Page 195 of 202

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Posted: 09 Jun 2011, 22:16
by Karel021
nu jävlar är de på gång.

Bonje har kopplingen hos sig den ska mätas upp och bearbetas de skulle han hinna klart till imorgon sjukt bra !!! tack som fan mannen.

jävla djungel de där med 765.. en sak e säker.. plant sväng hjul och 8mm lammell blir katt skit iaf :(

Image

imorgon blir de uppstart och kanske ta en sväng om de går så bra

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Posted: 10 Jun 2011, 16:39
by Bonje
Karel021 wrote:nu jävlar är de på gång.

Bonje har kopplingen hos sig den ska mätas upp och bearbetas de skulle han hinna klart till imorgon sjukt bra !!! tack som fan mannen.

jävla djungel de där med 765.. en sak e säker.. plant sväng hjul och 8mm lammell blir katt skit iaf :(
imorgon blir de uppstart och kanske ta en sväng om de går så bra


Uppmätt, svarvat och klart! Nu får Karel ut 100% av sin -765:a och 4-pucks sinter.
Den ville ha 0,45 mm nivåskillnad mellan lamellyta och anläggningsytan för tryckplattan.

Skulle kollat upp hur mycket tryck man skulle tappat med helt plant svänghjul på lunchen av ren nyfikenhet.. Men då jag hjälper Fredrik med småsaker för att få ihop hans bil inför kommande bromsning så han jag tyvärr inte.

Jobba på nu Karel (och pröva sov lite också) så du får flång på bilen! :)

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Posted: 10 Jun 2011, 17:03
by JonasH88
Av ren nyfikenhet.. Hur gör du för att åka 765an på m20in? Den passar väll inte på std svänghjul/startmotor?

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Posted: 10 Jun 2011, 17:46
by Nisse Järnet
JonasH88 wrote:Av ren nyfikenhet.. Hur gör du för att åka 765an på m20in? Den passar väll inte på std svänghjul/startmotor?

M30 svänghjul och M50 start tex.

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Posted: 11 Jun 2011, 10:21
by m_ellisson
Bonje wrote:
Karel021 wrote:nu jävlar är de på gång.

Bonje har kopplingen hos sig den ska mätas upp och bearbetas de skulle han hinna klart till imorgon sjukt bra !!! tack som fan mannen.

jävla djungel de där med 765.. en sak e säker.. plant sväng hjul och 8mm lammell blir katt skit iaf :(
imorgon blir de uppstart och kanske ta en sväng om de går så bra


Uppmätt, svarvat och klart! Nu får Karel ut 100% av sin -765:a och 4-pucks sinter.
Den ville ha 0,45 mm nivåskillnad mellan lamellyta och anläggningsytan för tryckplattan.

Skulle kollat upp hur mycket tryck man skulle tappat med helt plant svänghjul på lunchen av ren nyfikenhet.. Men då jag hjälper Fredrik med småsaker för att få ihop hans bil inför kommande bromsning så han jag tyvärr inte.

Jobba på nu Karel (och pröva sov lite också) så du får flång på bilen! :)


Var detta med 8mm lamell? Fick du schimsa ut tryckplattan något eller det var bara att svarva till svänghjulet? :) mvh

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Posted: 11 Jun 2011, 10:30
by Bonje
m_ellisson wrote:
Bonje wrote:
Karel021 wrote:nu jävlar är de på gång.

Bonje har kopplingen hos sig den ska mätas upp och bearbetas de skulle han hinna klart till imorgon sjukt bra !!! tack som fan mannen.

jävla djungel de där med 765.. en sak e säker.. plant sväng hjul och 8mm lammell blir katt skit iaf :(
imorgon blir de uppstart och kanske ta en sväng om de går så bra


Uppmätt, svarvat och klart! Nu får Karel ut 100% av sin -765:a och 4-pucks sinter.
Den ville ha 0,45 mm nivåskillnad mellan lamellyta och anläggningsytan för tryckplattan.

