robbz BMW M3 e30, 876whp/948wNm (www.robbz.se)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Nobbe

Post by Nobbe »

Trond wrote:Skal bli roligt å se hur mycket det vil skille på effektsiffrene på min og din motor :D :D

Burde bli interessant :)


Me robins troll-kunskaper vad gäller effektutag så kommer nog han få köra i topfuel klassen i sommar :shock:
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

coolt, ja vi får se, ska din motor bromsas i bänk? det ska min göra, ska bli kul och se skillnaden mellan motorerna i såfall, våra recept är väl ganska lika?
stora skillnaden blir väl toppen, som jag lämnar iväg till en kille jag känner rätt bra, och är väldigt duktig på det han gör,

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

robbz wrote:coolt, ja vi får se, ska din motor bromsas i bänk? det ska min göra, ska bli kul och se skillnaden mellan motorerna i såfall, våra recept är väl ganska lika?
stora skillnaden blir väl toppen, som jag lämnar iväg till en kille jag känner rätt bra, och är väldigt duktig på det han gör,

/mvh


Din M20 604hk@2,2 bar, min 677@1.84. Min portning på min, din "experts" på din. Jag hade dessutom en kamaxel med mindre lyft och duration.... :)

Vi får väl se vilken maskin som blir starkast av din och Tronds 8)
User avatar
stian329
Posts: 115
Joined: 21 Nov 2005, 10:04
Location: Stavanger, Norwegen

Post by stian329 »

Hva er prisen på å bremse/mappe en motor i benk?
E30 M3
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

6250kr för 8 timmar. Inte ovanligt att man hamnar runt 20000kr för en bromsning.
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Bäckis wrote:6250kr för 8 timmar. Inte ovanligt att man hamnar runt 20000kr för en bromsning.


Schiesse :shock: :shock:
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

Bäckis wrote:
robbz wrote:coolt, ja vi får se, ska din motor bromsas i bänk? det ska min göra, ska bli kul och se skillnaden mellan motorerna i såfall, våra recept är väl ganska lika?
stora skillnaden blir väl toppen, som jag lämnar iväg till en kille jag känner rätt bra, och är väldigt duktig på det han gör,

/mvh


Din M20 604hk@2,2 bar, min 677@1.84. Min portning på min, din "experts" på din. Jag hade dessutom en kamaxel med mindre lyft och duration.... :)

Vi får väl se vilken maskin som blir starkast av din och Tronds 8)


hehe, menade inget mot din portning bäckis, utan bara att där kommer skillnaden mellan våra motorer att ligga, min stora ambition är att bygga en grymm och potent motor som ryter hårt, inte att försöka göra allt för att bräcka en motor från er på PPF :wink: ....men bäckis.... jag lovar att du kommer att få höra det inför en lång framtid framöver om det nu skulle ske :D , så se nu till att bygga en ruggig motor till trond, så han slipper skämmas på banan säsongen-07 :mrgreen:

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

Bäckis wrote:6250kr för 8 timmar. Inte ovanligt att man hamnar runt 20000kr för en bromsning.


Sorry om jag lånar tråden lite.

Va kostar de att bromsa i rullar å va gör man de?

Får man fram exakt effekt i motorn på rullar också eller bara hjulen?

MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

det kan du göra lite varstans, bor du i närheten av uppsala så har autokinito rullar, brukar väl kosta som en vanlig bromsning om jag inte minns fel, då de flesta tar timmpenning,
och du får väl fram skapligt exakta siffror på motoreffekt, men det är väl egentligen ointressant tycker jag, för det är väl ute på hjulen som är det intressanta? 8)

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

Jo de är klart de intressanta är på hjulen:)

Så de kostar alltså ca 750:- i timmen?

Hur lång tid tar de att få fram effekten, kan väll inte ta så lång tid?

MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

robbz wrote:
Bäckis wrote:
robbz wrote:coolt, ja vi får se, ska din motor bromsas i bänk? det ska min göra, ska bli kul och se skillnaden mellan motorerna i såfall, våra recept är väl ganska lika?
stora skillnaden blir väl toppen, som jag lämnar iväg till en kille jag känner rätt bra, och är väldigt duktig på det han gör,

/mvh


Din M20 604hk@2,2 bar, min 677@1.84. Min portning på min, din "experts" på din. Jag hade dessutom en kamaxel med mindre lyft och duration.... :)

Vi får väl se vilken maskin som blir starkast av din och Tronds 8)


hehe, menade inget mot din portning bäckis, utan bara att där kommer skillnaden mellan våra motorer att ligga, min stora ambition är att bygga en grymm och potent motor som ryter hårt, inte att försöka göra allt för att bräcka en motor från er på PPF :wink: ....men bäckis.... jag lovar att du kommer att få höra det inför en lång framtid framöver om det nu skulle ske :D , så se nu till att bygga en ruggig motor till trond, så han slipper skämmas på banan säsongen-07 :mrgreen:

/mvh



Lite drygt att din motor är så pass lika. Gör ju så att vi verkligen måste anstränga oss med Tronds :twisted:
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

Bäckis wrote:
robbz wrote:
Bäckis wrote:
robbz wrote:coolt, ja vi får se, ska din motor bromsas i bänk? det ska min göra, ska bli kul och se skillnaden mellan motorerna i såfall, våra recept är väl ganska lika?
stora skillnaden blir väl toppen, som jag lämnar iväg till en kille jag känner rätt bra, och är väldigt duktig på det han gör,

/mvh


Din M20 604hk@2,2 bar, min 677@1.84. Min portning på min, din "experts" på din. Jag hade dessutom en kamaxel med mindre lyft och duration.... :)

Vi får väl se vilken maskin som blir starkast av din och Tronds 8)


hehe, menade inget mot din portning bäckis, utan bara att där kommer skillnaden mellan våra motorer att ligga, min stora ambition är att bygga en grymm och potent motor som ryter hårt, inte att försöka göra allt för att bräcka en motor från er på PPF :wink: ....men bäckis.... jag lovar att du kommer att få höra det inför en lång framtid framöver om det nu skulle ske :D , så se nu till att bygga en ruggig motor till trond, så han slipper skämmas på banan säsongen-07 :mrgreen:

/mvh



Lite drygt att din motor är så pass lika. Gör ju så att vi verkligen måste anstränga oss med Tronds :twisted:


tar det som en komplimang bäckis... :lol: hursomhelst tror jag det kommer bli riktigt potenta motorer bägge två,
-hur lång tid tar det för jänkarna att skeppa över en tremeclåda förresten? tänkte bygga klart motorn först och bromsa den, sen går jag på drivlinan, kan vara bra att veta hur långt i förväg innan man lär lägga in en beställning...

patrik: ja du lär räkna med 5-700 spänn timmen, hur lång tid det tar är väl svårt att säga, men bilen ska riggas fast, allt ska lira, fungerar allt som det ska behöver det inte bli dyrt, men ska du mappa från grunden+bromsning så är det väl bara att slanta!

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

Trond wrote:Ja da er det bare å stå på Bäckis :D :D

Kan ikke nøye oss med å være nest best???


Bra motivasjon dette :D


hehe precis, men jag har redan sett mig slagen så du kan vara lugn Trond, huvudsaken man har intresset att bygga och skapa en rolig bil! 8)

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Post Reply