F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

r.ivars

Post by r.ivars »

4st 16*8" såna här ligger och väntar in sommarn =)

Image

måste dock kapas en tum fram, för de ligger bra i bredd utåt, men inåt mot fjäderbenet fram tar det i satan, 1.5cm spacer så går det att ratta 1varv... ska gå 2 varv.. =)

Anledningen till att jag inte köper 7or till fram från början är att det är så liten kant från "ekrarna"..

M52B28 VEV SÖKES!!!!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Vi har vev, ska bara fundera ut vad vi ska ha...
r.ivars

Post by r.ivars »

Bmwandreas wrote:Vi har vev, ska bara fundera ut vad vi ska ha...
jag hörde, räkna gärna på borrning för mina + kolvar och pyramidringning =)

ber karel ringa i veckan..

mvh
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Mm vi funderar ut något bra paketpris.
r.ivars

Post by r.ivars »

det går fort när man är många =)

tack som fan till grabbarna som dök förbi, men vart fan tog tiden vägen? klockan är 10? VA!!?!

Dagen börjar med lite mulligt cruizande i monstercaddyn, ica pettersberg och hämta ut vad jag trodde 2 paket, men det var bara det ena som kom, oljetråg och lite pyssel för att få ner m50in i e30in in in. =)

provmonterar pump tråg och en annan fin blå rail.

Image

Image

rikiga AN anslutningar, så jävla viktigt! =)

Image

Efter lite övervägande så bestämdes det att baksätet kunde "dra helvete"..

haha den här bilden dör jag åt =)
en annan del av köping
Image

lite av panelen, kommer se liknande ut i framtiden, men ingen jävla "tv" ska bli en lcd att köra dator på för att kunna ha sprutet uppe.

Image

bakluckan monterades av för att kopieras av vpm till glasfiber.. FYFAN vad den väger! helvete! började rycka i baguetten när man känner att det finns hopp för en 1440kgs jävla touring..

Image

nytt svettigt partykit väntar också på solen..

Image

mysig kombination

Image

det sjuka är... karel var så jääääääävla lack när han tog ner sin bakvagn, och svor sig blodig på att han aldrig skulle röra en runkig jävla bakvagn på en e30 mer i sitt liv.. och sen.. Han TJATAR på att ta ner bakvagnen, så syyygen på att riva bakvagn... Och likaså jocke, han har skrapat avgasmattor till gryningen allt för många nätter, och han flyger "påt" endå... Sjuka killar men jag gillar det =)

Image

bakvagnen är verkligen homo att riva på e30...
Dom där silentblocken altså.. jag hatar dom!

Image

här är monstercaddyn, skrotnicklas bäste vän.

Image

Jag vart så jävla sugen på att kapa balja.. för att sen kapa mer för att trixa till fuelcellen ordentligt..

Image

här är rosten vi hittat på bmn.. bra betyg!

Image

skumma plattor för att hålla nåt med silentblocken på plats.. Svetsas tillbaka =)

Image

Efter mycket jävla spettande, svärande, svettandes, blödandes.. så blev det en fet snuskig kebab på näckrosen.. och efter det stod vi och dividerade om hur fuelcellen skulle monteras i bagageutrymmet (alla ville undvika bakvagns jäveln som bara inte ville ner...

sen drar karel en

- Nej, nu jävlar ska diffen ner. Så är det bara..

Och det lät precis sådär jävla svenskt och "filmliknande" trots den tjeck han egentligen är. =)

Så jag svär och börjar sparka på bakaxeln bara för att markera allvaret... och då brakar aset till bakvagn ner? Våga inte tro att vi spettat klent, larsson har blodutgjutelser i armvecken där han höll spettet och lyfe hela bilen med 3 pers hängades för att hålla ner bilen..

Image

karel gillar verkligeeen att grilla bakvagnen..

karel vs silentblock

1-0

Image

går i säljtankar på en caddy, så vi höjde värdet med det dubbla.. har förövrigt nybytta vevlager och fräsh olja ;) om nån är sugen

Image

Image

Image

när man tror dan är slut sitter jocke och förbereder för att svetsa igen golvet när vi endå är i farten, men det var nå knas med garagets svets så det sket sig..

Image

Image

Image

Image

Image

när jag sen kommit in och försökt att larma dörren med m5ans larmdosa ser jag även att jag har garagetajjarhandskarna kvar på mig...

Haha festlig dag, och tack som satan i helvete grabbar!

Image

signar ut.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
E30-Räser

Post by E30-Räser »

Och likaså jocke, han har skrapat avgasmattor till gryningen allt för många nätter...

Angående mattorna.. Jag tog en kombinerad slagborr/bilmaskin, en sån liten rackare.. Hade bilat bort alla mattor i bilen på 20min ungefär.. Kanske kan vara värt att pröva??
Team Wicked Drifters

E30 325 turbo

Hellre 402 varv i närmaste rondell än 402m rakt fram!

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=16121
r.ivars

Post by r.ivars »

E30-Räser wrote:Och likaså jocke, han har skrapat avgasmattor till gryningen allt för många nätter...

Angående mattorna.. Jag tog en kombinerad slagborr/bilmaskin, en sån liten rackare.. Hade bilat bort alla mattor i bilen på 20min ungefär.. Kanske kan vara värt att pröva??
jo han hade kört med sån på sin också faktsiskt, sitt andra projekt, han hyr ut allt vad maskiner heter på sitt jobb, ramirent..

