Fråga om vevlager.

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

ZAK

Post by ZAK »

Amplify:
Handlar nog mer att killen vill lära sig helt enkelt..
Låt han göra som han vill och kom med lite goda råd istället..

Visst kan ju inte gå så mycket mer än åt helvete brukar jag alltid säg, men hur ska man annars lära sig om man inte gör lite fel ibland?
Känslan av att lämna iväg nått och låta nån annan göra det är inte detsamma
som att man gjort allt eller det mesta själv.

Men håller med om att en kompis som har lite mera kunskaper som hjälper till lite då och då är guld värt.
puss o kram :wink:
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Har du monterat överfallen på rätt ställe? Det går absolut inte att sätta på fel då dom är arborrade ihop med blocket.
BmW[RsR]

Post by BmW[RsR] »

Bäckis wrote:Har du monterat överfallen på rätt ställe? Det går absolut inte att sätta på fel då dom är arborrade ihop med blocket.

Ja, det var jag och en kompis som plocka dän dom för att vi ville göra rent dom ordänkligt.

Mycket möjligt att vi har blandat ihop dom :oops:

Finns det nån speciell märkning man ska följa?
Ett överfall det som sitter på 6:an det vet man ju om att det ska sitta där för det har ju 2 "skåror" i det.

Annars får väl jag lämna bort det på linjehoning?
/mvh jonas
BmW[RsR]

Post by BmW[RsR] »

Amplify wrote:Så nu har jag inte hjälpt dig? Läs tråden.Härligt att du uppskattar när man besvarar dina befrågningar, lär nog bli mkt av den varan numera.

Sedan så pratar du som om detta var ditt forum?

Så, när jag skriver så är det offtopic, men när du svarar mig så är det "on-topic"?

Att någon annan satt ihop någonting betyder inte att man inte har någon vetenskap om hur allt är ihopsatt. Finns 2sätt att sätta ihop en bottendel på? Rätt och fel sätt?

Kolla på qvarnis. Hur mycket meckar han med itsfun2/3 ? inte mycket, och inte är bilen mindre fet för det.

Du verkar tycka det är "ballare" att sätta ihop den själv även fast du inte har kunskapen änn att låta ett proffs göra det. Vilken motor skulle du helst köpa? En motor som är ihopplockat av någon som aldrig satt ihop en motor förut och ville sätta ihop den föratt "lära sig" och tyckte det va "tufft" eller en som är ihopsatt av ett proffs?

Har försökt hålla det på en resonabel nivå, men visste jag inte bättre så skulle jag tro att du nästan blev lite sårad över att någon annan (jag) har en anna uppfattning och inte delar ditt resonemang.(?)

Ska ej svara ämnet längre utan ska låta dig besvara detta medelandet i sann ontopic anda och sedan förhoppningsvis låta tråden dö.

Peppe: Om alla skulle göra "enligt mitt tankesätt" så skulle det inte finnas endast 1 motorfirma. Det skulle finnas så mycket kunder så det skulle finnas ännu mer motorfirmor änn det finns i dagsläget. Och ja, jag ska porta själv, oavsett vad alla andra säger. :) sålänge jag inte hittar en färdigportad topp för rätt peng. Har inget emot att folk inte tycker som jag, fritt land, men jag gör ändå som jag vill :D

Tack för hjälpen.

Sen förövrigt så tycker jag du svarar bra på din egen text.

Vad ska man göra när jag inte knänner nått proffs som kan övervaka?

/mvh jonas
hartge

Post by hartge »

tycker det finns lite dubbel moral hos en del!
vissa säger håller till topic......gör det o kom inte med en massa dryga komentarer !!! känns som det blir en högsta lägsta nivå på snacket!
problem e till för o lösas på bästa vis...
Fido85

Post by Fido85 »

BmW[RsR] wrote:
Bäckis wrote:Har du monterat överfallen på rätt ställe? Det går absolut inte att sätta på fel då dom är arborrade ihop med blocket.

Ja, det var jag och en kompis som plocka dän dom för att vi ville göra rent dom ordänkligt.

Mycket möjligt att vi har blandat ihop dom :oops:

Finns det nån speciell märkning man ska följa?
Ett överfall det som sitter på 6:an det vet man ju om att det ska sitta där för det har ju 2 "skåror" i det.

Annars får väl jag lämna bort det på linjehoning?
/mvh jonas

det är ju märkningar på överfallen från 1-6 om jag minns fel så är det 2 överfall som inte är märkta så då ser du sedan vart dom ska ;)
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Alla överfall är numrerade. Antingen via ett gjutet nummer eller ett stansat. 1-7, och axiallagret är förståss omöjligt att sätta fel.
BmW[RsR]

Post by BmW[RsR] »

ok, tack för hjälpen grabbar jag får kolla det i helgen(jobbar så dåliga tider)
Jag återkommer efter helgen.

Sorry till alla om som tyckte jag var dryg i tråden.
Ville faktiskt bara ha hjälp.
Tack igen för hjälpen.
/mvh jonas
Post Reply