis.

ska man ge fullt så är det räsersoppa eller e85 som gäller. ska man ändå bara ha lite trivseleffekt så kvittar ju 50hk hit eller dit så då kan man ju sänka ribban och åka 95.

skillnaden på vissa motorer som min vän mappat är 0,5 grad tändning mellan 95 och 98 i tanken. själv besitter jag inte kunskapen att kunna bekräfta eller dementera det.


När kommer detta ske?
Fan då e de ju lika bra o mappa på 95 på en gång...

Finns de nån källa som styrker detta?



http://www.zatzy.com/allmaent/358203-sh ... power.html

Posted: 04 Apr 2010, 15:46
by Roobin
tack så mycket då vet jag, blir o mappa på annat bränsle :)

Posted: 04 Apr 2010, 16:05
by peppe
Bra jobbat där Ärtan!

140% på 1bar är ju inte helt fel. Du börjar kunna det här nu :)