Page 3 of 10

Posted: 17 Jun 2008, 08:33
by affe
1 av dom ser ut som din, där märkte jag bara att den började gå varm + tryck i kylsystemet . den andra halkade av oringen och vart som ett ägg

Posted: 17 Jun 2008, 08:58
by Wärniss
Den ser ungefär lika dan ut på baksidan.

Erik

Posted: 17 Jun 2008, 21:41
by JimmyA
toppen brukar ju oftast spricka så den endast blandar olja/vatten

men om du vill provtrycka ändå har jag en i huddinge som kan fixa det för nån hundring.

Posted: 17 Jun 2008, 21:43
by Bmwandreas
Smäll dit en ny och kom ihåg att efterdra sen.

Posted: 18 Jun 2008, 15:34
by maccan
Upp med bilder och film nu Erik =)

Posted: 19 Jun 2008, 00:44
by Wärniss
Här kommer lite bilder från mappningen, tyvär inte laggt in filmen ännu.

Dragbil och den dyrbara lasten.
Image

Står och blänker i morgonsolen påväg upp.
Image

Står och funderar på hur det här ska gå..
Image

En ganska tuff bild på bilen framifrån
Image

Sen till resultatet:
Gatmapp med 0,9Bars laddtryck
Image

Racemapp med 1,9Bars Laddtryck, dock inte hela varvregistret ut.
Image

Vet inte varför det blev mindre effekt sista pullet, kanske beror på topp packningen.. Men då blev det såhär iaf.
Image

Hämtade ny topplockspackning idag, imorgon får jag förhoppningvis på toppen igen.

Mvh Erik

Posted: 25 Jun 2008, 21:56
by Wärniss
Nu har jag satt på toppen igen. varmkörde och efterdrog.
Har kört lite med 0,9bar och det läcker olja som fan någonstan ifrån. Misstänker att det är mellan block och topp. ska prova efterdra igen. btw, ska det göras på varm eller kall motor? eller ska man dra med annat moment när den är varm?

Misstänker att jag var för körkåt så jag sket i att plana toppen innan jag satte tillbaka den..

Erik

Posted: 25 Jun 2008, 22:09
by peppe
Du ska inte dra då den är varm. Är det inte bara någon av halvmånarna (i toppen, dom i gummi?) som snorar då?

Posted: 26 Jun 2008, 09:03
by Wärniss
Okej, det gjorde jag första gången.. Jag ska kolla närmare idag, men det ser ut som det är under insuget i bakre halvan av motorn.
En sak jag tycker är konstig är att det borde väl vara fler fenomen om toppen inte är rak? tex tryck i kylsystem, blanda vatten\olja. Eller?

Mvh Erik

Posted: 26 Jun 2008, 23:18
by JimmyA
Wärniss wrote:Okej, det gjorde jag första gången.. Jag ska kolla närmare idag, men det ser ut som det är under insuget i bakre halvan av motorn.
En sak jag tycker är konstig är att det borde väl vara fler fenomen om toppen inte är rak? tex tryck i kylsystem, blanda vatten\olja. Eller?

Mvh Erik


var det dig jag mötte i huddinge igår? där vid bilia lastbillar starx efter 21? lite kul med 2 bmw turbos som möter varan på gatan, jag tuta men vet inte om du såg mig.

Posted: 27 Jun 2008, 11:43
by Wärniss
Ja det låter inte helt omöjligt :) Var ute och snöt igår, bokstavligen.. Har bytte ventilkåpspackning, och efterdragit toppen med kall motor nu. det blev bättre, men den läcker fortfarande olja..
Ska prova byta den mittre insugspackningen och har köpt ett nytt olje rör med fjäder och allt som går ner i blocket från insuget.

Hur går det för dig då jimmy? mappat?

Over and out!

Posted: 07 Jul 2008, 12:05
by maccan

Posted: 07 Jul 2008, 12:24
by Krillian
Nice

snygg bil i övrigt


vad är de för dump? tial kopia?

Posted: 07 Jul 2008, 13:45
by Wärniss
Tackar.
Dumpen är från dumpkopieraren, KL

Erik

Posted: 16 Sep 2008, 01:01
by Wärniss
Länge sedan jag skrev här nu..
Bilen rullar på, har kört lite race på gatan men det har inte gått så bra, antagligen har jag varit för ivrig i med nästa växel så bilen har boggat. Var ute och tränade lite idag och det gick bra.

Har beställt k-sport 330mm skivor och coilovers från raidopower också, sugen på att prova lite bana nästa år.

Har kört med MH drag på breddade plåtfälgar än så länge och är inte riktigt nöjd, när jag väl hittar fäste har jag så lågt lufttryck så att den går som en orm över hela vägen.
Har köpt nya MT och hoppas på förbättring.

Har även byggt en "linelock" satte en kran bakom förarstolen så jag kan stänga av bakbromsarna för lek och värmningar. Funkar kanon!

Letar även efter en m3 diff.. just nu är det varvstopp i 210, villket suger..

Har inte så mycket roliga bilder men här är några på bilen och lek:

Ute i skogen
Image


På skroten
Image


Idolbild
Image


Image


Eldar loss lite:
Image


Image


Image

Allt för denna gång! Kör försiktigt! :roll:

Erik

Posted: 19 Sep 2008, 18:51
by maccan
Jadu, kan också burna på 4an med min pärla ;)
dock ryker det inte lika mkt hihi

Posted: 28 Sep 2008, 20:50
by Wärniss
En dålig film från börnisen..

http://www.youtube.com/watch?v=w2LbkWPnezY

och lite mer coola bilder:


1:
Image

2:
Image

3:
Image

4:
Image


Imorgon ska nya m3 diffen monteras :)