Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Berbel
Posts: 39 Joined: 14 Dec 2005, 11:59
Location: Vänersborg
Post
by Berbel » 24 Aug 2008, 22:16
Angående lappen i baksätet, så har jag för mig att det är den som säger vad bilen skulle för utrustning o dyligt när den byggdes. Annars går det nog att söka svar på det på
www.autopower.se .
Mvh/Berbel
PS. Lycka till med rostlagningen, brukar finnas en del på e-30.
Grefven
Post
by Grefven » 28 Aug 2008, 20:22
det ser ut som du inte kommit på hur man får bort växelspaksknoppen ännu =)
bara kupa nävarna under den och RYCK. ha inte näsan i vägen bara.
om du har originalknoppen alltså.
Grefven
Post
by Grefven » 29 Aug 2008, 09:17
phonicx wrote: bullen! wrote: det ser ut som du inte kommit på hur man får bort växelspaksknoppen ännu =) bara kupa nävarna under den och RYCK. ha inte näsan i vägen bara. om du har originalknoppen alltså.
Det vet jag men jag använder ju bilen varje dag så jag har gärna kvar den
ok =) på det viset.
Grefven
Post
by Grefven » 30 Aug 2008, 14:00
har du skärbrännare så bränn väck dom.
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 31 Aug 2008, 03:34
Jag pressade ut mina med skruvstädet och en lämplig hylsa, tog inte många minuter
Men det är ju roligare med eld iof
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
talibaneN
Posts: 157 Joined: 29 Dec 2005, 15:39
Location: Örebro Stad
Post
by talibaneN » 31 Aug 2008, 10:08
Då hade du nog inte ett skruvstäd från biltema?
jag hade sönder 2 skruvstäd när jag skulle pressa yttre spindlar på min e30.
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 31 Aug 2008, 12:31
Tog dom inte imot den på skroten?...huga va rostjobb..