Page 3 of 28
Posted: 11 Nov 2007, 15:31
by Markus F
Klabba på Hagmans gula 2-k CA-primer i stället, bra skit det, tycker jag iaf.
Posted: 11 Nov 2007, 16:50
by moonzhine
jag hagmans gula funkar fint..
men bäst av allt är om du fick tag på Epoxy-grund det är suveränt..vet inte om man kan köpa det i nån vanlig färg affär men hör annars på någon billack..
Posted: 11 Nov 2007, 20:59
by pelko
Tack för tipsen, ska kolla mer på detta.
mvh Mathias
Posted: 12 Nov 2007, 03:26
by Fisåkare
Använd Hagmans gula 2-k CA-primer, det är en tvåkomponents epoxy lack, och inte minst, den är fan i mej den enda grundprimern som inte släpper igenom någon fukt alls, den e tät som ett grodarsle.
MVH//Tobbe P
Posted: 12 Nov 2007, 08:57
by pelko
Fisåkare wrote:Använd Hagmans gula 2-k CA-primer, det är en tvåkomponents epoxy lack, och inte minst, den är fan i mej den enda grundprimern som inte släpper igenom någon fukt alls, den e tät som ett grodarsle.
MVH//Tobbe P
Blir till att leta efter den då, låter jävligt bra!
Är det någon dyr historia? Det är la inga problem att måla över sen?
mvh Mathias
Posted: 12 Nov 2007, 10:08
by Markus F
200:- för en liter.
Blandas 50/50, det blir lite pyssel om man bara ska bättra småfläckar åt gången.
Finns t.ex. på Mekonomen.
Posted: 13 Nov 2007, 20:25
by pelko
Okej, ska kika på det som sagt.
Sökte lite men hittade inte direkt något vettigt, hur mycket tror ni jag kan ladda med min HX40 på en orörd M20B25 med 8.8 i komp?
Bensin och E85 också om det går att svara på
mvh Mathias
Posted: 15 Nov 2007, 21:15
by jeppan
pelko wrote:Okej, ska kika på det som sagt.
Sökte lite men hittade inte direkt något vettigt, hur mycket tror ni jag kan ladda med min HX40 på en orörd M20B25 med 8.8 i komp?
Bensin och E85 också om det går att svara på
mvh Mathias
E85 is the shit.
Posted: 15 Nov 2007, 22:39
by pelko
jeppan wrote:pelko wrote:Okej, ska kika på det som sagt.
Sökte lite men hittade inte direkt något vettigt, hur mycket tror ni jag kan ladda med min HX40 på en orörd M20B25 med 8.8 i komp?
Bensin och E85 också om det går att svara på
mvh Mathias
E85 is the shit.
Lutar just nu åt att jag ska lira med E85, får la se hur det går men lägre kostnad per liter och att man ev kan ladda något hekto mer gör det positivt.
mvh Mathias
Posted: 16 Nov 2007, 08:05
by AndreasT
Klart du skall köra e85, enda nackdelen som jag anser är kallstarter och man behöver tanka varje gång man skall åka typ
.
Posted: 19 Nov 2007, 21:34
by jeppan
AndreasT wrote:Klart du skall köra e85, enda nackdelen som jag anser är kallstarter och man behöver tanka varje gång man skall åka typ
.
Motor-värmare är bra.
Posted: 19 Nov 2007, 21:37
by pelko
Det bör la inte vara några problem under sommartid? Bilen kommer aldrig köras på vinterhalvåret.
mvh Mathias
Posted: 19 Nov 2007, 21:47
by david__
pelko wrote:Det bör la inte vara några problem under sommartid? Bilen kommer aldrig köras på vinterhalvåret.
mvh Mathias
körde me de hela förra sommaren, funkar bra
Posted: 09 Dec 2007, 22:54
by pelko
Då ska vi se. Blev 21h i helgen totalt men inte fan syns det på arbetet man har gjort. Jag har vartfall skrapat rent hjulhusen och lackat dem två gånger med någon stark och hållbar färg, ska måla ett par gånger till. Sedan började jag att svetsa lite rost i bilen, blev mest i golvet och i motorrummet, ska fixa taket och bakskärmarna nästa helg.
