Me robins troll-kunskaper vad gäller effektutag så kommer nog han få köra i topfuel klassen i sommarTrond wrote:Skal bli roligt å se hur mycket det vil skille på effektsiffrene på min og din motor![]()
![]()
Burde bli interessant

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Din M20 604hk@2,2 bar, min 677@1.84. Min portning på min, din "experts" på din. Jag hade dessutom en kamaxel med mindre lyft och duration....robbz wrote:coolt, ja vi får se, ska din motor bromsas i bänk? det ska min göra, ska bli kul och se skillnaden mellan motorerna i såfall, våra recept är väl ganska lika?
stora skillnaden blir väl toppen, som jag lämnar iväg till en kille jag känner rätt bra, och är väldigt duktig på det han gör,
/mvh
hehe, menade inget mot din portning bäckis, utan bara att där kommer skillnaden mellan våra motorer att ligga, min stora ambition är att bygga en grymm och potent motor som ryter hårt, inte att försöka göra allt för att bräcka en motor från er på PPFBäckis wrote:Din M20 604hk@2,2 bar, min 677@1.84. Min portning på min, din "experts" på din. Jag hade dessutom en kamaxel med mindre lyft och duration....robbz wrote:coolt, ja vi får se, ska din motor bromsas i bänk? det ska min göra, ska bli kul och se skillnaden mellan motorerna i såfall, våra recept är väl ganska lika?
stora skillnaden blir väl toppen, som jag lämnar iväg till en kille jag känner rätt bra, och är väldigt duktig på det han gör,
/mvh![]()
Vi får väl se vilken maskin som blir starkast av din och Tronds
Sorry om jag lånar tråden lite.Bäckis wrote:6250kr för 8 timmar. Inte ovanligt att man hamnar runt 20000kr för en bromsning.
robbz wrote:hehe, menade inget mot din portning bäckis, utan bara att där kommer skillnaden mellan våra motorer att ligga, min stora ambition är att bygga en grymm och potent motor som ryter hårt, inte att försöka göra allt för att bräcka en motor från er på PPFBäckis wrote:Din M20 604hk@2,2 bar, min 677@1.84. Min portning på min, din "experts" på din. Jag hade dessutom en kamaxel med mindre lyft och duration....robbz wrote:coolt, ja vi får se, ska din motor bromsas i bänk? det ska min göra, ska bli kul och se skillnaden mellan motorerna i såfall, våra recept är väl ganska lika?
stora skillnaden blir väl toppen, som jag lämnar iväg till en kille jag känner rätt bra, och är väldigt duktig på det han gör,
/mvh![]()
Vi får väl se vilken maskin som blir starkast av din och Tronds....men bäckis.... jag lovar att du kommer att få höra det inför en lång framtid framöver om det nu skulle ske
, så se nu till att bygga en ruggig motor till trond, så han slipper skämmas på banan säsongen-07
/mvh
tar det som en komplimang bäckis...Bäckis wrote:robbz wrote:hehe, menade inget mot din portning bäckis, utan bara att där kommer skillnaden mellan våra motorer att ligga, min stora ambition är att bygga en grymm och potent motor som ryter hårt, inte att försöka göra allt för att bräcka en motor från er på PPFBäckis wrote: Din M20 604hk@2,2 bar, min 677@1.84. Min portning på min, din "experts" på din. Jag hade dessutom en kamaxel med mindre lyft och duration....![]()
Vi får väl se vilken maskin som blir starkast av din och Tronds....men bäckis.... jag lovar att du kommer att få höra det inför en lång framtid framöver om det nu skulle ske
, så se nu till att bygga en ruggig motor till trond, så han slipper skämmas på banan säsongen-07
/mvh
Lite drygt att din motor är så pass lika. Gör ju så att vi verkligen måste anstränga oss med Tronds
hehe precis, men jag har redan sett mig slagen så du kan vara lugn Trond, huvudsaken man har intresset att bygga och skapa en rolig bil!Trond wrote:Ja da er det bare å stå på Bäckis![]()
![]()
Kan ikke nøye oss med å være nest best???
Bra motivasjon dette