Page 3 of 7

Posted: 11 Nov 2008, 22:54
by P3kka
Rev min topp idag och fann då ingen "plutt". Nån som haft lite att göra å stoppa dit dom bara :lol:

Posted: 12 Nov 2008, 01:06
by RoDe
ser bra ut.

skönt att turbon kom fram hel med bussgods 8) .

sorry för metallspånen :oops: . vart när jag kapade bort mitt tryckrör från 90graders böjen innan jag skulle skicka den.

Posted: 12 Nov 2008, 17:08
by Dahlstrom
RoDe wrote:ser bra ut.

skönt att turbon kom fram hel med bussgods 8) .

sorry för metallspånen :oops: . vart när jag kapade bort mitt tryckrör från 90graders böjen innan jag skulle skicka den.
Tackar, jodå det är lugnt, jag antog att det var från det för jag såg att det var avkapat där. Nu är man en erfarenhet rikare med att plocka isär en turbo lite :lol:

Posted: 12 Nov 2008, 17:10
by Dahlstrom
P3kka wrote:Rev min topp idag och fann då ingen "plutt". Nån som haft lite att göra å stoppa dit dom bara :lol:
Okej var det bara skruven där för dig eller?
Det har varit sådär på 3 st m20 toppar jag har haft iaf

Posted: 12 Nov 2008, 17:45
by tykoo
ser finfint ut. det var möjligtvis inte du som köpte en orginal auditurbo av mig för ett tag sedan? kanske var den som var på bilden tillochmed?

vad siktar du på för effekt ur motorn när den är klar? (kanske stog i tråden, men då missade jag det)

Posted: 12 Nov 2008, 21:24
by Dahlstrom
tykoo wrote:ser finfint ut. det var möjligtvis inte du som köpte en orginal auditurbo av mig för ett tag sedan? kanske var den som var på bilden tillochmed?

vad siktar du på för effekt ur motorn när den är klar? (kanske stog i tråden, men då missade jag det)
Japp det var jag det, den turbon som var på bilden. Jag siktar väl på en 3-400 hk

Posted: 12 Nov 2008, 21:29
by Dahlstrom
Har plockat ur alla stakarna från 320 motorn nu och putsat som en idiot på en massa grejer

Image

Posted: 15 Nov 2008, 23:12
by Dahlstrom
Liten update igen
Har viktat och monterat ihop alla stakar och kolvar
Om jag gjorde rätt när jag vägde de vet jag inte. Jag gick bara efter totalvikten på stakarna(607 g) Eftersom när jag testade o väga storändan kunde jag inte få ett exakt mått, minsta lilla man peta på den så skiljde det 5 g upp eller ner. Vet inte hur exakt noga det är med det

Image

Image

Image

Posted: 18 Nov 2008, 16:30
by Dahlstrom
Äntligen har veven kommit :D


Image

Image

Image

Image

Blev 0,051mm i spel så den är frisk :)

Image

Image

Posted: 19 Nov 2008, 21:36
by Dahlstrom
Alla kolvar monterade o klara, bara börja montera toppen o resten av grejerna nu

Image

Posted: 27 Nov 2008, 20:53
by Dahlstrom
Hela bottendelen klar samt en uppstädning av alla grejer så jag får alla grejer på samma ställe och jag får in en bil i garaget igen :)

Image

Image

Posted: 27 Nov 2008, 21:04
by Hedman82
Super nice! bra bil val :D
Vill bygga turbo på min 325 motor som jag precis slängt i min E21 men det får vänta ett tag mycke utgifter... ska leka med orginal 325 motor på 170hk först :twisted:
Lycka till kolla gärna in min E21

Posted: 28 Nov 2008, 08:21
by suddis
har en fråga bara, har du balanserat veven?

Posted: 28 Nov 2008, 22:26
by Dahlstrom
Nej, har inte gjort nånting med den. Borde väl egentligen göra det om man ska vara helt säker på att det är riktigt

Posted: 29 Nov 2008, 01:14
by suddis
jo tycker du ska göra det den har ju ändå suttit i en diesel.

Posted: 03 Dec 2008, 22:10
by Dahlstrom
Nu har toppen flygit på också, monterat en ny original kam eftersom den gamla var så sliten

Image

Posted: 03 Dec 2008, 22:21
by RoDe
nu börjar det gå undan.

mycket jobb med karossen då?