Page 3 of 7
Posted: 08 Nov 2009, 19:55
by Martin Lundkvist
Avgastempgivarna i min dyno är 1/8 NPT. Är det mest vanliga.
MKT fränt bygge, Lycka till!!
Posted: 08 Nov 2009, 19:56
by Bmwandreas
johankihl wrote:per haglund wrote:lite mer pyssel blir det men jag tycker det blir lite roligare att titta på eftersom det hamnar så synligt. skulle vilja veta vad man ska ha för gängor i grenrören för avgastemparna till bromsningen.
Vill minnas att Ärtan sa 1/8", någon som kan bekräfta?
Stämmer bra!
Posted: 17 Nov 2009, 23:34
by per haglund
Idag gjordes det sista på ett sidoprojekt som ska säljas imorgon en 32a roadster det med
Posted: 25 Nov 2009, 19:01
by robin161
nu får du sluta jobba hela tiden per! vi vill se hotrod uppdateringar!
Posted: 26 Nov 2009, 22:40
by per haglund
Det är på g har börjat på gren rör nr2 men måste upp till avesta för att köpa alurör till tryckrören o tänkte ta det när kamaxel o lite annat kommer dit från usa.
Posted: 21 Dec 2009, 12:43
by per haglund
Nu är allting inhandlat till motorn det enda som ite kommit än är den nya kamdrivningen, tänkte försöka få ihopp det sista med tryckrör o grenrör i mellan dagarna, köpte även en ny vinter leksak att leka på isen med
Posted: 22 Dec 2009, 20:32
by rocket
tøft prosjekt! Køl på med bilder!
Posted: 22 Dec 2009, 21:27
by per haglund
Kom igång lite med grenrören nu ikväll,
Posted: 03 Jan 2010, 13:27
by per haglund
Nu blev det lite gjort tillslut
Posted: 03 Jan 2010, 13:46
by klabbe.p
Haha fan va fränt
Någon anledning till varför du inte har en wg per sida om snurran? Spelar kanske ingen större roll?
Posted: 03 Jan 2010, 14:50
by per haglund
Wastegaterna är kopplade från varsin sida för det kommer att bli trångt när tryckrör o luftfilter kommer på plats på höger sida. Sen tyckte jag det såg extra dyrt ut att ha två bredvid varandra
Posted: 03 Jan 2010, 15:07
by Pimpolainen
Faaan va rått!!!!
Ser riktigt manligt ut!
Posted: 03 Jan 2010, 19:10
by klabbe.p
per haglund wrote: Sen tyckte jag det såg extra dyrt ut att ha två bredvid varandra
Den motiveringen räcker länge
Posted: 03 Jan 2010, 20:24
by olsn
per haglund wrote:Nu blev det lite gjort tillslut
fan vad fint det blir! fetaste raggarbilen i byn!
Posted: 03 Jan 2010, 22:04
by Falck
ser ju bra brutalt ut alltså. har en polare som han också håller på med ford 32, en roadster och en tudor
Posted: 05 Jan 2010, 01:51
by Jockek
Bmwandreas wrote:johankihl wrote:per haglund wrote:... skulle vilja veta vad man ska ha för gängor i grenrören för avgastemparna till bromsningen.
Vill minnas att Ärtan sa 1/8", någon som kan bekräfta?
Stämmer bra!
Har sett att man brukar använda någon typ av sexkantsrör, vad är det för material? Är det nått som du säljer Ärtan eller kan man fixa det själv?
Måste dom ha några specifika mått osv? Dum fråga kanske, men är det ett måste att ha vid mappning?
Sorry för ot! Hel grymt bygge!!
Mvh
Joakim
Posted: 23 Jan 2010, 17:03
by per haglund
Köpte en uppsättning nya fälgar Boss motorsport 18" 9,5 bak 8 fram tyckte det var snyggt med lite fälgbana.