Men han sa att dom där var så jävla bra, torra grejer, så man spettade loss dem ganska lätt endå.. =) vägde dock inte så mycket :/
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
E30-Räser

Post by E30-Räser »

Ja precis, lossnade stora bitar så det gick snabbt.. Nej det var lite lättare än vad jag trodde alltså, vägde skiten och det hamnade på nio kilo... Men men det betyder ju nio kilo lättare bil.. Men med dom hästarna ni ska köra med så spelar det nog inte sååå stor roll hehe.. Till skillnad från en annan nu i sommar iaf när det blir snik för dom riktiga grejerna kostar ju en del...
Team Wicked Drifters

E30 325 turbo

r.ivars

Post by r.ivars »

E30-Räser wrote:Ja precis, lossnade stora bitar så det gick snabbt.. Nej det var lite lättare än vad jag trodde alltså, vägde skiten och det hamnade på nio kilo... Men men det betyder ju nio kilo lättare bil.. Men med dom hästarna ni ska köra med så spelar det nog inte sååå stor roll hehe.. Till skillnad från en annan nu i sommar iaf när det blir snik för dom riktiga grejerna kostar ju en del...
precis, det kostar satan! Smidd botten till bmwn får mig att gråta, när min tidigare bil jag skaffade smidd botten i gick på ca 7 papp för kolvar och stakar OCH arp till ramen...

sjukt...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Karel021

Post by Karel021 »

Rickard går ju i sinna egna tankar ibland så ja fyller upp..

Sjukt bra kväll och som vanligt så händer de mer än planerat :D

verkar ju nästan bli av de här med is körningen :D

HAHA WE all like to SPOON !! :D
Image

Vart bra jäkla Paff när flaskan kom fram !! inte alls bra.. Den måste "försvinna" :D
Image

compomotive Gör bra jäkla snygga fälgar..
Image

Varför ser du så nöjd ut ? :D skrapa mattor.. framtiden ser ljus ut..
Image

De är väl så här de ska vara. Mr driver ska bara titta på och peka medans andra jobbar eller?

Image
Med mycket av skiten rensat och bakvagn bortplockad så blir de inte så många kg där bak.. kan bli rätt spännande med 700påsar(eller som ja säger mer än 700) :D
Image

Tanken Nere och tömd :D
Image

HAHA de är ju dumt o slänga massa soppa.. hmm eller hur va de nu igen.. skiten hade stått i 2 år :D
Image

Och bak dörrarna är isär plockad så hilda kan riva tag i dom och plasta för fullt.
Image

Over and out
E30-Räser

Post by E30-Räser »

r.ivars wrote:
E30-Räser wrote:Ja precis, lossnade stora bitar så det gick snabbt.. Nej det var lite lättare än vad jag trodde alltså, vägde skiten och det hamnade på nio kilo... Men men det betyder ju nio kilo lättare bil.. Men med dom hästarna ni ska köra med så spelar det nog inte sååå stor roll hehe.. Till skillnad från en annan nu i sommar iaf när det blir snik för dom riktiga grejerna kostar ju en del...
precis, det kostar satan! Smidd botten till bmwn får mig att gråta, när min tidigare bil jag skaffade smidd botten i gick på ca 7 papp för kolvar och stakar OCH arp till ramen...

sjukt...
Ja inte är det billigt inte.. Ska satsa på riktigt säkra hästar till -09 hade jag tänkt och då blir det till o lätta lädret rejält..
Men det lönar sig.. Är 3 st otroligt feta bilar ni bygger alltså!!! Håller ni till I enköping och skruvar eller? Skulle vara kul och komma förbi nångång i framtiden och se det IRL så att säga :D
Team Wicked Drifters

E30 325 turbo

Porris

Post by Porris »

bara en liten fråga. såg att bakluckan till touringen ska gjutas av i glasfiber. ni vet inte om det kommer finnas sådana till försäljning sen??
Hilda

Post by Hilda »

Porris wrote:bara en liten fråga. såg att bakluckan till touringen ska gjutas av i glasfiber. ni vet inte om det kommer finnas sådana till försäljning sen??

Porris detta är bara information till dig och alla andra så ta inte detta personligt eller illa upp:
Jag är jätte tacksam om alla förfrågningar gällande glasfiberdetaljer togs upp på PM eller mail, allt annat kan ni köpa hos PPF.
Det är lätt hänt att det blir reklam vilket kan innebära att tråden stängs.

Jag har lovat PPF detta så jag ber igen att alla skall respektera deras villkor för att ha en projekttråd.

Porrismannen du har PM.

Mvh Hilda/Team chef VPM.
www.vpm.se
jonas@vpm.se
Västerås Plast & Metallservice
Porris

Post by Porris »

sorry tänkte mig inte för så långt. :oops:

tack för pm!
Karel021

Post by Karel021 »

Yey imorgon blir de Road tripp !!

Norrtälje nästa :D
r.ivars

Post by r.ivars »

städade upp lite sen helgens karatemek! sen drog jag dit insug och grenrör, provade montera fuelrailen och sådär..

allt verkar stabilt!

Image

snart sommar snart sommar snart sommar!!!

Image

blocket :) (JAKOBSSON VART ÄR SEJ?) =)

Image

kammarna och gamla baljan bakom..

Image

såhär blir skuffen typ... =)

Image

E85 is the shit!
Image

smidda grejer är också the shit!!!

Image

diskbänken med!

Image

hålet och verkligeheten...

Image

tomt..

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

r.ivars wrote: smidda grejer är också the shit!!!

Image
Ser inte ut som det går att dela på överfallet och staken på bilden, hoppas kameran ljuger för oss. :D
Ser mycket bra ut!

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
Post Reply