Fick även nya stötdämpare och fjädrar från GE motorsport eller något sånt, började montera ena stötdämparen idag. Var tvungen att lacka det gult också, likaså krängarn, ger minst 5k extra.
Sedan hade jag besök i garaget av en gigolo och en S2'a, bilder nedan.
Hjulhusen. Ska fylla det jag har missat som sagt.
Rostlagningen.
Stötdämparna och de nya fjädrarna.
Lite skillnad mot org fjädrar.
Gult är fult.
Original.
Slaktad.
Sen har vi ju då historien med gigolon och S2'an. Här nedan visar Boström sin starka sida.
Audin ville byta kön, sagt och gjort.
Silikontuttar: Done
Sen blev hon kåt och våt på E30n, fick torka efter.
E30n tog emot förlovningsringen, saknas en bult och en framvagn.
Audin fick detsamma utav E30n och blev glad, tyyyrbo.
Mer nästa vecka.
mvh Mathias
Posted: 10 Dec 2007, 17:43
by moonzhine
hehe ja lättroad verkar ni ju vara iaf
vad är det för holset?en hx40?
Posted: 10 Dec 2007, 22:36
by pelko
moonzhine wrote:hehe ja lättroad verkar ni ju vara iaf
vad är det för holset?en hx40?
Jo det sägs det iallafall, står H2 på den. Får la se om den kommer snurra något med M50n nästa sommar
mvh Mathias
Posted: 15 Dec 2007, 22:19
by pelko
Monologen fortsätter
Monterade ihop de nya stötdämparna och fjädrarna igår på fjäderbenen, blev la helt okej. Tror bilen kommer bli galet låg nu iallafall. Målade dom även svarta, ska sluta larva runt med den gula skitfärgen.
Jag har även idag målat halva motorrummet, avvaktar med bakersta halvan tills jag har svetsat klart allting. Ska även bygga om rambenen i fronten för demonterbar front så jag ska vänta lite med att måla helt klart där.
Bytte de yttersta spindellederna i skolan i fredags. Tur att jag inte ens försökte hemma med släggan först då vi lade på strax över 100 ton innan den ena small loss. Den andra kom loss vid runt 70 tons tryck och illröd av gasen
Lackade länkarmarna sedan svarta, väntar på nya bussningar innan jag kan montera dem.
Försökte även måla huven svart, fyfan vilket fiasko! Tur att jag inte utbildar mig till lackerare. Det är på gränsen att jag visar bilden nedan
Även fälgarna blev lackade, eller ja - jag hällde färg på dem och torkade upp det som flöt omkring.
Sedan så pluggade jag även servon i styrväxeln samt rengjorde alla bultar i en citronsyra blandad historia. Bonnemeck allan är det som gäller.
Ska fixa lite mer imorgon är det tänkt. Hoppas ha det mesta klart när motorn anländer under nästa vecka så man kan få jobba lite med det roliga.
Bilder:
Kass bild på ena fjäderbenet. Ska fräsha till lite mer.
Monterade framvagnsbalken och krängaren också.
Nylackade länkarmen med nya spindelleden.
Lackade motorrummet.
"Lackade" huven
.
Pluggade servon. En stor mutter ligger mellan bulten och styrväxeln för att strypa kanalerna i bulten.
En av de "lackade" fälgarna.
Den tidigare kända Gigolon Jonas mat under gårdagen blev följande.
Jag stal dock två påsar och hällde ner i varmt vatten.
Kastade sedan ner bultarna.
Sen fick jag röra om i smeten med jämna mellanrum.
Jonas blev full och visar här hur man tankar en M20.
Sedan visade han hur man höjer laddtrycket i en S2'a.
Slutligen saknade han spänning i livet, han trodde följande metod var pålitlig.
mvh Mathias