coolt, ja vi får se, ska din motor bromsas i bänk? det ska min göra, ska bli kul och se skillnaden mellan motorerna i såfall, våra recept är väl ganska lika?
stora skillnaden blir väl toppen, som jag lämnar iväg till en kille jag känner rätt bra, och är väldigt duktig på det han gör,
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
robbz wrote:coolt, ja vi får se, ska din motor bromsas i bänk? det ska min göra, ska bli kul och se skillnaden mellan motorerna i såfall, våra recept är väl ganska lika? stora skillnaden blir väl toppen, som jag lämnar iväg till en kille jag känner rätt bra, och är väldigt duktig på det han gör,
/mvh
Din M20 604hk@2,2 bar, min 677@1.84. Min portning på min, din "experts" på din. Jag hade dessutom en kamaxel med mindre lyft och duration....
Vi får väl se vilken maskin som blir starkast av din och Tronds
robbz wrote:coolt, ja vi får se, ska din motor bromsas i bänk? det ska min göra, ska bli kul och se skillnaden mellan motorerna i såfall, våra recept är väl ganska lika? stora skillnaden blir väl toppen, som jag lämnar iväg till en kille jag känner rätt bra, och är väldigt duktig på det han gör,
/mvh
Din M20 604hk@2,2 bar, min 677@1.84. Min portning på min, din "experts" på din. Jag hade dessutom en kamaxel med mindre lyft och duration....
Vi får väl se vilken maskin som blir starkast av din och Tronds
hehe, menade inget mot din portning bäckis, utan bara att där kommer skillnaden mellan våra motorer att ligga, min stora ambition är att bygga en grymm och potent motor som ryter hårt, inte att försöka göra allt för att bräcka en motor från er på PPF ....men bäckis.... jag lovar att du kommer att få höra det inför en lång framtid framöver om det nu skulle ske , så se nu till att bygga en ruggig motor till trond, så han slipper skämmas på banan säsongen-07
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
det kan du göra lite varstans, bor du i närheten av uppsala så har autokinito rullar, brukar väl kosta som en vanlig bromsning om jag inte minns fel, då de flesta tar timmpenning,
och du får väl fram skapligt exakta siffror på motoreffekt, men det är väl egentligen ointressant tycker jag, för det är väl ute på hjulen som är det intressanta?
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
robbz wrote:coolt, ja vi får se, ska din motor bromsas i bänk? det ska min göra, ska bli kul och se skillnaden mellan motorerna i såfall, våra recept är väl ganska lika? stora skillnaden blir väl toppen, som jag lämnar iväg till en kille jag känner rätt bra, och är väldigt duktig på det han gör,
/mvh
Din M20 604hk@2,2 bar, min 677@1.84. Min portning på min, din "experts" på din. Jag hade dessutom en kamaxel med mindre lyft och duration....
Vi får väl se vilken maskin som blir starkast av din och Tronds
hehe, menade inget mot din portning bäckis, utan bara att där kommer skillnaden mellan våra motorer att ligga, min stora ambition är att bygga en grymm och potent motor som ryter hårt, inte att försöka göra allt för att bräcka en motor från er på PPF ....men bäckis.... jag lovar att du kommer att få höra det inför en lång framtid framöver om det nu skulle ske , så se nu till att bygga en ruggig motor till trond, så han slipper skämmas på banan säsongen-07
/mvh
Lite drygt att din motor är så pass lika. Gör ju så att vi verkligen måste anstränga oss med Tronds
robbz wrote:coolt, ja vi får se, ska din motor bromsas i bänk? det ska min göra, ska bli kul och se skillnaden mellan motorerna i såfall, våra recept är väl ganska lika? stora skillnaden blir väl toppen, som jag lämnar iväg till en kille jag känner rätt bra, och är väldigt duktig på det han gör,
/mvh
Din M20 604hk@2,2 bar, min 677@1.84. Min portning på min, din "experts" på din. Jag hade dessutom en kamaxel med mindre lyft och duration....
Vi får väl se vilken maskin som blir starkast av din och Tronds
hehe, menade inget mot din portning bäckis, utan bara att där kommer skillnaden mellan våra motorer att ligga, min stora ambition är att bygga en grymm och potent motor som ryter hårt, inte att försöka göra allt för att bräcka en motor från er på PPF ....men bäckis.... jag lovar att du kommer att få höra det inför en lång framtid framöver om det nu skulle ske , så se nu till att bygga en ruggig motor till trond, så han slipper skämmas på banan säsongen-07
/mvh
Lite drygt att din motor är så pass lika. Gör ju så att vi verkligen måste anstränga oss med Tronds
tar det som en komplimang bäckis... hursomhelst tror jag det kommer bli riktigt potenta motorer bägge två,
-hur lång tid tar det för jänkarna att skeppa över en tremeclåda förresten? tänkte bygga klart motorn först och bromsa den, sen går jag på drivlinan, kan vara bra att veta hur långt i förväg innan man lär lägga in en beställning...
patrik: ja du lär räkna med 5-700 spänn timmen, hur lång tid det tar är väl svårt att säga, men bilen ska riggas fast, allt ska lira, fungerar allt som det ska behöver det inte bli dyrt, men ska du mappa från grunden+bromsning så är det väl bara att slanta!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033