Skulle kollat upp hur mycket tryck man skulle tappat med helt plant svänghjul på lunchen av ren nyfikenhet.. Men då jag hjälper Fredrik med småsaker för att få ihop hans bil inför kommande bromsning så han jag tyvärr inte.

Jobba på nu Karel (och pröva sov lite också) så du får flång på bilen! :)


Var detta med 8mm lamell? Fick du schimsa ut tryckplattan något eller det var bara att svarva till svänghjulet? :) mvh

Japp det var med 8 mm lamell, och som jag skrev: Karels -765 tryckplatta ville ha 0,45 mm nivåskillnad mellan lamellyta och anläggningsytan för tryckplattan.
Jag har inte provtryckt fler än en sån här platta, så jag kan inte säga om om detta mått gäller generellt för alla -765or.

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Posted: 11 Jun 2011, 21:59
by Karel021
Tack som fan för hjälpen med tryckplattan Bonje !!


nu jävlar är bilen startad.. den låter elak :D

film kommer

/karel

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Posted: 12 Jun 2011, 11:58
by AGsTony
Ser mycket bra ut.

Bra jobbat

håller tummarna att det blir en bra sommar.


MVH:'


Tony

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Posted: 12 Jun 2011, 14:40
by Karel021
Tackar Tony.



här kommer de ett litet klipp från uppstarten

uppstart.
http://www.youtube.com/watch?v=D8IY5S48 ... ideo_title

lite varmkörning
http://www.youtube.com/watch?v=aPrm8U2W ... ideo_title

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Posted: 12 Jun 2011, 15:19
by Turbo_folke
ser riktigt nice ut

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Posted: 15 Jun 2011, 11:25
by Nick Dompierre
Looks very good Karel!!

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Posted: 15 Jun 2011, 19:40
by dahmeer
Älskar att du kör vidare på m20!
Hoppas det blir fina siffror både i bänken och på strippen.

Lycka till

Mvh

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Posted: 15 Jun 2011, 20:59
by TreLingon
Vad blev det för siffror mannen ? Nyfiken som fan ! Hoppas på 900whp :D

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Posted: 15 Jun 2011, 23:58
by Karel021
Så nu är man hemkommen från bromsningen..

allt flöt på skit fint idag.. dock så gick generator remen av och de satte stopp för kvällen.

Med orginal topp så gav den 730whp och 790wnm på 2.75bars ladd.. så ja portad topp är att föredra..

dock så ville jag se hur långt man kommer med oportad topp och de skulle nog ha gått lite till om man gått upp på 3bar men som sagt remmen satte stopp för de.

ska fixa en ny topp till hösten och bromsa om.

Tack Till Sonny O Jakobsson som hjälpte till idag och alla andra som har ställt upp i sisten sekunden inför bromsningen. .Bla Armin och ted
har säkert glömt någon men alla som har hjälpt till ska ha ett stort tack !!

kommer lite film

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Posted: 16 Jun 2011, 00:03
by pro_mille
Vad var det för värden på din kam?
Vilket varvtal fick du maxeffekt på?

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Posted: 16 Jun 2011, 00:13
by Karel021
pro_mille wrote:Vad var det för värden på din kam?
Vilket varvtal fick du maxeffekt på?




har inte värdena framför mig men den gav max effekt vid 7150

föra året så va de max vid 6800

Re: Karel - BMW E30 - JAKTEN PÅ 8sek

Posted: 16 Jun 2011, 00:14
by Karel021
Karel021 wrote:Så nu är man hemkommen från bromsningen..

allt flöt på skit fint idag.. dock så gick generator remen av och de satte stopp för kvällen.

Med orginal topp så gav den 730whp och 760wnm på 2.75bars ladd.. så ja portad topp är att föredra..

dock så ville jag se hur långt man kommer med oportad topp och de skulle nog ha gått lite till om man gått upp på 3bar men som sagt remmen satte stopp för de.

ska fixa en ny topp till hösten och bromsa om.

kommer lite film