Page 3 of 24

Posted: 22 Sep 2007, 10:32
by ///Peter
bredare register......???? en skrukompressor som laddar fullt i princip från tomgång har nog skapligt bottendrag och brett register för att mer än väl kompensera för 8.0 i komp?!! lr??

Posted: 22 Sep 2007, 11:24
by Nicke Blom
ja fan ja! klart det går :)

funkar säkert bra...med 7:5 åxå :wink:

Posted: 22 Sep 2007, 12:41
by Blown M5
Man kan säkert hitta det optimala kompet/ laddet om man har tid å pengar att laborera, men jag resonerade att man kan ha mycket tändning med låg komp & därmed få bra fjång på högre varv.

Posted: 22 Sep 2007, 12:42
by Blown M5
xelerator wrote:fett fett fett 8)..

men hade du inte bbs lemans fälgar förut?? resten av bilen liknar nämligen den m5:an ;)...


Nicke:
förklara gärna hur du tänkt och hur du räknat.. kul med sånt ;)..

mvh
Jo, men dem hade jag bara lånat :D

Posted: 22 Sep 2007, 12:44
by Blown M5
kopi wrote:vad heter den där färgen?
misano-röd med extra klarlack är det.

Posted: 22 Sep 2007, 12:50
by Blown M5
M3JONAS wrote:Wow, går det att ladda så mycket med en 2300 på en så stor maskin som du har?!

Hur mycket tål kompressorn att varvas?
Ja det är klart det är ju en lysholm, ingen snikig autorotor :p ....
Nä men allvarligt talat så övervarvas den lite men har inte siffrorna i huvet just nu. Om det funkar i praktiken får tiden visa, men det borde gå enl. beräkningar. Klart den skulle skära med det laddtrycket med fullgas hela tiden, men lyckas man hålla fullt mer än några sekunder så har man nog kraschat :D

Posted: 22 Sep 2007, 13:50
by Fear This
riktigt fint bygge :!: lär ju få ett sjukt fint register me den där

Posted: 22 Sep 2007, 19:45
by Blown M5
Fear This wrote:riktigt fint bygge :!: lär ju få ett sjukt fint register me den där
Tack! Tanken med bygget var ju att få en bra gatbil som är rapp i alla lägen, annars hade jag byggt turbo för det ger ju mer effekt & är mycket lättare att bygga ihop. Har för övrigt tagit en test repa utan huv nu ikväll efter jag lagat insuget, verkar hålla ihop än så länge :D ...

Posted: 22 Sep 2007, 23:39
by BRUZZE
väntar me stor förväntan på en liten film, sjukt coolt me kompressor!

hoppas den håller ihop nu å att drivlinan pallar me.

lycka till

Posted: 23 Sep 2007, 15:02
by Fear This
BRUZZE wrote:väntar me stor förväntan på en liten film, sjukt coolt me kompressor!

hoppas den håller ihop nu å att drivlinan pallar me.

lycka till
de kliar inte lite i fingrarna nu när du åxå har en stor motor & ser de här va 8)

Posted: 23 Sep 2007, 20:21
by BRUZZE
sånt där skojjar man inte om :D

Posted: 28 Sep 2007, 07:14
by kungen08
Såg trevligt ut när du åkte förbi i morse micke ;)

Synd att de bara spann. hehe

Posted: 28 Sep 2007, 10:14
by Blown M5
Jo jag såg dig i bilen så jag tänkte väcka dig med lite kompressor-skrik :D

Posted: 28 Sep 2007, 17:25
by Fanzy
Film tack! 8)
Vi vill också höra kompressor skrik!

Posted: 28 Sep 2007, 18:41
by Clew
Fyfan va häftigt!
Snälla snälla fixa en liten film.

Posted: 28 Sep 2007, 18:54
by Fear This
filmen e inget önskemål, de e ett krav :wink:

Posted: 02 Oct 2007, 14:59
by Blown M5
Sådär nu är det nog färdig åkt för iår, får in en massa olja i expansionskärlet. Misstänker att det är pga av sprickorna i blocket som jag såg sist jag satte ihop maskin, dem är små & löper ut från toppbultggängorna. jag tänkte går det så går det för det är ju ändå höst & man vill ju testa lite vad som funkar å inte.Så nu måste det hittas ett block, sen kommer jag nog köra maskin i bänk. Men det verkar lovande iaf för säsongen2008, den kändes riktigt stark & svarar så fint på gasen .... Tyvärr blev d inte så mycket film, brorsan har nån minut inspelad med lite små gasande som man kanske kan lägga upp sen.