Page 3 of 3
Posted: 11 May 2010, 19:20
by Mikael S
Kan inte riktigt hålla med där
Du säger att den kyler lika bra som den bästa luftkylda ic:n? Montera en intercooler på den där så får du förmodligen ner tempen till 30-40 grader. Och givetvis mer effekt eftersom det är mer syre i kall luft motför varm
Fränt bygge föresten, kommer nog gå fort på banorna!
Posted: 11 May 2010, 19:23
by Hansa
908hk räcker nog =)
Posted: 11 May 2010, 19:55
by markus
Ser ut som att det är platsbrisst som gör att dom skiter i IC
Posted: 11 May 2010, 20:19
by Mirre
Mikael S wrote:Kan inte riktigt hålla med där
Du säger att den kyler lika bra som den bästa luftkylda ic:n? Montera en intercooler på den där så får du förmodligen ner tempen till 30-40 grader. Och givetvis mer effekt eftersom det är mer syre i kall luft motför varm
Fränt bygge föresten, kommer nog gå fort på banorna!
Tack!
Dom där 60 graderna är i insuget och innan e85 blandas i syret, så 30-40 grader på blandningen är inte helt omöjligt. Nu snackar jag av EGEN erfarenhet och på dom motorer JAG har byggt ....
Posted: 11 May 2010, 21:51
by peppe
Skitballt bygge Mirre, lär bli skönt att få snyta ur den där på Meca antar jag
E85 är hardcore!