Page 20 of 36
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 19 Jul 2012, 10:14
by mbfidde
fan va nice, ska ringa dig när du minst vill
525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 19 Jul 2012, 15:28
by Silverboy
cerveza wrote:
Jag håller fortfarande budget på ca 22k ink inköp. =)
Skulle varit kul att se den budgeten
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 19 Jul 2012, 21:39
by cerveza
Bil 7000kr
Turbo och wastegate 1500kr
Motor, 618 tryckplatta, sinterlamell. svänghjul, startmotor, MLS, ARP, grenrör, tryckrör, intercooler 4000kr. Ibland har man tur
Spridare, bränslepump 3000kr
Slangar, klämmor, generatorrem, oljefilter, löddtenn, kablar, relä, svetstråd och gas 1100kr
Avgassystem 0kr hittat i diverse skrotcontainrar. Gamla gummiupphängningar 0kr = billigt highperformace.
Emerald K6 motorstyrning 4900kr.
Pressade slangar, Volvo kylfläkt, planing av grenrör, extra tändspolar, Diverse äckliga klistermärke, min snygga kudde, golfklubborna och annat mys = En st Pizza a 48kr OBS OBS INGEN DRICKA INGICK!!! OBS OBS!!!
Motor renovering med bättre begagnade kolvar och race fjädrar in och ut samt planing av topp 1400kr
Summan av kardemumman på 2000mil rolig bil = ca 21448kr
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 19 Jul 2012, 21:40
by Pimplaren
Fuskigt billigt...
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 19 Jul 2012, 22:05
by J_Gustavsson
Pimplaren wrote:Fuskigt billigt...
+1
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 19 Jul 2012, 22:17
by cerveza
Drömmen är ju en smidd 3l M50 Turbo på 750-800hk som bruksbil året om
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 19 Jul 2012, 22:56
by OldBeemer
cerveza wrote:Drömmen är ju en smidd 3l M50 Turbo på 750-800hk som bruksbil året om
Med dina kontakter och alla skrotbaljer du känner till så e de ordnat på 35 max
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 19 Jul 2012, 23:03
by cerveza
OldBeemer wrote:cerveza wrote:Drömmen är ju en smidd 3l M50 Turbo på 750-800hk som bruksbil året om
Med dina kontakter och alla skrotbaljer du känner till så e de ordnat på 35 max
Faktiskt myyycket billigare än så, för 22000kr så hade den suttit i bilen färdig mappad
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 19 Jul 2012, 23:05
by Dajb
cerveza wrote:OldBeemer wrote:cerveza wrote:Drömmen är ju en smidd 3l M50 Turbo på 750-800hk som bruksbil året om
Med dina kontakter och alla skrotbaljer du känner till så e de ordnat på 35 max
Faktiskt myyycket billigare än så, för 22000kr så hade den suttit i bilen färdig mappad
vad väntar du på?
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 19 Jul 2012, 23:09
by cerveza
Viktigare att bli skuldfri från fogden först alla pengar jag tjänar får dom. Men sen smäller det
Får duga att puttra runt med 560-580hk ett tag till
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 19 Jul 2012, 23:29
by Dajb
cerveza wrote:Viktigare att bli skuldfri från fogden först alla pengar jag tjänar får dom. Men sen smäller det
Får duga att puttra runt med 560-580hk ett tag till
ja jo iofs, haha ja man kommer rätt långt med nästan 600 häst också
om du är sugen så kommer jag nog ha lite jobb framöver med bilen som jag gärna låter dig göra mot betalning om du finner det av intresse
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 19 Jul 2012, 23:33
by cerveza
Det kan vi lösa
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 19 Jul 2012, 23:35
by Dajb
cerveza wrote:Det kan vi lösa
Kung!
525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 20 Jul 2012, 08:54
by Silverboy
cerveza wrote:
Motor, 618 tryckplatta, sinterlamell. svänghjul, startmotor, MLS, ARP, grenrör, tryckrör, intercooler 4000kr. Ibland har man tur
Haha, ja där löste budgeten sig
annars är jo nästan det här totala budgeten i sig
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 20 Jul 2012, 09:43
by cerveza
Jag har tagit i i överkant på hela budgeten, egentligen är det mindre haha
525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 20 Jul 2012, 10:14
by Silverboy
Tvivlar inte, men värt att nämna är jo att en NORMAL människa inte klarar av det samma till samma pris
kan jo ge folk förhoppningar
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 20 Jul 2012, 11:29
by Sten
Precis med betoning på "normal"
Inget illa ment Cervesa!
En förutsättning för att få till nått dylikt så lär man kunna mappa och koppla sprut i första hand,har suttit och räknat (nypris på allt då) och hamnar runt 55000:- och över....Då är det PNPsprut och mappning/bromsning inräknat,men standard M50B25. Kan man hitta mycket beg så blir det ju självklart billigare.
"Bara" ett sprut och mappning är ju från ca 20000:-