phonic - Bmw E30 IM 1989 Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Berbel
Posts: 39
Joined: 14 Dec 2005, 11:59
Location: Vänersborg

Post by Berbel »

Angående lappen i baksätet, så har jag för mig att det är den som säger vad bilen skulle för utrustning o dyligt när den byggdes. Annars går det nog att söka svar på det på www.autopower.se.
Mvh/Berbel
PS. Lycka till med rostlagningen, brukar finnas en del på e-30.
Grefven

Post by Grefven »

det ser ut som du inte kommit på hur man får bort växelspaksknoppen ännu =)

bara kupa nävarna under den och RYCK. ha inte näsan i vägen bara.

om du har originalknoppen alltså.
Grefven

Post by Grefven »

phonicx wrote:
bullen! wrote:det ser ut som du inte kommit på hur man får bort växelspaksknoppen ännu =)

bara kupa nävarna under den och RYCK. ha inte näsan i vägen bara.

om du har originalknoppen alltså.


Det vet jag men jag använder ju bilen varje dag så jag har gärna kvar den ;)



ok =) på det viset.
Grefven

Post by Grefven »

har du skärbrännare så bränn väck dom.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Jag pressade ut mina med skruvstädet och en lämplig hylsa, tog inte många minuter :)
Men det är ju roligare med eld iof :lol:
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
talibaneN
Posts: 157
Joined: 29 Dec 2005, 15:39
Location: Örebro Stad

Post by talibaneN »

Då hade du nog inte ett skruvstäd från biltema? :D jag hade sönder 2 skruvstäd när jag skulle pressa yttre spindlar på min e30.
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Tog dom inte imot den på skroten?...huga va rostjobb.. :shock:
Post Reply