Page 3 of 8
Posted: 03 Feb 2008, 22:06
by boost_
suddis wrote:haha det där är en som går i min pararell klass bil, han sa att han som köpte den måste ju vara dum ihuvet så slut som den var

Haha, just "dum i huvudet" är ju en definionsfråga i detta fall

.
Kommer bli skitbra detta ju, vålda på så vi får se er kötta lite med hinken snart

Posted: 04 Feb 2008, 13:51
by Christian Lindén
Med tanke på dräpar stylingen av bilen så skulle jag nog säga att det var han som sålde den som ganska pantad

Ni måste ju komma upp en sväng till pite och härja på isarna här! Hare!
Posted: 04 Feb 2008, 15:46
by Micke johansson
Det komm ett paket i dag

#Intercooler/STOR STORLEK!
#Z45a
#Shrick 8000varvar fjädrar
#T3 pulssplitt fläns
#Bosch 984
Bilen gick i genom besiktningen i dag
Ska hämtas hem efter maten/jobbet och då ska vi börja på riktigt.
Bottendelen är snart i hop också !
Posted: 04 Feb 2008, 16:31
by peppe
Tror något deletat mitt senaste inlägg i denna tråden, skumt? Var ju inga påhopp direkt. Svarade ang. ägaren som tyckte jag var lite dum, var ju inte ens arg
Nåväl, ICn var ju modell 3ggr så stor som det var tänkt men priset var ju rätt, passar den inte vet i faaan vad vi ska hitta på.
Gött med godis, ikväll ska vi meka med roliga saker =)
Posted: 04 Feb 2008, 16:32
by Micke johansson
Du jag tror den passar rätt fint bakom min alpina front

Posted: 04 Feb 2008, 16:44
by peppe
Ja synd att du inte har något inc att byta mot.
Posted: 04 Feb 2008, 17:02
by suddis

haha jag tror nog det är han som är det, ajja härligt bygge ni gör iaf med den ser jävligt fint ut lycka till
Posted: 04 Feb 2008, 19:02
by Rikard B
Härligt projekt,hoppas ni får duktigt bra fart i kärran,tycker det var ett bra köp med tanke på delar och skick osv.Besiktningen i detta land är helt sjukt rena lotteriet,besiktar jag min bil får jag snudd på körförbud,besiktar farsan blir det blankt papper

.men lycka till ialf
Posted: 04 Feb 2008, 20:06
by pelko
Om IC'n är för stor så har jag en _liten_ ni kan byta mot om ni vill, givetvis lägger jag pengar i mellan. Dock mindre intressant om eran tar upp hela fronten på bilen
mvh Mathias
Posted: 04 Feb 2008, 20:29
by Bäckis
peppe wrote:Ja synd att du inte har något inc att byta mot.
Den går dit. Den går in mellan snokarna så det är bara lite våld så sitter den där, tro mig.
Posted: 04 Feb 2008, 21:43
by peppe
suddis: Ja det återstår att se, är ju ett fulbygge så kravet på en felfri bil fanns ju inte. Men du kan ju hälsa honom från mig.
tufårti: Ja bes. är lotteri hädan efter ska jag alltid skicka farsan då han alltid lyckas. Dumt av mig att inte göra det första gången
pelko: Ingen risk att den lär bytas mot en mindre.
Bäckis: Jag tror dig, vi har testat på Mickes E30i och den sitter bra där, men då med 88:ans stötisar och front plåt, gammla prylarna är tyvärr helt gay. Återkommer i veckan vi kanske hinner montera den

Posted: 04 Feb 2008, 22:32
by peppe
Ett par bilder från kvällen.

Junior parar ihop en kolv med en stake, han gör ett excellent jobb. Bra stavat där.

Micke är nog veckans hjälte han har rattat den monstiösa 320in till och från bes, det är fan 2.5 mil dit minst. Tusen tack, vet inte varför han är så glad lär vara det att han visste vi snart skulle hämta the beast hos bes.

Erik ser lyyst bitter ut, vad han gör vet jag inte misstänker att han kastar på någe vevlager på staken.

Så nu sitter skiten ihop, nästan har glömt vad sjutton det är för moment på vev och ramar. Får bli imorgon.
Receptet är som följer:
O-ringat 325 block.
130mm 320 stakar.
9.8:1 icke kat kolvar svarvade, misstänker c/r på 7.5:1 någonstans.
dieselvev.
Oljepumpen är nästan ny, lyx.

Den sportiga trimline bilen som var ett dåligt köp, den lär nog bli KUNG i vår, vinter,sommar,höst och på månen.
Mvh
Posted: 04 Feb 2008, 22:51
by flp
[ein spowrtiwg biwl] som de skulle stått i hipp hipp

har ni fixat nå isdäck till den då?
MVH micke
Posted: 04 Feb 2008, 22:57
by peppe
Inga isdäck, är ju en pärla så det blir nog lite is

Posted: 05 Feb 2008, 22:46
by peppe
* IC'n börjar falla på platts, ,men om det går med äckel frontplåten återstår att se, kan behövas en M-tech1 front för att bota problemet.
* Vi har dammat av VEMS härvan och kikat på den, ser ut som att det blir rätt smidigt att bara kötta tebax den.
* Fäste för våran monster stora catch tank som orginal pumpen ska mata är klart, färdig för dubbla 984or eller 044or, E85 lär det nog bli i sommar med tanke på hur somma priset kommer se ut, 14kr/L någon?
* Eckes pappa har wastegaten och gör flänsar åt den, och denna kina skit saknade även säte så han skulle tillverka ett så den blir modell grym.
Vi skulle ha börjat med adapter grenröret idag men svetsgasen är slut sedan så är det lite jobb kvar på flänsarna kvar mot orginal grenröret. Annars ser det ljust ut.
Imrogon har jag kurs, jävla Förarintyg för båt som man måste ta för att lösa tävlings licens (förutom högfarts manöver intyg d.v.s.) jävla skit svår kurs, så imorgon blir det nog inget gjort tyvärr.
Ecke, Micke, Micke.H, Undertecknad & garage hunden ronja skruvade idag.
ps. Hunden är en vilde, höll på välta gammle M20in som hängde på stativet så snällt och väntade.
Natti.
Posted: 06 Feb 2008, 17:19
by Micke johansson
Helloo peppeeii , vad ska jag och erik göra i dag då?
Posted: 06 Feb 2008, 17:36
by peppe
Idag lär vi inte göra något tror jag?
* Flänsar från Bäckis.
* Svetsgas.
* M-tech 1 front för att testa montera.
Utan dom prylarna är det ju inte ens lönt att åka till garaget.
