


Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Ja precis, dom med e30is behöver ju få lite konkurrensparan0id wrote:Roligt med ännu en e34 med m30
Så känner man sig inte lika ensam bland alla e30-förare här på forumet
Vad har du för effektmål?
Vad har du gjort med blocket? (o-ringat? mls?)
Här är en liten bild på hur jag kört den här säsongen:
Ska byggas vidare inför nästa år
http://i28.tinypic.com/16m3tq0.jpg
Får nog tyvärr påstå att jag inte tror att topplockspackningen kommer hållaRickardP wrote:Ja precis, dom med e30is behöver ju få lite konkurrens![]()
Tänkte hamna runt 400-450hästar till en början då det tills en början ska bli en "gatbil". Blocket är för tillfället helt orört, då jag istället tänkt att köra med ett m106 block senare, då jag tror det blir enklast och billigast.
Okej, dom största skillnaderna är ju att det är längre komp. i den och att det är oljekylda kolvar.paran0id wrote:Får nog tyvärr påstå att jag inte tror att topplockspackningen kommer hållaRickardP wrote:Ja precis, dom med e30is behöver ju få lite konkurrens![]()
Tänkte hamna runt 400-450hästar till en början då det tills en början ska bli en "gatbil". Blocket är för tillfället helt orört, då jag istället tänkt att köra med ett m106 block senare, då jag tror det blir enklast och billigast.
för det laddtryck som behövs för att nå upp till den effekten :/
Jag kör med o-ringat och ca 1,3bars ladd, borde med andra ord själv ligga
i det effektområdet om inte högre, och som den står har den fungerar klockrent i 2 år
Vet inte hur det ser ut där du bor, men här i närheten betalar man inte ens
tusenlappen för att få sitt block o-ringat, vilket verkligen är värt pengarna
Sen vet jag heller inte vad skillnaderna mellan m106 och m30-block är,
möjligen så att man skulle investera i ett sådant om det är värt det
Mvh
Kör också M30 turbo, laddar 1.1 nu och det funkar kalas bra. Effekten ligger nog runt 400hk sträcket, tanken är att vrida upp laddet till 1,3. Kör med ARP bult till toppen, ingen o-ringning.RickardP wrote:Okej, dom största skillnaderna är ju att det är längre komp. i den och att det är oljekylda kolvar.paran0id wrote:Får nog tyvärr påstå att jag inte tror att topplockspackningen kommer hållaRickardP wrote:Ja precis, dom med e30is behöver ju få lite konkurrens![]()
Tänkte hamna runt 400-450hästar till en början då det tills en början ska bli en "gatbil". Blocket är för tillfället helt orört, då jag istället tänkt att köra med ett m106 block senare, då jag tror det blir enklast och billigast.
för det laddtryck som behövs för att nå upp till den effekten :/
Jag kör med o-ringat och ca 1,3bars ladd, borde med andra ord själv ligga
i det effektområdet om inte högre, och som den står har den fungerar klockrent i 2 år
Vet inte hur det ser ut där du bor, men här i närheten betalar man inte ens
tusenlappen för att få sitt block o-ringat, vilket verkligen är värt pengarna
Sen vet jag heller inte vad skillnaderna mellan m106 och m30-block är,
möjligen så att man skulle investera i ett sådant om det är värt det
Mvh
Får se, får jag bara tag på ett sånt block så blir det nog o-ring i det