En sådann bur vore inte helt fel att ha, vad kostar reg besiktning för att ha bur? Samt måste man ha kvar baksäte etc, krävs något mer speciellt mm? Kollar dom bara buren då eller kollar dom övriga bilen också?
AndreasT wrote:En sådann bur vore inte helt fel att ha, vad kostar reg besiktning för att ha bur? Samt måste man ha kvar baksäte etc, krävs något mer speciellt mm? Kollar dom bara buren då eller kollar dom övriga bilen också?
900:- kostar reg bes. Du kan montera bort baksätet om du vill, på min bil skrev dom även upp det i registreringspapprena. Det du behöver tänka på för besiktningens skull är att du måste ha vadderat buren där du kan slå i den samt ha avbärare vid den främre huvudbågen om du har taklucka.
Jag har också en Wiechers bur och har bara gott att säga om passformen. Kan rekommenderas, en billig livförsäkring
AndreasT wrote:En sådann bur vore inte helt fel att ha, vad kostar reg besiktning för att ha bur? Samt måste man ha kvar baksäte etc, krävs något mer speciellt mm? Kollar dom bara buren då eller kollar dom övriga bilen också?
650:- för reg. besiktning, sen måste man ha en vågsedel också, tror man kan väga på vissa stationer, den här gången kollade han chassinr. under huven, förra gången kollade han bara numret på papperet. dom kollade knappt på buren heller.
Bäckis wrote:Fan vad fint Wiechersburen sitter även i E36.
Tror det blir att sälja rätt mkt av dessa framöver då alla jublar över kvalitet och pasform!
ja passformen var helt ok, men jag tror inte den är gjort för bilar med taklucka. fick borra 4 nya hål. och eftersom jag ska ha org. bälten så fick jag pressa isär huvudbågen lite i nederkant för att det skulle funka.
bilen vägde 1360 fulltankad (60liter) som den står nu, hur mycket effekt krävs för att köra en 9:a? borde väl inte vara helt omöjligt tycker jag, eventuellt ska blien lättas lite mer men den ska inte vara totalrensad.
ser ju finfint ut de där skulle du mot förmodan få någon skadad idé att hänga dit ett annat agg så vill ja ha första tjing på 42an, ja saknar den
hare fett så hörs vi!