Page 3 of 3
Posted: 16 Mar 2009, 21:30
by John
Vart köper man flu`kit?
Edit: Glömde skriva att jag har en WR450 -06..
Pratar ni skotrar har jag också en, Seadoo GTX tror jag den heter, 05a 1500cc med kompressor iaf!
Posted: 16 Mar 2009, 22:21
by M635 forever
Kör också 2 takt...eller körde....numera står den bara i garaget och skäms!
Även den skulle behöva sig en omgång fattigmanstrim.
En gammal"Qvarna" WR360
Posted: 18 Mar 2009, 07:13
by sjöbba
John wrote:Vart köper man flu`kit?
Edit: Glömde skriva att jag har en WR450 -06..
Pratar ni skotrar har jag också en, Seadoo GTX tror jag den heter, 05a 1500cc med kompressor iaf!
dekalerna finns att köpa på bland annat
www.jofrab.se eller
www.absolutmx.se
är dock osäkerpå om det finns till wr, bara å kolla upp!
Posted: 20 Mar 2009, 11:44
by _Persson_
Fan vill ha cross igen
Får väl köre lite mä kompisens reggade husaberg 501 om ja vågar
Annars får ja sno brorsans husqvarna 125 motard. 42hk på bakhjulet reggade med 15kw i motorn
Posted: 20 Mar 2009, 16:02
by Crille74
_Persson_ wrote:Fan vill ha cross igen
Får väl köre lite mä kompisens reggade husaberg 501 om ja vågar
Annars får ja sno brorsans husqvarna 125 motard. 42hk på bakhjulet reggade med 15kw i motorn
Har svårt å tro att han skulle ha 42hk på hjulet, dom absolut värst 144cc crossarna har cirka 41-42, å de e på 144cc. nu snackar vi absolut det värsta, Husqvarnas vm hojar i enduro ligger på ca 40 på hjulet med 125cc.
Posted: 20 Mar 2009, 16:33
by Christoffer Högås
Finns en Kawa 144cc på enduromx med lite info..
# Byggkostnad vintern/våren 2008: 112000kr
# Hojen har gått ca 20timmar
# Kolven har gått 4 timmar.
# Motorn byggd av Gaijs i Holland(cylinder,förgasare, vevparti)
# Bänkad till 41hk på bakhjulet
# VHM topp
# V-force 3 reeds
# HGS avgasrör och ljuddämpare
# Nikasilbehandlad kopplingskorg
Posted: 20 Mar 2009, 16:44
by Crille74
Christoffer Högås wrote:Finns en Kawa 144cc på enduromx med lite info..
# Byggkostnad vintern/våren 2008: 112000kr
# Hojen har gått ca 20timmar
# Kolven har gått 4 timmar.
# Motorn byggd av Gaijs i Holland(cylinder,förgasare, vevparti)
# Bänkad till 41hk på bakhjulet
# VHM topp
# V-force 3 reeds
# HGS avgasrör och ljuddämpare
# Nikasilbehandlad kopplingskorg
Det är absolut det värsta
är lite vill ha faktor fast det är en Kawa.
Posted: 20 Mar 2009, 17:00
by Christoffer Högås
jag är kass på att få upp bilder. men själv åker jag en vit kawa 250f 08a
Hgs rör, Hotcams kammar Högkomps kolv. få se hur den går å hur den håller! skulle haft någon som kan porta toppen, de är ju där effekten finns
Posted: 20 Mar 2009, 18:24
by Crille74
Christoffer Högås wrote:jag är kass på att få upp bilder. men själv åker jag en vit kawa 250f 08a
Hgs rör, Hotcams kammar Högkomps kolv. få se hur den går å hur den håller! skulle haft någon som kan porta toppen, de är ju där effekten finns
Stilig.
Det är kammarna som ger effekt, portning på en org cyckel ger ca 1-1,5hk, avgas å kammar kan ge upp till 5hk.
Posted: 20 Mar 2009, 20:23
by shomakie
Christoffer Högås wrote:jag är kass på att få upp bilder. men själv åker jag en vit kawa 250f 08a
Hgs rör, Hotcams kammar Högkomps kolv. få se hur den går å hur den håller! skulle haft någon som kan porta toppen, de är ju där effekten finns
Porrig som fan!!!
Posted: 21 Mar 2009, 03:44
by krokodilen
Posted: 21 Mar 2009, 11:12
by kallevedlund
krokodilen wrote:http://forum.soe.se/attachment.php?attachmentid=35119&d=1234435236
En bild på min hoj!
Mvh Christer
någon ska bygga en stubbräääääcer
Posted: 21 Mar 2009, 13:26
by krokodilen
Jepp,, eller is är väl huvudsyftet, lättsvängd och brutal effekt är målet den är lite längre framskriden än bilden visar, ska lämna iväg ramen för tigsvets inom kort och börjar samtidigt helrenovera/optimera motorn.
Mvh Christer